60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
تفاوت افترافکت با نیوک

تفاوت افترافکت با نیوک

تاریخ انتشار : مرداد ۲۳, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : فائزه محمدی زمان مورد نیاز مطالعه : 9 دقیقه تعداد بازدید : 565 بازدید

می خواهیم در این مقاله از مقالات آموزش افتر افکت بررسی کنیم تفاوت افترافکت با نیوک را و متوجه شویم کدام بهتر است (افترافکت بهتر است یا نیوک ؟ )

مقایسه Adobe after effects با Nuke

 Adobe After Effects مدت‌هاست که استاندارد صنعتی برای هنرمندان حرفه‌ای جلوه‌های بصری و علاقه‌مندان به ایجاد جلوه‌های باکیفیت برای پروژه‌های خود بوده است.

با این حال، Nuke تازه وارد (متشکل از Nuke، NukeX، Nuke Studio، Hiero و HieroPlayer، و Nuke Indie) آماده است تا با راه اندازی پلتفرم ترکیبی قدرتمند خود که دارای کامپوننت های قدیمی بسیاری است، به این پلتفرم در عرصه حرفه ای دست پیدا کند. 

بنابراین، اگر شما یک هنرمند جلوه‌های بصری هستید، کدام یک باید خانه‌ای در جریان کار خود پیدا کنید؟

در این مقایسه Adobe after effects با Nuke، ما این برنامه‌های مختلف را به صورت مو به مو قرار می‌دهیم تا نقاط قوت و ضعف آنها را در دسته‌های ویژگی‌های ضروری مقایسه کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین تصمیم را برای پلتفرم ایجاد شاهکار بعدی خود بگیرید.

دوره رایگان افتر افکت در نیم ساعت

دوره رایگان افتر افکت در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان افتر افکت در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

افترافکت بهتر است یا نیوک ؟

Nuke و Adobe After Effects چه می کنند؟(مقایسه Adobe after effects با Nuke

تفاوت افترافکت با نیوک

(مقایسه Adobe after effects با Nuke)Adobe After Effects در درجه اول یک پلت فرم انیمیشن، موشن گرافیک و جلوه های بصری است که برای تدوینگران و فیلمسازانی طراحی شده است که می خواهند جلوه های بصری با کیفیت سینمایی را به پروژه های ویدیویی خود اضافه کنند.

After Effects برای کار یکپارچه با سایر محصولات ویرایش Adobe مانند Premiere Pro و Photoshop طراحی شده است. Nuke یک پلت فرم جلوه های بصری است که به شدت بر روی ترکیب بندی تمرکز دارد. همچنین دارای ابزارهای همکاری است که انتقال پروژه ها را بین طراحان و داوران مختلف آسان می کند.

تفاوت های اصلی Nuke و Adobe After Effects

مقایسه Adobe after effects با Nuke ادوب افترافکت یک پلت فرم جلوه های بصری یک مرحله ای است که برای پاسخگویی به نیازهای اکثر انیماتورها و هنرمندان جلوه های بصری طراحی شده است، در واقع، بسیاری از کارها را به خوبی در دنیای VFX انجام می دهد.

(مقایسه Adobe after effects با Nuke) : Nuke مسیر کمی متفاوت را در پیش گرفت و تصمیم گرفت ویژگی های خود را به شدت بر روی هنرمندان پیچیده تر ماهرتر متمرکز کند. این بدان معناست که در حالی که پلتفرم به شما کنترل بیشتری برای تنظیم دقیق جلوه‌های بصری می‌دهد، اما برای استفاده صحیح به مهارت بیشتری نیز نیاز دارد. همچنین از طرح‌بندی پلتفرم مبتنی بر گره استفاده می‌کند که برای هر کسی که با دیگر پلتفرم‌های انیمیشن سه‌بعدی استفاده می‌کند آشنا خواهد بود، اما ممکن است برای هر کسی که عمدتاً با پلتفرم‌های NLE کار می‌کند گیج‌کننده باشد.

بنابراین به طور خلاصه(افترافکت بهتر است یا نیوک ؟)، اگر برنامه انعطاف پذیرتری می خواهید که یادگیری و استفاده آسان تر باشد، After Effects ممکن است انتخاب شما باشد. اگر به دنبال کنترل دستی استثنایی برای ترکیب بندی هستید و از قبل راه خود را در مورد پلتفرم های انیمیشن و جلوه های پیشرفته می شناسید، Nuke ممکن است پلتفرمی برای شما باشد.

تصویر اصلی دوره آموزش افتر افکت

دوره نرم افزار افتر افکت از صفر تا صد

نرم افزار Adobe After Effects یکی از مهم ترین نرم افزار های کمپانی ادوبی بوده که دو کار عمده ساخت موشن گرافیک و انیمیشن سازی و یا جلوه های ویژه را با آن میتوان انجام داد . درواقع بهتر است قبل از یادگیری و آموزش انیمیشن سازی مهارت لازم کار با این نرم افزار را در آموزش افتر افکت بیاموزید. یکی از مهمترین دلایل ...

%60 تخفیف
659.400 تومان
263.760 تومان
بررسی و خرید دوره

تفاوت افترافکت با نیوک

بیایید ببینیم که هر طرح در مقایسه‌ای رودررو در مورد برخی از ویژگی‌های کلیدی ما چگونه عمل می‌کند.

خوب، این همان چیزی است که منتظرش بودید. وقت آن است که این مقایسه Adobe after effects با Nukeرا در مقابل یکدیگر قرار دهیم و ببینیم کدام یک در هر یک از دسته بندی های کلیدی ما برتر هستند:

سهولت استفاده

برنده: افتر افکت

چرا: هر دوی این برنامه ها منحنی یادگیری دارند، اما After Effects بسیار مبتدی تر از Nuke است. با آموزش‌های گنجانده شده و رابط کشیدن و رها کردن تمیز و بدون حواس‌پرتی بیش از حد، احتمالاً After Effects را کمی راحت‌تر خواهید دید، به خصوص اگر قبلاً با پلتفرم‌های NLE آشنا هستید.

کیفیت پشتیبانی

برنده: افتر افکت

چرا: پشتیبانی از مشتری Adobe درجه یک است. Adobe.com صدها راهنما برای همه نرم افزارها دارد تا قبل از اینکه مجبور شوید تلفن را بردارید و با پشتیبانی صحبت کنید یا به جستجوی آنلاین بپردازید، به شما کمک می کند تا ویژگی های مختلف موجود را در اختیارتان قرار دهد.

اگر در مورد چگونگی حل یک مشکل ویرایشی خاص گیر کرده اید، می توانید از انجمن Adobe برای پرسیدن سؤالات یا بررسی سؤالات و پاسخ های قبلی استفاده کنید تا به شما در حل مشکل کمک کند. اگر همه چیز شکست خورد، تیم پشتیبانی Adobe از طریق چت، ایمیل یا تلفن به صورت 24 ساعته در دسترس است تا در هر مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید به شما کمک کند.

این بدان معنا نیست که Nuke از پشتیبانی با کیفیت بالایی برخوردار نیست، اما مجموعه وسیعی از منابع و جامعه قوی Adobe آن را به ویژه برای مبتدیان در این دسته قرار می دهد.

اثرات اساسی

برنده: افتر افکت

چرا: همانطور که به آرامی دانش خود را در مورد پلتفرم ایجاد می کنید، متوجه خواهید شد که جلوه های اصلی موجود در افترافکت کاملاً بصری هستند و به شما امکان می دهند با سهولت نسبی شروع به ایجاد جلوه های بصری کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، استفاده از Nuke می‌تواند یک منحنی یادگیری کامل باشد، بنابراین اگر فقط به دنبال پرتاب برخی از عناوین اولیه یا فلش‌های سریع پوزه هستید، به پلتفرم ویرایش اصلی خود برگردید، After Effects احتمالاً بهتر است. 

جلوه های بصری پیشرفته

برنده:Nuke

چرا: خوب، اینجا جایی است که نوک می درخشد. Nuke به لطف ویژگی های پیشرفته ای که به شما امکان می دهد تقریباً هر افکتی را تغییر دهید، یک ستاره در حال ظهور در جامعه جلوه های بصری است. طرح‌بندی مبتنی بر گره آن نیز به‌منظور آسان‌تر ساختن کامپوزیت‌های پیچیده به‌جای به هم زدن ده‌ها یا حتی صدها لایه مختلف است.

اگر انیماتور پیشرفته‌تری یا هنرمند جلوه‌های بصری هستید، شاید ارزش آن را داشته باشد که Nuke را امتحان کنید تا ببینید جلوه‌های شما تا چه حد می‌تواند دقیق باشد.

انیمیشن

برنده: تساوی

چرا: افترافکت برای سال‌ها و به دلایل خوب، یک پلتفرم مهم برای انیماتورها بوده است. After Effects ساخت ابزارهایی را که انیماتورها دوست دارند و به آنها اجازه می‌دهد همه چیز را از انیمیشن‌های دو بعدی چوب گرفته تا موجودات سه‌بعدی همه‌جانبه بسازند، ساخته است. افزونه های انیمیشن اضافی قابلیت های انیمیشن افتر افکت را گسترش می دهند و این پلتفرم را بسیار متنوع می کند.

با این حال، Nuke یک پلتفرم استثنایی برای انیماتورهای سه بعدی است که ترجیح می‌دهند بر روی یک پلتفرم مبتنی بر گره کار کنند که به آنها کنترل بیشتری بر هر عنصر از ساختشان می‌دهد. اینکه کدام یک را برای این دسته انتخاب می کنید به گردش کار و اولویت شخصی بستگی دارد.

رتبه بندی G2

برنده: Adobe After Effects

چرا: G2، یکی از معتبرترین منابع برای بررسی نرم‌افزار، به Adobe امتیاز 4.6/5 ستاره داد، در حالی که Nuke با 4.4/5 ستاره کمی عقب‌تر بود. این نشان می‌دهد که وقتی صحبت از رضایت کاربر به میان می‌آید، هر دوی این برنامه‌ها تا حد زیادی از علامت خود خارج می‌شوند. بخشی از رتبه پایین‌تر Nuke احتمالاً به دلیل حضور نسبتاً جدید آن در بازار و منحنی یادگیری تندتر است.

قیمت گذاری

برنده: Adobe After Effects

چرا: Adobe از یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک (SaaS) استفاده می کند. هزینه ماهانه After Effects به تنهایی 20.99 دلار است، اما می توان آن را با سایر برنامه های Creative Cloud با نرخ تخفیف همراه کرد.

از سوی دیگر، Nuke یک سرمایه گذاری سنگین است. خرید پلتفرم پایه Nuke 5248 دلار به اضافه مالیات برای شما هزینه دارد و اجاره آن 1829 دلار در هر سه ماهه است. این یک آزمایش رایگان ارائه می دهد، بنابراین می توانید قبل از خرید پلتفرم را امتحان کنید، اما اگر تصمیم بگیرید که آن را دوست دارید، برخلاف After Effects به سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی نیاز دارد.

Nuke برای چه کسی بهتر است؟

هنرمندان حرفه‌ای جلوه‌های سه‌بعدی: Nuke در این که به هنرمندان سه بعدی اجازه می‌دهد تا محتوای دلخواه خود را تغییر دهند، برتری می‌یابد، به این معنی که کمال‌طلبان‌ترین کمال‌گراها هرگز تحت محدودیت پلتفرم قرار نخواهند داشت.

ترکیب: هدف Nuke این است که بهترین پلتفرم کامپوزیت در بازار باشد و طبق همه حساب ها، کار بسیار خوبی را انجام می دهد. اگر به دنبال ویژگی‌های ترکیب‌بندی قدرتمندی هستید که شایسته پیشرفته‌ترین استودیوهای VFX باشد، دیگر به دنبال آن نباشید.

افتر افکت برای چه کسانی مناسب است؟(مقایسه Adobe after effects با Nuke )

Basic Animators: After Effects یک پلت فرم عالی برای حرفه ای های انیمیشن است که به دنبال جمع آوری یک پروژه انیمیشن از ابتدا تا انتها هستند یا به سادگی به دنبال ساخت دارایی های انیمیشن فردی برای اضافه کردن به پروژه های دیگر هستند.

General VFX Artists: اگر به جلوه های بصری علاقه دارید، به احتمال زیاد After Effects یکی از اولین نام هایی است که برای VFX در سطح حرفه ای با آن برخورد کرده اید. فرقی نمی‌کند که فلاش‌های پوزه یا پورتال‌ها را به دنیای دیگری اضافه کنید، After Effects واقعاً تلاش می‌کند اطمینان حاصل کند که تنها محدودیت‌هایی که می‌توانید در برنامه انجام دهید، تخیل شماست.

بنابراین، کدام یک را باید انتخاب کنید؟(افترافکت بهتر است یا نیوک ؟ )

این طرح ها در مورد گردش کار و قیمت آنها تا حد زیادی تقسیم می شوند. اگر به دنبال این هستید که انگشتان پای خود را بدون سرمایه گذاری هنگفت وارد دنیای جلوه های بصری کنید، یا به تازگی شروع به یادگیری نحوه اعمال افکت ها در پروژه های خود کرده اید، پس افتر افکت گزینه بسیار قابل دسترس تری خواهد بود.

با این حال، اگر یک آهنگساز باتجربه هستید که به دنبال کنترل بیشتر بر روی پروژه و جلوه های خود هستید، Nuke ممکن است یک ارتقاء وسوسه انگیز باشد. قیمت آن در سطح سازمانی روشن می کند که آنها این پلتفرم را به جای علاقمندان به انیماتورهای حرفه ای و هنرمندان جلوه های بصری هدف قرار داده اند.

امیدواریم این مقایسه Adobe after effects با Nuke رودررو انتخاب نرم‌افزار مناسب برای نوع کارتان را ساده کند و به شما این امکان را می‌دهد که انرژی خلاقانه خود را آزاد کنید و روی گفتن داستان‌هایی تمرکز کنید که بیشترین اهمیت را برای شما از طریق تصاویر خیره‌کننده دارند.

متشکریم که ما را تا پایان بررسی تفاوت افترافکت با نیوک همراهی کردید.

همچنین متوجه شدید که افترافکت بهتر است یا نیوک ؟.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها