60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی

پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی

تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 6 دقیقه تعداد بازدید : 2.94هزار بازدید

در این آموزش داوینچی به این مباحث خواهیم پرداخت. این نرم افزار ممکن است به خاطر پشرفته و پیچدگی ان در مرحله اول سخت به نظر بیاید ولی اگر در این مقاله پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی گام به گام با ما همراه باشید متوجه آسان بودن این نرم افزار میشوید.

پلاگین های داوینچی این امکان را برای ما فراهم میکنند تا عملکرد خودمان را در استفاده از این نرم افزار بهبود بخشیم. بسیاری Resolve را به عنوان یک پلت فرم حرفه ای برای درجه بندی رنگ و برخی دیگر آنرا به عنوان یک ویرایشگر غیر خطی رایگان می شناسند. نرم افزار درجه بندی رنگ، نرم افزار ویرایش، پلتفرم میکس کردن صدا یا آهنگسازی؟ انتخاب شما کدام است؟

در مقاله پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی به 2 بخش پلاگین ها و افکت ها میپردازیم.

با این حال، یکی از عناصری که اغلب از قلم می افتد این است که Resolve می تواند پلاگین هایی مانند Premiere و After Effects را نیز در خود جای دهد. ما اغلب از Resolve به عنوان یک برنامه one-and-done ذکر میکنیم، زیرا این برنامه در کنار همه مواردی که ممکن است برای ایجاد یک فیلم به آن نیاز داشته باشد، ارائه می شود.

معرفی پلاگین های داوینچی

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

آموزش ورود به صنعت تیزرهای تبلیغاتی

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش ورود به صنعت تیزرهای تبلیغاتی را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

معرفی پلاگین ها

در ادامه مقاله پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی تعدادی از پلاگین‌های نرم افزار داوینچی را معرفی میکنیم.

پلاگین FilmConvert

پلاگین FilmConvert، توسط Rubber Monkey، در سال 2011 به عنوان یک ابزار شبیه سازی فیلم راه اندازی شد. این پلاگین مستقل از اسکن بایگانی و داده های ریاضی برای تغییر منحنی ها و ویژگی های رنگ فیلم شما استفاده می کند.  FilmConvert به طور مداوم پروفایل های دوربین موجود را به روز می کند. با این کار مطمئن می شود منحنی اعمال شده مخصوص داده های پایه دوربین شما است.

ویژگیهای اصلی پلاگین FilmConvert

  • اضافه کردن real grain به footage ها و رندر تا 4K
  • په عنوان افزونه تغییر فرمت و کیفیت فیلم در برنامه هایی مثل After Effects, Premiere Pro و Vegas
  • سرعت بالا
  • از پلتفرمهای زیادی پشتیبانی میکند
  • مدلسازی دقیق رنگ ها

یک جایگزین مناسب برای پلاگین FilmConvert

Magic Bullet film یک جایگزین مناسب برای پلاگین FilmConvert از Red Giant است. MBF شامل بیش از 20 ایستگاه فیلم از پیش تعریف شده است که برای تقلید از فهرست فیلم طراحی شده است. در حالی که هر دو پلاگین توانایی تقلید از ظاهر فیلم را دارند. تفاوت این دو در این است که FilmConvert برای داده های تصویر دوربین شما بهینه شده است، ولی در MBFبر اساس اینکه فیلم را چگونه گرفته اید کار می کند.

تا این قسمت مقاله پلاگین‌های داوینچی، گام به گام با این نرم افزار آشنا شدیم.

پلاگین De: Noise

زمانی D Mk II 5 در یوتیوب طرفداران زیادی داشت. شرکتی به نام RevisionFX یک پلاگین به نام Twixtor طراحی کرد که در آن فریم ها به صورت نوری با هم ادغام شده بودند.  این امکان را به شما می داد تا با سرعت 24 فریم در هر ثانیه عکس بگیرید و به نظر می رسد که در یک فریم بالاتر عکس می گرفتید.

De: Noise  که از پلاگین های داوینچی است نیز به حذف دانه های فیلم و نویز دیجیتال کمک می کند که هر دوی اینها خارق العاده اند. از آنجا که DE: Noise از فیلتر فضایی و زمانی برای کاهش نویز، در حالی که جزئیات را حفظ می کند، استفاده می کند، شما یک تصویر واضح دریافت می کنید.

 پلاگین Red Giant Universe

اگر چیزی در داوینجی ریزالو کم باشد، کتابخانه ای از جلوه های از پیش ساخته شده و حرکت گرافیکی است که می توانید با کمترین تنظیمات آن را به یک کلیپ بکشید. این انتقال اساسی است و آن معمولاً برای استفاده حرفه ای است. از آنجایی که Resolve رایگان است، پس به صرفه است اگر برای بعضی افزونه های آن مقدار کمی هزینه در نظر بگیریم.

پلاگین Sapphire

این یک بسته جلوه های بصری است که می توانید برای ایجاد هر چیزی از نورپردازی تا ظاهری یکپارچه استفاده کنید. این مجموعه (و سایر ابزارهای سازنده آن، BorisFX)، در فیلم های سینمایی هالیوود و موسیقی ویدیوی هنرمندان قابل مشاهده هستند.

بسیاری از ابزارهای Sapphire در رابط های کاربری خود باز می شوند که ممکن است برای شما مفید یا آزار دهنده باشند.

چندین سال پیش، Sapphire برای کسانی که می‌خواستند فقط در Resolve کار کنند اما گزینه‌های VFX را نیز می‌خواستند، بی‌نقص بود. ولی با اضافه شدن صفحه Fusion (و با درج جلوه‌های داخلی و جدید ساخته‌شده مانند Resolve’s Face Refinement)، Resolve اکنون انواع مختلف VFX را برای کاوش ارائه می‌دهد. بااین‌وجود هنوز – Resolve محدودیت‌های خود را دارد.

ممنویم که تا اینجای مقاله پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی با ما همراه بودید.

آموزش داوینچی

آموزش داوینچی ریزالو از صفر تا صد

از داوینچی می توان به عنوان حرفه ای ترین نرم افزار تدوین غیرخطی نام برد. این نرم افزار در اصلاح رنگ کاربرد دارد و درتدوین بسیاری از ویدئو های معروف نیز از آن استفاده شده است. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد داوینچی ریزالو می توان به قابلیت ویرایش فایل های با رزولوشن 8k اشاره کرد.این مزایا موجب شده ...

موجود نیست !
بررسی دوره

در ادامه مقاله پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی :

بخش دوم معرفی افکت های نرم افزار داوینچی:

در این قسمت از آموزش داوینچی مقاله پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی به معرفی 5 تا از افکت‌های نرم افزار داوینچی می پردازیم و در ادامه هرکدام از این افکت ها را شرح می دهیم.

افکت vortex :

vortex یکی از کاربردی ترین افکت ها در پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی است. این افکت الگوریتم‌های گرد کردن (بر اساس Radius یا Percentage) را به رأس‌های یک‌شکل اعمال می‌کند.

my media pool و کتابخانه افکت را بازکنید. کلیپتان را در time line قرار دهید. به effects library و سپس به open effects  بروید. سپس گزینه vortex را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید با انتخاب inspector در بالا سمت راست صفحه ، FX tab را بازکنید شما می‌توانید با گرفتن y و حرکت دادن آن تغییرات را اعمال کنید با این کار مشکل  قرار گرفتن موقعیت دایره vortex در مرکز تصویررا نخواهید داشت.

افکت vortex در افکت vortex

در ادامه مقاله پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی:

افکت camera shake

یکی دیگر از افکت های داوینچی ریزالو camera shake  است. با استفاده از این افکت داوینچی می‌توانید حرکات واقعی لرزش دوربین را وارد فیلمتان کنید. همچنین برای لرزش‌های دیگر، مانند متن نیز به کارمی آید

از طریق تنظیمات به library effects و گزینه camera shake را انتخاب کنید

افکت vignette

این افکت داوینچی بین کاربران نرم‌افزارهای ویرایشی محبوبیت دارد و به منظور تاریک کردن گوشه‌های عکس و روشن‌تر دیده شدن تصویر از داخل است. با این کار توجه مخاطب را به سمت مرکز پروژه‌تان می‌برید.

از قسمت library effects گزینه vignette را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید روشنایی روی مرکز پروژه شما نباشد از طریق کشیدن گزینه center به چپ یا راست تمرکز روشنایی را به قسمت‌های دیگر ببرید

افکت camera shake درپلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی

در ادامه مقاله افکت‌‌های داوینچی خواهیم دید که:

افکت blanking fill

زمانی از این افکت داوینچی استفاده خواهیم کرد که فایل پروژه ما متناسب با عرض کامل فیلم نیست . به عبارتی صفحه را کاملاً پر نمی‌کند یا به‌طور مثال ویدیو در حالت عمودی ضبط‌شده و شما می‌خواهید به‌صورت افقی پخش شود.

این افکت را می‌توانید از طریق گزینه resolvefx stylize پیدا کنید.

افکت blanking fill درپلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی

افکت light race

شما می‌توانید از light race که از افکت های داوینچی برای دسترسی به fake lighting effect(افکت نور جعلی) است ،استفاده کنید. اکثر کاربران از این افکت بر روی چهره افراد زمانی که نسبتاً تاریک و محو باشد استفاده می‌کنند.

این افکت را از طریق گزینه resolvefx light پیدا کنید.

افکت light race در پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی

ممنونیم که در مقاله پلاگین ها و 5 افکت در نرم افزار داوینچی با ما همراه بودید .

در این مقاله به معرفی 5 مورد از افکت‌های نرم افزار داوینچی شامل افکت vortex، افکت camera shake، افکت vignette، افکت blanking fill و افکت light race پرداختیم و کاربرد این افکت ها را بررسی کردیم.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها