70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
دانلود فونت کاتب برای اتوکد

دانلود فونت کاتب برای اتوکد

تاریخ انتشار : شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 4 دقیقه تعداد بازدید : 4.01هزار بازدید

اگر با نرم‌افزار اتوکد کارکرده باشید به‌خوبی درک می‌کنیم که چرا نصب کاتب برای فارسی نویسی در اتوکد برای نقشه‌هایی که به زبان فارسی هستند ضروری است. در این مقاله میخواهیم فونت کاتب برای اتوکد را مورد بررسی قرار دهیم.

نرم‌افزار اتوکد که از محبوب‌ترین ابزارهای نقشه‌کشی به‌حساب می‌آید به‌صورت پیش‌فرض زبان‌هایی مثل انگلیسی و عربی را پشتیبانی می‌کند ولی زبان فارسی را در تنظیمات پیش‌فرض خود ندارد.

با دانلود فونت کاتب برای اتوکد و نصب آن قادر خواهید بود از به‌هم‌ریختگی متن‌های خود در نقشه‌های فارسی‌زبان جلوگیری کنید. در این مقاله به این نحوه نصب فونت کاتب برای اتوکد خواهیم پرداخت. برای آموزش‌های بیشتر به آموزش اتوکد سر بزنید.

فونت کاتب برای اتوکد

آموزش مقدماتی اتوکد

آموزش مقدماتی اتوکد

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش مقدماتی اتوکد را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

سؤالات پرتکرار

همان‌طور که گفته شد برای جلوگیری از به‌هم‌ریخته شدن متن‌های فارسی در برنامه اتوکد قصد داریم به دانلود فونت کاتب برای اتوکد بپردازیم. قبل از آموزش نصب این فونت به چند سؤال پرتکرار پاسخ‌خواهیم داد و نهایتاً در انتهای مقاله نیز قادر به دانلود فایل فونت کاتب و چند فونت محبوب دیگر خواهید بود.

آیا می‌شود از فونت‌های عربی پیش‌فرض اتوکد کمک گرفت؟

ممکن است برایتان سؤال شده باشد چرا باید فونت فارسی نصب کنیم وقتی به‌صورت پیش‌فرض فونت‌های عربی روی نرم‌افزار اتوکد وجود دارند.

در پاسخ این سؤال باید گفت در استفاده از فونت‌های عربی اتوکد ممکن است به هنگام پرینت گرفتن فایل دچار ناخوانایی متن شوید و نتیجه مطلوب را نگیرید و این در حالی است که با دانلود فونت کاتب برای اتوکد و نصب آن مشکلی در پرینت گرفتن خروجی نخواهید داشت.

این فونت مناسب چه ورژن هایی از اتوکد است؟

باید بگویم شما با دانلود فونت کاتب برای اتوکد در تمامی نسخه‌های نرم‌افزار اتوکد قادر به نوشتن به زبان فارسی خواهید بود و این فونت در تمام نسخه‌ها قابل‌دسترسی می‌باشد.

آموزش اتوکد

آموزش نرم افزار اتوکد دو بعدی و سه بعدی از مقدماتی تا پیشرفته

اتوکد ابزاری حرفه ای است که در معماری و نقشه کشی، طراحی دوبعدی و سه بعدی و حتی در صنعت مد نقش دارد. معمولا در حوزه های عمرانی و معماری بیشتر نیاز به آموزش اتوکد حس می شود. هر چند کاربرد این نرم افزار موجب شده یادگیری آن کمی سخت بنظر برسد اما به شما اطمینان می دهم با تمرین و تکرار به آسانی می شود با این ...

%70 تخفیف
1.120.000 تومان
336.000 تومان
بررسی و خرید دوره

مراحل نصب و دانلود فونت کاتب برای اتوکد

در ابتدا از انتهای این مقاله از طریق فایلی که به‌صورت رایگان در اختیار شما گذاشته‌شده است فونت کاتب برای فارسی نویسی را دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج سازید (Extract). بعد از دانلود فایل مراحل زیر را به‌منظور نصب و لود کردن فونت در اتوکد، قدم‌به‌قدم پیش بروید.

انتقال پوشه فونت‌ها

اکنون فونت‌های موجود در پوشه font از فایل دانلودی را به پوشه font اتوکد در مسیری که فایل اتوکد را ذخیره کرده‌اید منتقل کنید. اگر در درایو C نرم‌افزار را ذخیره کرده‌اید مسیر آن به‌صورت زیر خواهد بود.

Drive C >> Program Files >> Autodesk >> autocad  >>Font

همچنین پوشه Kateb.lsp را نیز به پوشه Support  اتوکد طبق مسیر زیر، باید منتقل کنید.

Drive C >> Program Files >> Autodesk >> autocad  >> Support

مراحل نصب و دانلود فونت کاتب برای اتوکد_انتقال پوشه فونت‌ها

بعد از باز کردن نرم‌افزار اتوکد عبارت APPLOAD را وارد کنید. سپس پوشه Support و بعد روی KATEB.LSP کلیک کنید. با زدن گزینه load کار شما تمام‌شده است و فونت با موفقیت روی اتوکد شما لود شده است.

دانلود فونت کاتب برای اتوکد-لود فونت در اتوکد

کاتب برای فارسی نویسی در اتوکد

در مرحله قبل با انتخاب گزینه close پنجره را ببندید. در اتوکد عبارت Style را وارد کنید و کلید enter را فشار دهید. درواقع هدف ما از این مرحله ساخت استایلی با پسوند SHX است.

در صفحه بازشده بعد از انتخاب گزینه New اسم استایل خود را انتخاب کنید. در Font Name فونتی با پسوند SHX انتخاب کنید و یادتان باشد تیک Backward را بزنید. نهایتاً گزینه Apply را بزنید.

دانلود فونت کاتب برای اتوکد_فارسی‌نویسی در اتوکد

عبارت kateb را در اتوکد تایپ کنید و enter را فشار دهید. اکنون قادر به تایپ کردن به زبان فارسی هستید.

توجه کنید برای راست‌چین کردن متن قبل از تایپ به‌وسیله موس در سمت چپ دابل کلیک کنید. اکنون شما با نصب و دانلود فونت کاتب برای اتوکد مشکل فارسی‌نویسی در اتوکد خود را برطرف ساخته‌اید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و مفتخریم که ما را تا انتها مقاله دانلود فونت کاتب برای اتوکد این صفحه همراهی کردید.

ممکن است برایتان سؤال شده باشد چرا باید فونت فارسی نصب کنیم وقتی به‌صورت پیش‌فرض فونت‌های عربی روی نرم‌افزار اتوکد وجود دارند. در پاسخ این سؤال باید گفت در استفاده از فونت‌های عربی اتوکد ممکن است به هنگام پرینت گرفتن فایل دچار ناخوانایی متن شوید و نتیجه مطلوب را نگیرید و این در حالی است که با دانلود فونت کاتب برای اتوکد و نصب آن مشکلی در پرینت گرفتن خروجی نخواهید داشت.

در ابتدا از انتهای این مقاله از طریق فایلی که به‌صورت رایگان در اختیار شما گذاشته‌شده است فونت کاتب برای فارسی نویسی را دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج سازید (Extract). سپس فونت‌های موجود در پوشه font از فایل دانلودی را به پوشه font اتوکد در مسیری که فایل اتوکد را ذخیره کرده‌اید منتقل کنید. بعد از باز کردن نرم‌افزار اتوکد عبارت APPLOAD را وارد کنید. سپس پوشه Support و بعد روی KATEB.LSP کلیک کنید. با زدن گزینه load کار شما تمام‌شده است و فونت با موفقیت روی اتوکد شما لود شده است.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها