60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ادیت عکس محصول‎

آموزش ادیت عکس محصول، تبلیغاتی و صنعتی

تاریخ انتشار : مرداد ۸, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : بهمن ۳۰, ۱۴۰۲ نویسنده : مهرآفاق نارویی زمان مورد نیاز مطالعه : 15 دقیقه تعداد بازدید : 2.86هزار بازدید

آموزش ادیت عکس محصولات برای فروشگاه اینترنتی 

آمارها حاکی از آن است که ، در سال 2022 تقریبا 18 درصد از خرده فروشی ها در سراسر جهان را ، فروش در فروشگاه های اینترنتی تشکیل می دهد. این گونه داده های اماری می تواند نشان دهنده اهمیت بالای کسب و کار اینترنتی در مقیاس جهانی باشد. این قسمت با سرعت بالایی در حال گسترش و توسعه می باشد و حتی بعضی  از تحلیلگران معتقدند که  در سال آینده این تجارت قادر خواهد بود 22 درصد از خرده فروشی در سراسر جهان را متعلق به خود کند.

درواقع این موضوع به خودی خود می تواند یکی از دلایل روی آوردن صاحبان کسب و کار به یادگیری و آموزش ادیت عکس محصول، تبلیغاتی و صنعتی وآموزش ادیت عکس محصول پیج اینستاگرام خود، با استفاده از آموزش فتوشاپ نیز باشند.در این مقاله ، ما قصد داریم با استفاده از بهترین و مناسب ترین نکات و تکنیک های ادیت عکس و ویرایش عکس محصول برای استفاده درفروشگاه اینترنتی بپردازیم و نکات ارزشمندی را د راین زمینه و نحوه منحصر به فرد جلوه دادن هر محصول را برای افزایش نرخ فروش دراختیار شما قرار دهیم. همچنین میتوان بیان کرد که با توجه به اهمیت موضوع جذابیت در تبلیغات محصولات و رقابت تنگاتنگ فروشگاه های اینترنتی با یگدیگر،آموزش ادیت عکس محصول بسیار حائز اهمیت می باشد

1. تهیه یک طرح تفصیلی

شروع هر کاری نیازمند برنامه ریزی کاملی است و ویرایش عکس محصول برای استفاده در فروشگاه اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با انجام یک برنامه ریزی اصولی، همواره می توانید اطمینان داشته باشید که در مسیر درستی قرار دارید. در ابتدای کار آموزش ادیت عکس محصول، نوع عکس هایی را که برای پلتفرم فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید، تعریف کنید.  همچنین همکاری با یک عکاس ماهر که دانش کافی برای عکاسی و اینکه چگونه نور را تنظیم کند و در زوایای مختلف عکاسی کند، را دارد،  کاملا منطقی است.

علاوه بر این تحقیق در مورد سلیقه مخاطبان و انتظارات مردم در ارتباط با اینکه درعکس های منتشر شده از جانب شما به دنبال چه چیزی هستند نیز میتواند ایده خوبی باشد وهمچنین، با توجه به روندهای فعلی، به نکات طراحی محصول دقت نمایید. تا فرآیند ادیت عکس محصولات برای فروشگاه اینترنتی به آسانی پیش برود.

برای اینکه به عکس های خود جلوه ای حرفه ای بدهید، باید ابتدا دوره آموزش ادیت عکس محصول را گذرانده باشیم سپس برنامه ادیت عکس مناسب را پیدا کنید. درنظر داشته باشید که  موردی را انتخاب کنید که با همه عملکردها و ابزارهای مورد نیاز همراه باشد. بعضی از برنامه ها (فتوشاپ، لایت روم) به صورت اشتراک در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر (Snapseed، Canva، Photoshop Express، BeFunky، Fotor) کاملا بطوررایگان قال استفاده هستند.

2. تصحیح رنگ ها

در فتوشاپ می‌توانید به راحتی رنگها را تصحیح کنید. این کار از طریق ابزارها و فیلترهای مختلفی امکان‌پذیر است. در زیر توضیحاتی در مورد ابزارها و روش‌های تصحیح رنگ در فتوشاپ آمده است:

Hue/Saturation (گام رنگی/اشباع):

این ابزار به شما اجازه تغییر گام رنگی، اشباع و روشنایی را می‌دهد. از منوی "Image" > "Adjustments" > "Hue/Saturation" می‌توانید این ابزار را باز کنید.
Color Balance (توازن رنگ):

با این فیلتر، می‌توانید توازن بین رنگهای اولیه (قرمز، سبز، آبی) را تنظیم کنید. از منوی "Image" > "Adjustments" > "Color Balance" این فیلتر را دسترسی پیدا کنید.
Curves (منحنی‌ها):

منحنی‌ها به شما امکان تغییر توازن رنگی، روشنایی و سایه‌ها را می‌دهند. از "Image" > "Adjustments" > "Curves" می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.
Replace Color (جایگزینی رنگ):

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که یک رنگ خاص را با رنگ دیگری جایگزین کنید. از "Image" > "Adjustments" > "Replace Color" این ابزار را باز کنید

تغییر رنگ در عکس های محصول کاری آسان و راحتی نیست، ولی این فرآیند الزامی می باشد. خیلی از فروشگاه های اینترنتی چندین اقلام با طرح های مشابه دارند اما در رنگ های متفاوت ارائه می شوند. با استفاده از قابلیت هایی که ابزارهای اصلاح رنگ مدرن دارند، دیگر نیازی به عکاسی از تمامی محصولات برای اینکه رنگ های متنوع  را به نمایش بگذاریم، نیست. شما فقط می توانید از یک محصول عکس بگیرید و سپس آن را در یک برنامه تخصصی دوباره رنگ آمیزی کنید. این یک ترفند بسیارعالی برای صرفه جویی در زمان برای ادیت عکس محصولات برای فروشگاه اینترنتی می باشد. 

  1. Hue/Saturation (گام رنگی/اشباع):

    • این ابزار به شما اجازه تغییر گام رنگی، اشباع و روشنایی را می‌دهد. از منوی “Image” > “Adjustments” > “Hue/Saturation” می‌توانید این ابزار را باز کنید.
  2. Color Balance (توازن رنگ):

    • با این فیلتر، می‌توانید توازن بین رنگهای اولیه (قرمز، سبز، آبی) را تنظیم کنید. از منوی “Image” > “Adjustments” > “Color Balance” این فیلتر را دسترسی پیدا کنید.
  3. Curves (منحنی‌ها):

    • منحنی‌ها به شما امکان تغییر توازن رنگی، روشنایی و سایه‌ها را می‌دهند. از “Image” > “Adjustments” > “Curves” می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.
  4. Replace Color (جایگزینی رنگ):

    • این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که یک رنگ خاص را با رنگ دیگری جایگزین کنید. از “Image” > “Adjustments” > “Replace Color” این ابزار را باز کنید.

اهمیت چندانی ندارد که از چه ابزارهای برای تصحیح رنگ استفاده می کنید، فقط باید به گونه ای باشد که با تغییراتی ایجاد شده  رنگ محصولات در عکس ها با رنگ آنها در زندگی واقعی منطبق باشد. درفتوشاپ مجموعه ای از ابزارهای تصحیح رنگ وجود دارد که curves adjustment یکی از محبوب ترین گزینه ها است. با این حال، درنظر داشته باشید که  شما باید “تصحیح رنگ” را انجام دهید نه “تزیین رنگ”! هرگز مردم نمی پسندند که فروشندگان با استفاده از عکس های رنگارنگ آنها را فریب دهند و محصولات واقعی نسبت به عکس هایشان متفاوت باشند. همچنین میتوان بیان کرد که در بحث آموزش ادیت عکس محصول ، تصحیح رنگ بسیار پررنگ می باشد.

3. حذف پس زمینه برای تمرکز روی یک محصول 

ادیت عکس محصولات برای فروشگاه اینترنتی

خیلی از عکاسان دارای تجربه و مهارت، اکثر مواقع یک قسمت را از پس زمینه اصلی آن جدا می کنند، حتی اگر تا حد مناسبی مرتب باشد. برای اینکه روند حذف پس‌زمینه بدون مشکل باشد، پیشنهاد می‌کنیم محصولات را در یک پس‌زمینه سفید قرار دهید و سپس عکس بگیرید. این روش بسیار سودمند است زیرا فایلی با اندازه کوچکتر دریافت خواهید کرد که بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر مثبت می گذارد.

در واقع، حذف پس زمینه یک مرحله استاندارد ازروند  ویرایش عکس محصول برای استفاده درفروشگاه اینترنتی محسوب می شود. زمانی که این کار انجام شود پس زمینه مورد نظر حدف شده و به جای آن از یک پس زمینه جدید برای بدست آوردن ثبات در دامنه گسترده ای از عکس های محصولات استفاده کنید.همچنین، چنین اصلاحی به متمرکز شدن خریداران بر روی محصول در حال فروش کمک می کند.

وقتی  پس‌زمینه حدف می شود، در واقع ما به ظاهری صیقلی ،که به معنای از بین بردن موهای سرگردان، نخ‌های ترک‌خورده و غیره ، خواهیم رسید.هنگامی که پس‌زمینه اصلی حذف شد، می‌توانید آن را با یک نوع تک رنگ جایگزین کنید یا آن را شفاف نگه دارید. انتخاب بستگی به طیف رنگی محصولات شما دارد.

نکته حرفه ای: برای اینکه به حذف سریع پس زمینه از یک عکس در فتوشاپ اقدام کنیم ، به تب “Select” در قسمت بالا بروید و “Color “Range را انتخاب کنید. در مرحله بعد، گزینه Eyedropper را برای انتخاب محدوده رنگ پس زمینه استفاده کنید. با نگه داشتن کلید Shift، می توانید چندین سایه را انتخاب کنید. لغزنده های پخش رنگ را بکشید تا بتوانید رنگ ها را اصلاح کنید. حذف را که فشار دهید پس زمینه حذف می شود. 

4. رفع نواقص

بطور همزمان با، عکاسی کردن از محصول نمیتوان تمام عناصر موجود در ترکیب را مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این، کنترل بعضی از موارد، مانند ذرات گرد و غبار، مشکل است، بنابراین باید در هنگام ادیت عکس محصول آن ها را از بین ببرید.

افراد زیادی از Adobe Photoshop برای پردازش دقیق عکس استفاده می کنند. این برنامه ابزارهای متنوع و زیادی را برای روتوش کردن عیوب با استفاده از روشی اسان ارائه می دهد. Healing Brush به طور خودکار رنگ ها و مقادیر را تطبیق می دهد، بنابراین شما فقط باید بافتی را که دوست دارید انتخاب کنید و نرم افزار مابقی کارها را انجام خواهد داد.

با استفاده از ابزار Clone Stamp، قسمتی از یک عکس را انتخاب کنید و سپس با انتخاب کلون به عنوان یک قلم مو، روی قسمت دیگر عکس “نقاشی” کنید. درواقع این مناسب ترین روش برای رفع نواقصی است که در لبه‌های عکس قرار دارند.

5. افزودن سایه ها 

عکس ها و تصاویری که بدون سایه باشند خیلی غیر واقعی بنظر می رسند. زمانی که سایه را به عکس های محصول خود اضافه کنید، درواقع حس فضا و زمینه را نمایان کرده اید. ما دراینجا 3 نوع سایه را درنظرمی گیریم – سایه طبیعی، قطره ای و سایه انعکاسی.

سایه طبیعی، سایه ای است که معمولاً توسط یک جسمی که در نور مستقیم قرار گرفته باشد، ایجاد می شود، بهترین قسمت در مورد افزودن چنین سایه ای این است که روشی بسیار آسان است.

اگر قصد دارید به این فکر کنید که از یک محصول از بالا عکس گرفته شود، سایه های قطره ای ایده آل هستند. بنابراین، شما سایه‌ای را مورد توجه قرار می دهید  که وقتی نور مستقیم خورشید به یک بخش از ارتفاع می تابد، آشکار می‌شود. سایه های قطره ای برای قطعات مبلمان مناسب ترین گزینه هستند و خریداران با استفاده از انها می توانند تصور کنند که یک قسمت خاص در خانه آنها چگونه به نظر می رسد. علاوه بر این، اگر قصد دارید از کفش ها عکس  بگیرید، باید از این نوع سایه ها استفاده نمایید.

از سایه های انعکاسی برای افزودن مقداری درام به کادر استفاده می شود. این یک جلوه سایه زیبا است که عمل، قرار دادن یک محصول بدون اقدام فیزیکی روی یک سیرویس بازتابنده را  برای شما امکان پذیر می نماید. شما باید این نوع سایه ها را به عکس های عینک آفتابی، ساعت و جواهرات اضافه کنید تا ظاهر شیک منحصر به فردی به آنها ببخشید.

6. گرفتن  عکس محصول به صورت سه بعدی برای نمایش دادن از همه طرف 

آموزش ادیت عکس محصولات برای فروشگاه اینترنتی

اصلی ترین عیبی که فروشگاه های اینترنتی دارند این است که افراد قادر نخواهند بود  محصول مورد نظر خود را لمس کنند و از همه جانبه آن را بررسی کنند. عکس‌های دوبعدی حجم یک محصول را به خوبی منتقل نمی‌کنند و برای خریدار این امکان فراهم نمی شود که آن را «احساس» کند. تنها راه حل برای این موضوع چرخش 360 درجه یک محصول و گرفتن عکس های سه بعدی است. بنابراین، مردم می توانند تصور کنند که یک محصوله قابل لمس را در دست دارند.

یک عکس 360 درجه در واقع مجموعه ای از عکس هایی از یک کالا است که در زوایای مختلف گرفته شده است. در این حالت، لازم نیست که دوربین را به اطراف جسم بچرخانید، بلکه باید آن را به طور پیوسته روی یک سه پایه قرار دهید. تنها مورد قابل چرخش خود محصول است. سپس، باید تصاویر را در یک برنامه تخصصی وارد کنید و آنها را در یک تصویر 360 درجه ترکیب کنید.

پیشنهاد می کنیم برای این کار از Adobe Bridge استفاده کنید. همه عکس ها را انتخاب کنید، روی منو کلیک راست کرده و “Open in Camera Raw …” را انتخاب کنید. یک پنجره ویرایشگر نمایان می شود. تمام عکس ها  را دوباره انتخاب کنید و با استفاده از قسمت سمت راست، نوار لغزنده Contrast and Light را مقداری به سمت راست بکشید. شما باید چنین موقعیتی را بیابید تا پس زمینه محو شود و رنگ هایی که در عکس وجود دارند، زنده بمانند. قبل از هر چیزی، تصمیم بگیرید که به چه مقدار وضوحی ازعکس سه بعدی برای فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید. به عنوان نمونه شما می توانید 400px در 300px را انتخاب کنید، که به معنای نسبت 4:3 می باشد.

بعد از اینکه عکس‌ها را گرفتید و ادیت کردید، آن‌ها را در برنامه‌ای مانند 3D Photo Maker آپلود نمایید تا عکس های دو بعدی معمولی را به یک مدل سه بعدی تعاملی تبدیل کنید. سپس می توانید از آن در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.(4)

7. استفاده از افکت آینه ای برای یک نتیجه جذاب 

آموزش ادیت عکس محصولات برای فروشگاه اینترنتی

وقتی که عکس های محصول را ادیت می کنید، همواره باید تغییراتی ایجاد کنید که بر حالت واقع بینانه تأثیرگذار نباشد. البته، عکس هایی که باعث ترغیب افراد برای خرید یک محصول می شوند باید بسیار چشم نواز باشند، اما این ارتباطی به ارائه نادرست ندارد. مطمئن ترین راه حل برای ایجاد آن ظاهر “جذاب” این است که یک انعکاس آینه را درکادر قرار دهید. اگر امکان پذیر نیست که در حین عکسبرداری این کار را انجام دهید، میتوان در مرحله ادیت تصویر از افکت آینه ای استفاده کرد.

همانطور که در اکثر موارد یک افکت آینه به تصویر جذابیت و قدرت می بخشد، گاهی اوقات کاملاً بی اثر است. برای اینکه متوجه شوید برای عکس شما مناسب است یا خیر، تصور کنید که در ابتدا یک انعکاس آینه ای توسط محصول شما ایجاد می شود. اگر واقع بینانه به نظر می رسد، در اجرای آن شک نکنید. اگر اینطور نیست، کارهای خلاقانه دیگری را انتخاب کنید. علاوه بر این، می توانید یک سطح بازتابنده آینه برای جلسه عکس بعدی محیا کنید تا بلافاصله جلوه زیبایی داشته باشید.

نکته حرفه ای: زمان انجام این تغییرات در برنامه فتوشاپ، باید لایه کپی شده را انتخاب کرده و Edit > Transform > Flip Horizontal را انتخاب کنید. با استفاده از ماوس، محل محتویات هر دو لایه را تغییر دهید تا یک آرایش منظم ایجاد کنید. با استفاده ازدکمه های پیکان روی صفحه کلید می توانید موقعیت یابی بهتری داشته باشید.(5)

 

آموزش ادیت عکس های صنعتی

آموزش ادیت عکسهای صنعتی

بخش صنعت یکی دیگر از حوزه هایی است که عکس های با کیفیت بالا در آن نقشی اساسی دارند. در صنعت، بخش‌های مختلفی به عکس و تصویر مربوط می‌شود، از جمله طرح‌های CAD، تصاویر پیش‌نویس دوبعدی، پلان‌های طبقه، تصاویر دو بعدی یا سه بعدی محصول، رندرهای سه بعدی و غیره. بسیار اهمیت دارد که این تصاویر و عکس ها مشهود و دقیق باشند تا کاربران نهایی آنها را پیدا کنند. بدون شک در زمان ترسیم این تصاویر در نرم افزارهای مختلف طراحی، به احتمال زیاد کیفیت پایین می آید. بنابراین، این تصاویر باید ویرایش شوند تا کیفیت مطلوب را به ارمغان بیاورند. از این رو، برای انجام این کار،  مسلما نیازمند ویرایش عکس های صنعتی و همچنین قبل از آن مستلزم به یادگیری و آموزش ادیت عکس های صنعتی خواهند شد. و همچنین شرکت‌های مهندسی به خدمات حرفه‌ای ادیت عکس های صنعتی  نیاز دارند تا عکس های ارزشمند خود را بهینه کنند و این تصاویر بهینه شده در نهایت باعث رشد مشتری خواهد شد.

در ادامه بحث آموزش ادیت عکس های صنعتی میپردازیم به چند نکته کلیدی دراین زمینه ازجمله  شناخت اصول رنگ ها و هارمونی ها و تنظیم رنگ: مهمترین بخش کار یک طراح و ادیتور می باشد. همچنین زمانی که علم مدرن ادیت عکس های صنعتی پدیدار شد با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای پیشرفته در جهت رفع نواقص عکسها برآمد. در کنار آن در دنیای امروز زیبایی در راس کلیه امور قرار دارد تا جایی که ذهنیت انسان به رنگ و لعاب هر چه بیشتر عادت کرده است و کمتر جذب سوژه های ساده تر و طبیعی تر میشوند.یکی از این این برنامه برای انجام ویرایش عکس های صنعتی نرم افزار فتوشاپ می باشد که با آموزش ادیت عکس صنعتی با فتوشاپ میتوان به راحتی این کار را انجام داد.

 

آموزش ادیت عکس های تبلیغاتی

آموزش ادیت عکس های تبلیغاتی

عکس های ثبت شده توسط عکاسان چه برای تبلیغات و چه برای اهداف دیگر، نیاز به ویرایش درجه یک دارند تا در افکار مردم تأثیر بگذارند. جدای از آن، بسیاری از عکاسان توسط سازمان های تجاری مختلف برای عکاسی از محصولات خود استخدام می شوند. عکاسان از محصولات مختلف مانند پوشاک، جواهرات، مبلمان و غیره عکس می‌گیرند. آنها همچنین از نمایشگاه، ورزش و رویدادهای اهدای جوایز بازدید می‌کنند و عکس‌های فوری قابل توجهی می‌گیرند. قبل از اینکه این عکس ها در رسانه های مختلف تبلیغ و منتشر شوند، باید ادیت عکس تبلیغاتی انجام شود و دستکاری شوند تا ظاهری جذاب ایجاد کنند. بهبود عکس حرفه ای محصول قبل از ارسال در سایت کسب و کار اینترنتی واجب است بنابراین لزوما نیاز به آموزش ادیت عکس های تبلیغاتی بسیار احساس خواهد شد.

در بحث آموزش ادیت عکس های تبلیغاتی از آنجایی که محصولات اینترنتی نامشهود هستند، جلوه های بصری نقش مهمی در جذب خریداران دارند. بنابراین، برای ینکه عکس های محصولات اعم از پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم یدکی خودرو، لوازم ورزشی و غیره، ظاهری واقعی و جذاب  داشته باشند ادیت عکس های تبلیغاتی بسیارضروری است.

یک سری نکات مهم در ویرایش عکس تبلیغاتی حائز اهمیت هستند مانند نوع دوربینی که عکس خام اولیه با آن گرفته می شود وعلاوه برآن استفاده از ابزار مناسب برای ویرایش عکس تبلیغاتی، همچنین شناخت اصول تبلیغات در بازار: صنعتی، پوشاک، هنری و…و اینکه حتما کارت گرافیک قدرت بالایی داشته باشد تا سیستم عکس واقعی را به شما نشان دهد.

آموزش ادیت عکس های تبلیغاتی از این جهت بسیار با اهمیت شده است که مردم به طور غریزی به دنبال جلوه های بصری هستند. بیشتر از مطالعه متون، مردم بر روی عکس ها به ویژه عکس های جذاب با کیفیت برتر تمرکز می کنند. علیرغم استفاده از دوربین های رده بالا توسط شرکت های مختلف، احتمال زیادی وجود دارد که تصاویر دارای نقص های انسانی و فنی باشند. با این وجود، آنها را نمی توان برای اهداف تبلیغاتی در شکل خام خود مورد استفاده قرار داد، زیرا مردم توسط عکس های با کیفیت پایین جذب نمی شوند. برای نمایش واضح و جذاب محصولات، حتما باید ادیت عکس های تبلیغاتی انجام شود.

سخن آخر

با رعایت نکات بهینه سازی عکس درکسب و کار اینترنتی، می توانید یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید که بازدید از آن بسیار لذت بخش است. با توجه به رقابت سخت در حوزه کسب و کار اینترنتی، شما باید برای حفظ مشتریان خود و جذب مشتریان جدید، تلاش بیشتری داشته باشید. موفقیت پلت فرم شما به پر شدن بصری آن بسیار بستگی دارد. از آنجایی که مردم نمی‌توانند محصولاتی را که شما ارائه می‌دهید لمس کنند، باید با استفاده ازعکس‌ها تا حد امکان اطلاعات بیشتری درباره یک کالا در اختیار آن‌ها قرار دهید.

همچنین، باید زمان کافی را به ادیت عکس های فروشگاه اینترنتی  اختصاص دهید تا رنگ ها را تصحیح کنید، پس زمینه را حذف کنید، نقص ها را رفع کنید و تصویری چشم نواز ایجاد کنید.وهمچنین دراین مقاله به نوعی آموزش ادیت عکس محصول پیج اینستاگرام نیز بیان شد و این موارد ذکر شده قابل استفاده دراینستاگرام نیز می باشد همچنین در مورد ویرایش عکس های صنعتی و ویرایش عکس تبلیغاتی نیز پرداخته شد، در آخر اینکه با رعایت نکاتی که در این مقاله به اشتراک گذاشته شده است، مطمئناً به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

 

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها