60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
رنگ های سازمانی در برند سازی

رنگ های سازمانی در برند سازی

تاریخ انتشار : مرداد ۲۶, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : فائزه محمدی زمان مورد نیاز مطالعه : 13 دقیقه تعداد بازدید : 1.22هزار بازدید

در این مقاله از مقالات آموزش طراحی هویت بصری در مورد رنگ های سازمانی در برند سازی صحبت خواهیم کرد.

رنگ سازمانی چیست

رنگ های سازمانی: رنگ یکی از نکات اصلی در هر طراحی وب است. چه برای یک فرد، یک شرکت کوچک یا یک شرکت بزرگ، طرح رنگ یکی از مهم ترین عوامل در ظاهر و احساس کلی یک وب سایت است. در برخی موارد ممکن است طراح در انتخاب رنگ ها اختیار داشته باشد، اما در بسیاری از مواقع یک طرح رنگی از قبل ایجاد شده است و باید رعایت شود. در شرایطی که یک شرکت قبلاً دارای یک نام تجاری قوی است، استفاده از رنگ در وب سایت می تواند باعث ایجاد یا کاهش آن شود.

آموزش شناخت رنگ در طراحی

آموزش شناخت رنگ در طراحی

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره آموزش شناخت رنگ در طراحی را به صورت رایگان دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

رنگ های سازمانی در برند سازی

رنگ های برندسازی: همه چیزهایی که برای انتخاب پالت رنگ برند خود نیاز دارید.

hase. Citibank. Barclay’s. Bank of America. همه بانک ها همه آنها از رنگ آبی به عنوان یکی از رنگ های غالب برند خود استفاده می کنند. حتی سایر موسسات مالی مانند Prudential و Merrill Lynch نیز از رنگ آبی استفاده می کنند. به وضوح بیش از یک تصادف است که شرکت های مرتبط با پول همه رنگ آبی را برای هویت برند خود انتخاب کردند. پس چه چیزی را همه می دانند که شما نمی دانید؟

رنگ های سازمانی در برند سازی
طبق این مقاله ایندین اکسپرس، مصرف کنندگان برندهایی را که از رنگ آبی استفاده می کنند دوستدار محیط زیست بیشتری نسبت به رنگ های دیگر، حتی سبز می دانند. سوالی که مقالات ما به آن پاسخ می دهند این است که چرا؟

چگونه رنگ سازمانی انتخاب کنیم

پاسخ های کوتاه این است که آنها می دانند چگونه تئوری رنگ را با تجارت ترکیب کنند. هنگام ساختن یک برند – درست مانند ساختن یک خانه یا مبلمان – باید بدانید که چگونه از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید، و این دقیقاً همان چیزی است که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله، همه چیزهایی را که در مورد برندینگ رنگ ها (رنگ های سازمانی در برند سازی)باید بدانید را مرور خواهیم کرد. ما مفاهیمی از رشته های هنری – مانند تئوری رنگ ها و تاریخ هنر – را لمس خواهیم کرد و آنها را با بهترین شیوه ها برای برندسازی، بازاریابی و آنچه که یک شرکت برای بقا در چشم انداز کسب و کار امروز نیاز دارد، ادغام خواهیم کرد. اما ابتدا باید بدانید که چرا رنگ‌های برندینگ بسیار مهم هستند.

چرا رنگ های برندینگ مهم هستند؟

رنگ های سازمانی در برند سازی
رنگ‌ها، مانند ویژگی‌ها، تغییرات احساسات را دنبال می‌کنند.» -پابلو پیکاسو

با شنیدن کلمه “عشق” به چه چیزی فکر می کنید؟ چه مثبت باشد چه منفی، احتمالاً واکنش احساسی قوی تری نسبت به شنیدن عبارتی مانند «قفسه دوچرخه» برانگیزد.

احساسات قدرتمند هستند (بخواهیم یا نخواهیم) تصمیم گیری ما را هدایت می کنند. به عنوان یک برند، شما می خواهید یک ارتباط عاطفی قوی با مشتریان خود ایجاد کنید. مشکل این است که شما نمی توانید کل داستان زندگی شرکت خود را در یک لوگو یا ویترین مغازه بیان کنید – اما رنگ های نام تجاری یک میانبر مستقیماً به قلب پایگاه مشتری شما ارائه می دهند.

یکی از مشهورترین نظریه پردازان رنگ، فابر برن، به خصوص در کتاب روانشناسی رنگ و نظریه رنگ، مطالب زیادی در مورد رابطه بین رنگ ها و حالت عاطفی ما نوشت. درست مانند کلمات “عشق” و “قفسه دوچرخه” احساسات متفاوتی را برمی انگیزد، رنگ هایی مانند قرمز و آبی نیز واکنش های متفاوتی را در انسان ایجاد می کنند. جالب‌تر اینکه رنگ‌های یکسان واکنش‌های مشابهی را در افراد مختلف ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر، رنگ زرد احساسات مشابهی را در مردم از مونتانا تا تیمبوکتو برمی انگیزد. این حتی به سایه های تک رنگ نیز گسترش می یابد، بنابراین یک آبی تیره عمیق و یک آبی آسمانی روشن نیز اثرات متفاوتی خواهند داشت.

رنگ های سازمانی در برند سازی
همانطور که از صفحه دستنوشته 1826 توسط چارلز هایتر می توان مشاهده کرد، نظریه رنگ به طور ذاتی با تاریخ بشر مرتبط است.

تئوری رنگ بسیار عمیق تر از “صورتی یک رنگ زیبا است”. روانشناسان آن را به تکامل انسان ها مرتبط می کنند. ارتباط با رنگ های خاص پس از سال ها ارتباط آنها با اشیاء خاص ایجاد شد. برای مثال، قرمز خونی، مردم را در حالت آماده باش برای خطر نزدیک قرار می دهد. گرمای کثیفی و فاسد شدن مواد غذایی اشتها آور نیست.

این همیشه درست نیست – در نهایت، کشاورزان (و عاشقان شکلات) ممکن است رنگ قهوه‌ای را دوست داشته باشند، و فراموش نکنیم که انسان‌ها فقط برای دیدن رنگ آبی در چند هزار سال گذشته تکامل یافته‌اند – اما وقتی به میلیون‌ها سال بیولوژیکی نگاه می‌کنیم. تهویه، به راحتی می توان دید که چگونه وابستگی رنگ فراتر می رود. برای ترجیح محض … چیزی که بشریت برای مدتی طولانی می شناسد.

رنگ های سازمانی در برند سازی

و انجمن های فرهنگی را فراموش نکنیم. یک مثال بارز روشی است که آمریکایی ها سبز را با پول مرتبط می کنند، زیرا ارزی که ما هر روز استفاده می کنیم سبز است. مردم کشورهای دیگر لزوماً عبارت “سبزیجات زائد” را درک نمی کنند. با این حال، شرکتی که «سبز می‌شود» تقریباً در بین همه افراد طنین‌انداز خواهد شد.

حتی خونسردترین تاجر هم نمی تواند علم پشت اثرات روانی برندسازی رنگ ها را نادیده بگیرد. با وجود انبوهی از شواهد، مسئله این نیست که آیا رنگ های برند کار می کنند؟

دوره نرم افزار ایلوستریتور از صفر تا صد

دوره نرم افزار ایلوستریتور از صفر تا صد

برنامه ایلوستریتور که تقریبا می توان از آن به دلیل وکتور بودن به عنوان محبوب ترین برنامه طراحی گرافیک نام برد، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این برنامه به منظور طراحی لوگو ، کارت ویزیت، اینفو گرافیک آموزش نقاشی دیجیتال و دیگر طراحی های گرافیکی می توان استفاده کرد. خلق تصاویر در ...

%60 تخفیف
926.800 تومان
370.720 تومان
بررسی و خرید دوره

کاربرد رنگ های برندینگ(رنگ های سازمانی در برند سازی)

مصرف کنندگان احساس می کنند که یک برند قدرت بیشتری نسبت به آن چیزی دارد که در مورد یک برند فکر می کنند. این را با این واقعیت همراه کنید که می‌دانیم رنگ‌های خاص احساسات و احساسات خاصی را برمی‌انگیزند: رنگ‌های برند شما این توانایی را دارند که حتی بیشتر از محصولاتی که ارائه می‌دهید بر فروش یا عملکرد شما تأثیر بگذارند.

علاوه بر این، تکرار همان رنگ می تواند آگاهی برند را تقویت کند. آخرین باری که یک قوطی کوکاکولا قرمز یا پرنده توییتری که آبی آسمانی نبود چه زمانی بود؟ (دنیای بازاریابی مطمئناً درس خود را از حمله غم انگیز هاینز به سس کچاپ بنفش آموخت.) با توجه به قرار گرفتن در معرض کافی، رنگ ها بخشی از یک نام تجاری می شوند، بنابراین شما می خواهید با استفاده مداوم از رنگ های برند خود این ارتباط را تشویق کنید.

فقط به خاطر سازماندهی، در اینجا رایج ترین مناطقی هستند که از رنگ های برند خود استفاده می کنید:

  • نماد
  • سایت اینترنتی
  • ویترین
  • طراحی مغازه
  • لباس تیم
  • آگهی ها
رنگ های سازمانی در برند سازی

با استفاده از رنگ‌های یکسان در تمام سرمایه‌گذاری‌های تجاری خود، ارتباط برند خود را با آن رنگ‌ها تقویت می‌کنید و در نتیجه آگاهی از برند را به طور کلی تقویت می‌کنید.

چیزی که همه اینها حداقل برای برندسازی خلاصه می شود این است که باید رنگ های برند خود را با دقت انتخاب کنید زیرا تأثیر مستقیمی بر هویت برند شما خواهند داشت. صورتی ممکن است رنگ مورد علاقه شخصی شما باشد، اما ممکن است بدترین رنگ برای اهداف تجاری شما باشد. اما قبل از اینکه حتی رنگ‌هایی را که می‌خواهید به شما نشان دهند وارد شوید، ابتدا باید در مورد شخصیت ایده‌آل برند خود تصمیم بگیرید.

اصول انتخاب رنگ سازمانی :

چگونه هویت برند خود را تعیین کنیم

قرمز برای Target معجزه کرده است که می خواهند شخصیت برندشان پرانرژی، جوان و پر سر و صدا باشد. اما رنگ قرمز برای شرکتی مانند Casper Mattresses که شخصیتی آرام را پرورش می دهد که نشان دهنده یک خواب خوب شبانه است، کار نمی کند.

رنگ های سازمانی در برند سازی

انتخاب رنگ‌های برندتان آسان است اگر بدانید می‌خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید. یکی از اولین مراحل در ساخت یک برند، تعیین شخصیت برند شماست. اساساً، شما می خواهید به شرکت خود مانند یک شخص فکر کنید: آنها چه کسانی هستند؟ چه چیزی برای آنها مهم است؟

هنگامی که مشخص کردید اهداف شخصیت برند شما چیست، چگونه تعیین می کنید که کدام رنگ بهترین کارایی را دارد؟ ابتدا با یادگیری تداعی های احساسی هر رنگ شروع می شود.

رنگ های مختلف برندینگ به چه معناست؟

ما به اندازه کافی در مورد برندینگ شورت های رنگی صحبت کرده ایم – بیایید به حقایق سخت معانی رنگ (یا حداقل برخی از دستورالعمل ها) بپردازیم. در زیر خلاصه‌ای از معانی رنگ برند و تأثیری که رنگ‌های مختلف برند بر روی افراد می‌گذارند آورده شده است:

راهنمای انتخاب بهترین رنگ

قرمز – قرمز نشان دهنده اشتیاق، هیجان و خشم است. می تواند نشان دهنده اهمیت و توجه باشد.

نارنجی – نارنجی نشان دهنده بازیگوشی، سرزندگی و دوستی است. محرک و انرژی زا است.

زرد – رنگ زرد شادی، جوانی و خوش بینی را برمی انگیزد، اما می تواند جلب توجه یا معقول به نظر برسد.

سبز – سبز ثبات، شکوفایی، رشد و ارتباط با طبیعت را تداعی می کند.

آبی روشن – سایه روشن آبی صلح، اعتماد، باز بودن را منتقل می کند. همچنین می تواند نشان دهنده بی گناهی باشد.

آبی تیره – آبی تیره نشان دهنده حرفه ای بودن، اعتماد به نفس و رسمی بودن است. بالغ و قابل اعتماد است.

بنفش – بنفش می تواند نشان دهنده سلطنت، خلاقیت و اعتبار باشد.

صورتی – صورتی نشان دهنده زنانگی، جوانی و معصومیت است. از مدرن تا لوکس متغیر است.

قهوه ای – قهوه ای ظاهر یا حالتی خشن، خاکی و قدیمی ایجاد می کند.

سفید – سفید تمیزی، فضیلت، سلامتی یا سادگی را تداعی می کند. می تواند از مقرون به صرفه تا لوکس متغیر باشد.

خاکستری – خاکستری نشان دهنده بی طرفی است. می تواند کم اهمیت، کلاسیک، جدی، مرموز یا بالغ به نظر برسد.

مشکی – مشکی احساسی قدرتمند، پیچیده، تند، لوکس و مدرن را القا می کند.

به یاد داشته باشید که تاثیر رنگ های برند شما به سبک و طرحی که در آن استفاده می شود و همچنین ترکیب رنگی که انتخاب می کنید بستگی دارد. این یک نسخه کوتاه شده است، ارتباط ما با رنگ بسیار عمیق تر از آن است – برای مثال، رنگ زرد بیش از حد در واقع می تواند باعث اضطراب شود.

اگر به سراغ یک برند تک رنگ می روید، قسمت سخت از قبل به پایان رسیده است. اما برای بسیاری از شما، شما یک طرح رنگ ترکیبی تر با رنگ های متنوع می خواهید. همانطور که گویی انتخاب یک رنگ به اندازه کافی سخت نبود، حالا باید چندین رنگ را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آن‌ها مطابق میل شما هستند.

فرمول ساخت یک طرح رنگ برند

بدیهی است که هیچ راه درستی برای انتخاب طرح رنگ برند (رنگ سازمانی) شما وجود ندارد. هنگام برخورد با استراتژی هایی مانند هویت برند، اعمال قوانین سخت و سریع دشوار و غیرعاقلانه است. با این حال، این روند می تواند دلهره آور و گیج کننده باشد، بنابراین راهنمایی کمی مفید است. در اینجا، ما قصد داریم روند خود را برای ساخت یک طرح رنگی توضیح دهیم که شما می توانید بیشتر به عنوان یک چارچوب و کمتر به عنوان دستورالعمل های گام به گام از آن استفاده کنید.

رنگ های سازمانی در برند سازی

1. برای انتخاب 3 رنگ برنامه ریزی کنید

پایه، لهجه و خنثی شما. طرح‌های رنگی برند بسته به نوع آن می‌تواند از 1 تا 4 رنگ باشد (به زیر مراجعه کنید)، اما حتی مجموعه‌های تک رنگ نیز برای اهداف مختلف به تنوع در رنگ‌ها نیاز دارند.

2. پایگاه خود را انتخاب کنید

از بین تمام ویژگی های شخصیتی برند شما، کدام یک از همه مهمتر است؟ رنگ پایه شما نه تنها باید غالب ترین ویژگی برند شما را منعکس کند، بلکه باید برای مخاطب هدفی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید نیز جذاب باشد. رنگ های باقیمانده را بر اساس میزان تطابق آنها با این رنگ انتخاب خواهید کرد.

3. لهجه خود را انتخاب کنید

لهجه شما همان رنگی خواهد بود که بعد از رنگ پایه بیشتر از آن استفاده می کنید. این کمی پیچیده‌تر از انتخاب رنگ پایه شماست، زیرا محدودیت‌های بیشتری وجود دارد: علاوه بر مطابقت با ویژگی شخصیتی برند، رنگ لهجه شما باید از نظر بصری با رنگ پایه شما همخوانی داشته باشد، نه اینکه مخاطبان شما را خوشحال کند.

4. انتخاب خنثی خود

رنگ خنثی شما به احتمال زیاد رنگ پس زمینه خواهد بود، چیزی که برای اجتناب از توجه انتخاب شده است. اینها معمولاً سایه های مختلف خاکستری هستند، اما بژ، سفید و سفید مایل به سفید نیز کار می کنند. مشکی نیز یک گزینه است، اما مراقب باشید. تمایل دارد بر هر طرح رنگی که بخشی از آن باشد تسلط داشته باشد.

رنگ های سازمانی در برند سازی
Classic Coors یک خرس مقرون به صرفه است که مشتری بالغ تر و مردانه تر را جذب می کند. آنها از آبی تیره برای نشان دادن بلوغ و قهوه ای طلایی که بین قهوه ای ناهموار، مردانه و زرد مقرون به صرفه است استفاده می کنند.

در طول فرآیند انتخاب رنگ های برند خود، باید هدف نهایی را در ذهن داشته باشید: از چه طرح رنگی استفاده می کنید؟ به طور معمول، برندها از یکی از طرح های رنگی رایج برند زیر استفاده می کنند:

رنگ های سازمانی در برند سازی
هنگام انتخاب رنگ های برند، چرخه رنگ یکی از بزرگترین کمک های شما است. رنگ ها یکدیگر را روی چرخ قرار می دهند.

تک رنگ – وقتی یک ویژگی شخصیتی دارید که می خواهید روی آن تمرکز کنید، یک طرح تک رنگ بر معنای یک رنگ برند تأکید می کند. اگرچه برای برندهای مینیمالیستی عالی است، اما چالش در اینجا این است که به اندازه کافی سایه ها را متمایز کنید تا دید شما از نظر بصری زیاد نشود.

مشابه – رنگ های کنار یکدیگر در چرخه رنگ دارای روابط هماهنگ هستند، زیرا رنگ های مجاور معمولاً مفاهیم احساسی مشابهی دارند. نمایش های آنالوگ شرط های مطمئنی هستند، اما به این ترتیب برای برجسته شدن یا جلب توجه بهترین ها نیستند.

مکمل – رنگ مکمل – یا متضاد – رنگ هایی هستند که مستقیماً در مقابل یکدیگر در چرخه رنگ قرار دارند. از آنجا که آنها متضاد یکدیگرند، وقتی با هم سازگاری داشته باشند، بهترین ها را به نمایش می گذارند. در تیم های ورزشی رنگ های مکمل زیادی می بینید. رنگ های مکمل برای جلوه های بصری پویا و محرک عالی هستند، اما مراقب باشید که از برند دیگری کپی نکنید زیرا بسیار محبوب هستند.

Triadic – یک طرح رنگی با نام تجاری پایدار، رنگ های سه گانه در قسمت های مساوی برای سه قسمت مختلف چرخه رنگ ترسیم می شوند. برنامه های سه گانه مانند موضوعات موازی پایدار هستند، اما تنوع محرک بیشتری مانند برنامه های مکمل ارائه می دهند. سخت ترین قسمت این است که سه رنگ را با ویژگی های هویت برند شما مطابقت دهید.

اینکه چگونه رنگ های برند شما با هم ترکیب می شوند، بارها و بارها در بسیاری از جنبه های مختلف کسب و کار شما نمایان می شود. طرح رنگ برند شما ظاهر وب سایت، لوگو، طراحی فروشگاه، تبلیغات و غیره شما را تعیین می کند و حتی به ظاهر کوچکی مانند حساب رسانه های اجتماعی شما سرایت می کند. پس همه آنها را با دقت انتخاب کنید.

رنگ های سازمانی در برند سازی

بدانید چه زمانی باید خارج از خطوط رنگ کنید

همانطور که در بالا گفتیم، هیچ قانون مشخصی برای انتخاب رنگ های برند شما وجود ندارد. این مقاله را بیشتر به عنوان یک دستورالعمل تقریبی رنگ های سازمانی در برند سازی در نظر بگیرید – یک منبع آموزشی برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه. اما مهمتر از همه، غرایز درونی خود را نادیده نگیرید. توجه اصلی رنگ ها ارتباط عاطفی آنهاست، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ های برند خود از احساسات خود غافل نشوید.این مقاله را برای نکات بیشتر در مورد برندینگ و راهنمای انتخاب بهترین رنگ بررسی کنید.

بسیارممنونیم که تا پایان مقاله رنگ های سازمانی در برند سازی ما را همراهی کردید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها