70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

تاریخ انتشار : مهر ۲۰, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : فائزه محمدی زمان مورد نیاز مطالعه : 8 دقیقه تعداد بازدید : 1.67هزار بازدید

می خواهیم در این مقاله از سری مقالات آموزش نقاشی دیجیتال، بهترین ابزار نقاشی دیجیتال را معرفی کنیم و نحوه نقاشی دیجیتال با موس، نقاشی دیجیتال با قلم نوری و نقاشی دیجیتال بدون قلم نوری را آموزش می دهیم.

معرفی بهترین ابزارها برای نقاشی دیجیتال

احتمالاً در این عصر که دریایی از ابزارهای مختلف برای طراحی و تصویرسازی وجود دارد، هر روز این سؤال را دارید که اگر می خواهید برای این ابزار پول خرج کنید و با این ابزار روی خود و کارتون سرمایه گذاری کنید، کدام یک برای شما بهترین است.در این مقاله جدیدترین و بهترین تبلت ها و ابزارهای مورد نیاز نقاشی دیجیتال موجود برای طراحی در سال 2020 را ارائه می دهیم.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

بهترین ابزار برای نقاشی دیجیتال

یکی از رازهای خلق آثار دیجیتالی خوب این است که می توانید همان حسی را که با مداد روی کاغذ در آثار دیجیتال منتقل می شود، منتقل کنید و این موضوع به مرور زمان فقط با تمرین و کار زیاد توسعه پیدا می کند. خیلی ها، حتی خودم، مدت ها بود که نمی توانستم یک کار از صفر تا صد را با ابزارهای دیجیتال و تبلت انجام دهم و ابتدا آن را روی کاغذ ترسیم می کردم و سپس آن را اسکن می کردم و در کامپیوترم کامل می کردم، اما این یکی است. از روش‌هایی که بسیاری از هنرمندان حرفه‌ای نیز آن را انجام می‌دهند و باید بگویم که این مشکلی نیست، بنابراین اگر می‌خواهید نتیجه کارتون دیجیتالی باشد، لزوماً اینطور نیست که مجبور باشید همه چیز را از خراش به صد در کامپیوتر.

با پیشرفت روزانه در فناوری، تبلت ها و گجت های دارای صفحه نمایش در حال ظهور هستند تا زندگی تصویرگران دیجیتال را آسان تر کنند. در ادامه به معرفی چند سخت افزار محبوب مورد استفاده تصویرگران می پردازیم.

محبوب ترین تبلت های گرافیکی برای نقاشی دیجیتال

تبلت های گرافیکی ارزان ترین نوع قلم نوری هستند که در ایران به نام قلم نوری شناخته می شوند. در این قسمت به آموزش نقاشی دیجیتال با قلم نوری می پردازیم.

1. آیپد پرو با مداد اپل

اگر طراح، نقاش یا تصویرگر هستید و عاشق iOS هستید، آیپد احتمالا یکی از بهترین ابزارهای حال حاضر است، البته در کنار قلم، دو دوست جدا نشدنی هستند. از چیزهایی که می توانید در iPad ایجاد کنید شگفت زده خواهید شد و با کمک نرم افزار Procreate، می توانید بهترین ها را در iPad ایجاد کنید. به عنوان کسی که آیپد پرو دارد، می توانم بگویم که این یکی از تصمیمات درست و مناسبی بود که در زندگی ام گرفتم.

من زمانی آیپد را گرفتم که موبایلی نداشتم که بتوانم با خودم ببرم و قبل از آن فقط یک تبلت ساده که 5 سال همراه داشتم و بعد از 5 سال احساس کردم به کارم نیاز دارم که وقت آن است که ابزار خود را ارتقا دهم. این نکته بسیار مهمی است که برای شما توضیح خواهم داد که چه زمانی و به چه ابزاری نیاز دارید.

آی‌پد پرو را می‌توان در اندازه‌های مختلف خریداری کرد، حتی کوچک‌ترین سایز هم می‌تواند با طراحی مناسب باشد. مانند سایر لوازم ضروری و لوازم جانبی اپل، قلم آیپد نیز باید جدا از آی پد خریداری شود. با جستجو در گوگل می توانید اطلاعات سخت افزاری آن را پیدا کنید یا از فروشنده مورد نظر خود سوال کنید.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

2. Samsung Galaxy Tab S4 با قلم

سامسونگ مانند همیشه در زمینه ابزارهای دیجیتال پیشتاز است و یکی از ساده ترین تبلت های اندرویدی را برای طراحی دارد. بسیاری از هنرمندانی که با سیستم عامل های اندروید و ویندوز راحت تر هستند از این تبلت استفاده می کنند و به اندازه کسانی که آی پد دارند از آن راضی هستند. یکی از نکات مثبت آن قیمت پایین تری نسبت به تبلت های اپل و کینتیک است. این تبلت به همراه یک قلم عرضه می شود و دارای 4 گیگابایت حافظه و 64 گیگابایت حافظه eMMC می باشد. ابعاد صفحه نمایش بزرگ با وضوح بالا و بدنه نازک و سرعت بالای دستگاه از جمله مزایای این تبلت برای طراحان است. من خودم دوستان تصویرگر حرفه ای زیادی دارم که از این تبلت برای طراحی خود استفاده می کنند.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

3. Intuos Pro Pen و Wacom Touch Tablet

تبلت های محبوب و وفادار با ماندگاری بالا و اقتصادی Wacom. یکی از مدل هایی که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید و به شما قول می دهم بیش از 10 سال برای شما کار می کند و نیازی به آپدیت یا تغییر ندارید، اینتوس پرو است که می توانید آن را در اندازه کوچک خریداری کنید. این تبلت ها برای کسانی طراحی شده است که می خواهند کار دیجیتالی را شروع کنند. توصیه می شود و می توانم بگویم که تا زمانی که حرفه ای شوید به درد شما می خورد. اولین تبلتی که داشتم از Wacom بود، مدل Bamboo، یعنی ساده ترین و مبتدی ترین مدل تبلت، حتی ساده تر از این مدلی که دارم! اما من 5 سال است که از آن استفاده می کنم و هنوز هم مثل روز اول کار می کند. به نظر من این بهترین گزینه برای کار و بزرگترین لطفی است که می توانید در حق خود و جیبتان انجام دهید. از هزینه های گزاف تبلت های رده بالا رهایی خواهید یافت و باید سعی کنید آن را از بین ببرید! علاوه بر اینها، بسیاری از هنرمندانی که حتی ابزارهای قدرتمندتر و پیشرفته تری دارند از این تبلت ها بهره می برند. در واقع می توان گفت حتی اگر یک روز آن را کنار بگذارید، همیشه در جایی مفید خواهد بود. اگر قصد خرید این تبلت را دارید، مشخصات تنظیمات آن را از فروشگاه بپرسید، آنها صحیح ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند و می توانند شما را راهنمایی کنند که کدام تبلت برای شما مناسب است تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

4. نمایشگر قلم Cintiq 13HD

یکی دیگر از محصولات جذاب برند Wacom تبلت های صفحه نمایشی به نام Sintik است که در سایزهای مختلف قابل تولید است که کوچکترین آنها 13 اینچ است که اتفاقا اندازه مناسبی هم دارد و برخلاف تصور خیلی ها کوچک است. اما کم نیست و می توان با آن کار خوب و حرفه ای انجام داد. افراد زیادی را که کار انیمیشن یا کارهایی که نیاز به جزئیات زیادی دارند را ترسیم کنید، سینتیک بیشتری به دست می آورند و می توان گفت بسته به سبک کار و نوع کاری که انجام می دهید، می توانید ابزار مورد نظر خود را دریافت کنید. Kinetic مانند یک تبلت دیجیتال است، اگرچه صفحه نمایش دارد، اما باید آن را به کامپیوتر متصل کنید.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

آموزش نقاشی دیجیتال

آموزش نقاشی دیجیتال در فتوشاپ

نقاشی دیجیتال در واقع همان کشیدن یک تصویر به‌ صورت ضربه به ضربه و با همان مدل قلم در دست گرفتن می‌ باشد، البته با این تفاوت که بوم و ابزارهای نقاشی همه دیجیتالی هستند. در نقاشی دیجیتالی، هنرمند با استفاده از تکنیک‌ های نقاشی به خلق آثار هنری خود به‌ صورت مستقیم روی کامپیوتر می‌ پردازد. فتوشاپ تا ...

%70 تخفیف
441.000 تومان
132.300 تومان
بررسی و خرید دوره

5. تبلت های سرفیس پرو مایکروسافت

یکی دیگر از ابزارهای ساخته شده توسط مایکروسافت تبلت سرفیس پرو است که می توان گفت آخرین انتخاب هر هنرمندی است، مگر اینکه آن هنرمند واقعا عاشق سیستم عامل ویندوز باشد. مانند اپل، مایکروسافت برای خودکارها و کاورهای صفحه کلید به طور جداگانه هزینه می گیرد، بنابراین هزینه نهایی بالاتر از آن چیزی است که از یک تبلت انتظار دارید. قبل از خرید هر ابزاری، می‌توانید نظرات هنرمندان مختلف را در یوتیوب ببینید، یا اگر شخصی دارید که ابزار مورد نظر شما را دارد، می‌توانید از او بخواهید که از ابزارش استفاده کند تا مطمئن شود آن چیزی است که شما می‌خواهید و سپس آن را بخرید.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

6. Microsoft Surface Studio

یکی از ابزارهای غول پیکر مایکروسافت سرفیس استودیو است که طراحان گرافیک را در محیطی قرار می دهد که کاملا در مرکز فرآیند خلاقیت قرار دارند. دارای صفحه نمایش 28 اینچی و ضخامت آن تنها 12.5 میلی متر است که یکی از جذابیت های طراحی آن است البته باید توجه داشته باشید که کار و حرفه شما چیست و بر اساس آن این ابزار را انتخاب کنید.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

چند نکته مهم در خرید ابزارهای مورد نیاز نقاشی دیجیتال

خرید ابزارهای دیجیتال یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که احتمالاً در حرفه خود انجام خواهید داد و باید به چند نکته توجه کنید. اولین و مهمترین نکته این است که ابزار از کسی هنرمند نمی سازد. ابزارها فقط وسیله ای هستند که با آن می توانید هنر خود را توصیف کنید. اگر باز هم نمی توانید چیزی بکشید، پیشنهاد می کنم با کاغذ و مداد شروع کنید و با یک کتاب طراحی آزمایش کنید. به شخصه سال اولی که شروع کردم با آبرنگ، مداد رنگی، سریع و ماژیک کار کردم و کم کم با موس کارم را دیجیتالی کردم، بعد تبلتم را خریدم.

اگر قصد خرید تبلت را دارید بدانید که خرید دست دوم ایرادی ندارد. کسی که گران ترین ساز را بخرد، به سادگی هنرمند بهتری نیست. بسیاری از هنرمندان با معمولی ترین ابزار، زننده ترین آثار را تولید می کنند. این روزها که همه ابزارهای خود را در فضاهای مجازی به رخ می کشند، تحت تاثیر قرار نگرفتن سخت است، اما باید به شما بگویم که مردم تحت تاثیر نتایج کار شما قرار می گیرند، نه ابزارهایی که می خرید و استفاده می کنید.

زمانی که همراه با پیشرفت کارتون ابزار خود را گام به گام ارتقا می دهید، بسیار بهتر از این است که بهترین ابزار را داشته باشید و ندانید چگونه با آن کار کنید و حداکثر استفاده را از آن ببرید. به طور خلاصه، نیازهای خود را بشناسید و بر اساس آن نیازها و قابلیت ها، ابزارهایی را انتخاب کنید تا کارتان آسان تر شود.

اگر این مقاله به شما کمک کرد و به سوالات شما پاسخ داد، لطفاً آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها