70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
آموزش اتودزدن لوگو

آموزش اتود زدن لوگو

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 4 دقیقه تعداد بازدید : 4.11هزار بازدید

اگر در زمینه طراحی لوگو کار کرده باشید، کارفرمای شما ممکن است از شما بخواهد یک لوگو ایجاد کنید یا لوگوی اتود زده خودتون رو بعنوان رزومه به آنها ارائه دهید. آموزش طراحی لوگو در این راه بسیار به شما کمک خواهد کرد.

شاید مفهوم اتود زدن لوگو برای شما جدید باشد و به دنبال مفهوم و آموزش اتود زدن لوگو باشید.

در ادامه این مقاله شما را با مفهوم اتود زدن آشنا خواهیم کرد. همچنین آموزش اتود زدن لوگو را نیز برای شما ارائه خواهیم کرد.

لوگو نماد و چهره برندهاست پس اگر اتود زنی و طراحی لوگو به درستی و طبق اصول انجام شود، مخاطبان متوجه حرفه ای بودن برند و کمپانی شما خواهند شد.

آموزش اتود زدن لوگو

آموزش سریع ایلوستریتور

دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

اتود زدن لوگو به چه معناست؟

اتود زدن لوگو راهی عالی برای طراحان برای اجرای سریع و مستقل ایده های طراحی خود است. از طریق اتود زدن لوگو، طراحان تصویری را که از یک لوگو و آرم خاص در ذهن دارند، به مشتریان و مخاطبان نشان میدهند. لوگویی که اتود زده میشود بعداً به یک طرح کامل تبدیل خواهد شد.

اتود زنی در واقع قسمت مهمی از طراحی گرافیک است. طراحان گرافیک و طراحان رابط کاربر برنامه نویسی ابتدا طرح اولیه را روی کاغذ ساده یا دیجیتال ترسیم میکنند.

چنین طرح اولیه را پیش طراحی یا اتود می نامند. اتود از واژه فرانسوی Etude به معنی طرح اولیه گرفته شده است. اتود زنی اولین گام  برای شروع کار طراحان روی یک پروژه است. در این مرحله طراحان آزادی کاملی دارند تا در تخیل خود پرسه بزنند و ایده های خلاقانه ارائه دهند.

اکثر لوگوی برندهای مشهوری که امروزه می بینیم با اتود زنی شروع خواهند شد. طراحان ابتدا طرح را اتود زنی میکنند سپس طرح را با توجه به نیاز مشتریان به تدریج کامل تر میکنند و اینگونه لوگوها طراحی میشوند و تبدیل به برندهای مشهور میشوند.

آموزش اتود زدن لوگو

برای شروع آموزش اتود زدن لوگو آشنایی با تجهیزات با کیفیت می توانند یک مزیت مهم برای طراحان، به ویژه طراحان تازه کار باشد. یک طراح با ابزار خوب فقط می تواند روی کار خود تمرکز کند و درگیر مسائل فنی نشود.

قبل از هر کاری ابتدا باید وسایل لازم را تهیه کنید. اما اتود زنی، برخلاف سایر مراحل طراحی گرافیک، به ابزارهای خاص یا عجیب و غریب احتیاج ندارد. در آغاز فقط به یک مداد و چند تکه کاغذ برای اتو کردن نیاز دارید. بسیاری از افراد طرح های خود را روی تخته سفید می کشند.

این بسیار ساده است و مشکل خاصی ندارد، اما اگر در آینده به اتود خود نیاز دارید، دسترسی به آن کمی دشوار است و ممکن است با مشکل روبرو شوید. بنابراین بهتر است از همان مداد و کاغذ استفاده کنید.

از آنجا که رنگ در طراحی لوگوی حرفه ای بسیار مهم است و هر رنگ معنای خاص خود را دارد، ممکن است در مراحل آخر به مداد رنگی نیاز داشته باشید. سپس مداد رنگی، پاک کن و تراش را برای اتود زنی تهیه کنید.

توجه داشته باشید که این ابزارها برای شروع و یادگیری اتو زدن است. در آینده، برای کارهای حرفه ای تر، ممکن است از مداد اتود، خط کش های ویژه، خودکار دیجیتال نیز استفاده کنید. اما برای شروع فقط به مداد و کاغذ نیاز دارید.

آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو در ایلوستریتور

لوگو نشان دهنده هویت یک برند می باشد. به تعبیر دیگر از آن به عنوان امضای برند می توان نام برد.  از آن جایی که اولین تصویر از برند را احتمالا لوگوی آن در ذهن مخاطب می سازد؛ طراحی لوگو اهمیت بسیار زیادی برای شخص یا شرکت صاحب برند خواهد داشت. لوگو ها انواع مختلفی دارند و طراحی آن ها نیز نیازمند رعایت ...

%70 تخفیف
353.000 تومان
105.900 تومان
بررسی و خرید دوره

مراحل آموزش اتود لوگو

در ادامه اموزش اتود زدن لوگو بهتر است با مراحل اتود زدن لوگو آشنا شوید تا بطور دقیق تری وارد این حوزه شوید.

  • مرحله اول: بررسی و تحقیق درباره کمپانی و برند آنها
  • مرحله دوم: بررسی لوگوهای مختلف مربوط به حوزه کاری کمپانی درخواست دهنده
  • مرحله سوم: شروع اتود زنی  و طراحی
  • مرحله چهارم: انتخاب طرح و لوگوهای برتر
  • مرحله پنجم: رنگ کردن اتود های برگزیده
  • مرحله ششم:‌ارائه اتود های برگزیده به کارفرما

آموزش اتود زدن لوگو

در این مقاله به آموزش اتود زدن لوگو پرداختیم. به طور کلی مهارت اتود زدن، یک مهارت بسیار کاربردی در دنیای گرافیک و طراحی است. اگر دوست دارید عملکرد خوبی در پروژه های طراحی داشته باشید و حرفه‌ ای تر به نظر برسید، داشتن این مهارت میتواند کمک زیادی به شما بکند.

همانطور که گفته شد، اتود زدن کار سختی نیست و تنها به تکرار و تمرین نیاز دارد.

بطور کلی اتود زدن لوگو شش مرحله دارد که در این مقاله به آن پرداختیم. مهارت اتود زدن، یک مهارت بسیار کاربردی در دنیای گرافیک و طراحی است. همین طور اتود زدن لوگو کار سخت و طاقت فرسایی نیست بلکه بسیار اسان و جذاب است فقط نیاز به کمی تمرین دارد. شما با آموزش اتود زدن لوگو و کمی تمرین می توانید عملکرد خوبی در پروژه های طراحی داشته باشید.

دیدگاه کاربران

۲ دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
farshadm1359
farshadm1359
1 سال قبل

سلام.میخواستم بدونم برای یادگیری اتود زدن باید کدوم تخصص طراحی یا نقاشی رو یاد بگیریم؟با سپاس