70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
ابزارهای ترسیمی کورل دراو

ابزارهای ترسیمی کورل دراو (Corel DRAW)

تاریخ انتشار : شهریور ۱۲, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : مهرآفاق نارویی زمان مورد نیاز مطالعه : 8 دقیقه تعداد بازدید : 878 بازدید

آموزش کار با ابزارهای ترسیمی کورل دراو

در این مقاله مبحث آموزش کار با ابزارهای ترسیمی کورل دراو (Corel DRAW) و اصلی ترین ابزارهای طراحی و ترسیمی در کورل دراو همچنین خط و تنظیمات آن در Corel DRAW برای کاربران و علاقه مندان به آموزش نرم افزار کورل دراو، بررسی خواهیم نمود. با ایجاد تصویر توسط ابزارهای ترسیم مقدماتی این نرم‌افزار و همچنین ابزارهای خط کورل دراو، آشنا خواهیم شد.

چه در vector تازه کار باشید، چه کاربر Adobe Illustrator باشید،که قصد دارد مهارت های برداری خود را گسترش دهد، در هر صورت یادگیری ابزارهای ترسیمی کورل دراو (Corel DRAW) یک تلاش ارزشمند است. ما با ابزارهای ترسیمی کورل دراو مانند Pen Tool، Freehand Tool و 3-Point Curve Tool و همچنین با مروری بر برخی از بخش هاو نوار ابزارهای رایج شروع خواهیم کرد.

آموزش کار با ابزارهای ترسیمی کورل دراو

آموزش سریع ایلوستریتور

دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان ایلوستریتور در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

The Pen Tool

مرحله اول

در ابتدای کار و آشنایی با آموزش کار با ابزارهای ترسیمی کورل دراو (Corel DRAW)، با ایجاد یک سند جدید (Control-N) در اندازه کاری دلخواه خود (شما می توانید در هر زمانی که کار می کنید این مورد را تغییر دهید)، حالت رنگ RGB و 300 نقطه در اینچ شروع کنید. اینها تنظیمات ترجیحی من هستند، اما اگر ترجیح می دهید در CMYK برای مقاصد چاپ کار کنید، این کار را انجام دهید (در حالی که به یاد داشته باشید هنگام ارسال برای استفاده از وب، به RGB بروید).

آموزش کار با ابزارهای ترسیمی کورل دراو

مرحله دوم
بیایید در ابزارهای خط کورل دراو با ابزار قلم شروع کنیم (آن را در جعبه ابزار، در سمت چپ، زیر ابزار Bézier پیدا خواهید کرد). این ابزار درست مانند ابزار قلم موجود در Adobe Illustrator و Adobe Photoshop عمل می کند.

گره ها را قرار می دهید و منحنی ها را در بخش ها ترسیم می کنید. بیایید با یک شبح کوچک زیبا شروع کنیم:

یک گره را قرار دهید و به سمت بالا و سمت چپ تاب دهید. این شروع دم است.
انحنا را به سمت راست ادامه دهید تا قسمت بالای باد را تشکیل دهید و به سمت راست به سمت راست برگردید تا به گره اصلی بپیوندید. توجه داشته باشید که با قرار دادن نقاط لنگر، پیش نمایشی از منحنی که ترسیم می کنید دریافت می کنید. این کاملا مفید است.
می‌توانید دسته‌های Node خود را با ابزار Shape Tool (F10) ویرایش کنید و گزینه‌های ویرایش دیگری را در نوار ویژگی‌ها (پنجره > نوار ابزار > نوار ویژگی‌ها) پیدا خواهید کرد.

ابزارهای ترسیمی کورل دراو

مرحله 3
برای ویرایش شی جدید ترسیم شده، به Window > Dockers > Object Properties بروید یا Alt-Enter را فشار دهید. در این داک، مجموعه‌ای از گزینه‌ها را برای شی انتخاب کرده‌اید پیدا خواهید کرد.

برای اهداف آموزش کار با ابزارهای ترسیمی کورل دراو (Corel DRAW)، Outline را انتخاب کنید و عرض خط خود را به 2.0pt، رنگ را به سیاه، و هر دو Cap و Corner را برای گزینه های گرد تغییر دهید.

گزینه بعدی داخل داکر را انتخاب کنید، پر کنید، solid fill را انتخاب کنید و رنگ را به سفید تغییر دهید. در راهنماها و نکات سریع آینده گزینه های دیگر را در این زمینه بررسی خواهیم کرد.

آموزش کار با ابزارهای ترسیمی کورل دراو

Freehand and Bézier Tools
مرحله 1
اگر با یک تبلت گرافیکی طراحی کنید، استفاده از ابزار Freehand (F5) بسیار ساده است. یک شکل روح دیگر بکشید. به جای انتخاب محل نمایش گره های شما، آنها به طور خودکار بر اساس سطح هموارسازی دست آزاد که در نوار خصوصیات تنظیم کرده اید، اضافه می شوند.

من با تنظیم پایین 12 برای اسکرول دستی شروع کردم. این مثال به سرعت با ماوس ترسیم شد. توجه داشته باشید که گره های زیادی دارد و کاملاً برش شکل است.
من تنظیمات کشیدن دست آزاد را به 97 تغییر دادم. باز هم این به سرعت با موس من کشیده شد. در مجموع دارای 3 گره است.
توجه کنید که قسمت دوم یعنی شی چقدر با قسمت اول مقایسه می شود. هنگام استفاده از ابزارهای طراحی در این برنامه، تنظیمات شما در نوار خصوصیات بسیار مهم است.

ابزارهای ترسیمی کورل دراو

مرحله 2
اکنون که یک شبح کوچک دوم داریم، می‌خواهیم ویژگی‌های ترسیم و پر آن مطابقت داشته باشد. به جای تغییر ویژگی های شی جدید در Object Properties Docker، از قطره چکان خصوصیات موجود در جعبه ابزار استفاده کنید.
اولین روح را با قطره چکان انتخاب کنید.
شبح دوم را انتخاب کنید و تمام ویژگی های آن در فرم دوم کپی می شود. برای اشیاء بسیار ساده مانند موارد زیر به نظر نمی رسد ارزش آن را داشته باشد، اما وقتی از تنظیمات مختلف شفافیت، گرادیان و حالت ترکیبی استفاده می کنید، زمانی که نیاز به ایجاد موارد مشابه در آثار هنری خود دارید، در دراز مدت زمان زیادی برای شما صرفه جویی می کند.

ابزارهای ترسیمی کورل دراو

مرحله 3
برای نشان دادن استفاده اضافی از اصلی ترین ابزارهای طراحی و ترسیمی در کورل دراو، ما با ابزار Bézier کار می کنیم تا چهره ای را بر روی اولین شبح بکشیم. مانند ابزار قلم، منحنی ها را در بخش ها ترسیم می کنید.

با یک دهان کوچک شروع کنید. یک منحنی شیب دار به سمت پایین بکشید. Enter یا Shift را فشار دهید تا منحنی متوقف شود.
برای چشم تکرار کنید. وزن تمام خطوط ترسیم شده در لنگر خصوصیات شی را تغییر دهید.
من ابزار Pen را به ابزار Bézier ترجیح می‌دهم برای شکل‌هایی مانند شکل‌هایی که برای چهره‌های دوم ایجاد می‌شوند: دو چشم گرد و خنده‌دار و دهان باز و باز. متوجه خواهید شد که کشیدن اشکال منحنی که به شدت در یک تقاطع متوقف می شوند و به منحنی بعدی می روند دشوار است. ابزاری که برای پروژه ها استفاده می کنید به نیازهای طراحی شما بستگی دارد.
رنگ پر را برای هر سه شکل جدید روی مشکی قرار دهید.

اصلی ترین ابزارهای طراحی و ترسیمی در کورل دراو

B-Spline and Smart Drawing Tools
مرحله 1
این ارواح کوچک نیاز به تاج دارند. با استفاده از ابزار B-Spline، با خطی شروع کنید که به سمت راست و بالا منحنی می شود. توجه داشته باشید که هر چه گره های خود را بیشتر در مرکز قرار دهید، لبه ها و گوشه های شما منحنی تر می شوند.

شکل ترسیم شده در زیر مجموعا 7 گره دارد. رنگ پر را روی نارنجی روشن در داکر ویژگی های شی قرار دهید.

اصلی ترین ابزارهای طراحی و ترسیمی در کورل دراو

مرحله 2
ابزار طراحی هوشمند (Shift-S) کاملاً شبیه گزینه‌های کشیدن آزاد ابزار Freehand است.

در نوار ویژگی دو گزینه با منوهای کشویی پیدا خواهید کرد: سطح تشخیص شکل و سطح هموارسازی هوشمند. برای شروع، هر دو را روی None تنظیم کنید.
با تنظیم هر دو گزینه سطح روی None، یک شکل ساده و سریع شبیه شبح را با ماوس ترسیم کردم. یک لحظه طول می کشد تا نقشه هوشمند بارگیری شود. توجه کنید که چقدر بریده و پر از اتصال است.
هر دو گزینه سطح را روی “Highest” تنظیم کنید و همان شکل را دوباره ترسیم کنید. توجه کنید که فقط با 2 گره چقدر صاف و ساده است.
تفاوت بین این دو شکل و افراط در تعاریف آنها را در زیر ببینید.

خط و تنظیمات آن در Corel DRAW

مرحله 1
با دو ابزار آخری که در این آموزش به آنها می پردازیم، به ارواح استراحت طولانی می دهیم و تار عنکبوت می کشیم.

با ابزار 2-Point Line شروع کنید و یک خط عمودی طولانی بکشید. در Docker Properties Object، Line Weight را به 3.0 pt، Color را به Black و Cap and Corner را به Rounded تغییر دهید.
خط عمودی را انتخاب کرده و خط افقی را از گره بالایی شروع کنید. این شیء را بدون ترسیم شیء جدید ادامه می دهد.
چهار خط مورب نازک‌تر را که از گوشه جسم قبلی بیرون می‌آیند بکشید. اشیاء خود را با هم گروه کنید (Control-G).

ابزارهای خط کورل دراو

مرحله 2
با استفاده از ابزار منحنی 3 نقطه، از خط افقی بالایی شروع کنید و یک خط مستقیم بکشید تا به اولین خط مورب برسید (این کار دو نقطه اول را ایجاد می کند).
سپس خط به سمت گوشه تار عنکبوت منحنی می شود (این نقطه سوم را ایجاد می کند). عرض خط را روی 1.5 pt تنظیم کنید.
به کشیدن خطوط منحنی بین هر قسمت از تار عنکبوت ادامه دهید. در صورت امکان، یک خط منحنی انتخاب کنید و با برداشتن یک گره باز و ایجاد منحنی 3 نقطه ای دیگر، آن را ادامه دهید.
وب شما زمانی کامل می شود که هر قسمت پر از منحنی باشد.

ابزارهای خط کورل دراو

مرحله 3
در نهایت، در اینجا یک نمای کلی از Object Manager Docker آورده شده است. این داکر شبیه به پنل لایه ها در Adobe Illustrator است. با این حال، در مورد مدیر شی، شما نه تنها می توانید چندین شی، لایه و گروه از لایه ها (و آبجکت ها)، بلکه چندین صفحه ایجاد کنید.

آموزش کورل

آموزش نرم افزار کورل دراو از مقدماتی تا پیشرفته

با استفاده از نرم افزار کورل می توان تصاویر وکتور های با کیفیت با گرافیک برداری را خلق کرد تا هیچ آسیبی به کیفیت و ابعاد تصویر وارد نشود. در این دوره ی آموزش کورل همراه با آموزش نقاشی دیجیتال شما هم قدم با استاد مجرب دوره می توانید بر روی فایل های تمرینی و پروژه های واقعی کار کنید و این نرم افزار را ...

%70 تخفیف
736.000 تومان
220.800 تومان
بررسی و خرید دوره

توجه داشته باشید که در کنار هر لایه سه آیکون وجود دارد:

نمایش یا مخفی کردن: تغییر این حالت نمایان بودن یک لایه را در سند فعال تغییر می دهد.
فعال یا غیرفعال کردن چاپ یا صادر کردن: تغییر وضعیت این حالت باعث می شود که لایه در سند چاپ شده یا صادر شده گنجانده شود. حتی اگر یک لایه مخفی داشته باشید، اگر آن را خاموش نکنید، تصویر صادر شده شما همچنان همه چیز را در لایه نشان می دهد.
قفل یا باز کردن قفل: این ضامن به شما امکان می دهد لایه خود را ویرایش کنید یا نه. این برای اطمینان از دست نخورده ماندن اشیاء هنگام کار با چندین عنصر همپوشانی در یک سند کاملاً مفید است.
متأسفانه، اگر می‌خواهید برخی از آن‌ها پنهان، برخی غیرقابل چاپ باشند یا برخی قفل شوند، باید اشیا یا گروه‌هایی از اشیا در لایه‌های جداگانه قرار گیرند.

خط و تنظیمات آن در Corel DRAW

در واقع تا اینجای کار شما با ابزارهای ترسیمی کورل دراو، ابزارهای خط کورل دراو آشنا شدید و همچنین شما یاد گرفتید که چگونه از ابزارهای مختلف طراحی در CorelDRAW و خط و تنظیمات آن در Corel DRAW ،مانند Pen Tool، B-Spline Tool و ابزار Curve 3-Point استفاده کنید و با چندین نوار ابزار و بخش های مختلف آشنا شدید. این فقط نوک کوه یخ است.


چه در vector تازه کار باشید، چه کاربر Adobe Illustrator باشید،که قصد دارد مهارت های برداری خود را گسترش دهد، در هر صورت یادگیری ابزارهای ترسیمی کورل دراو (Corel DRAW) یک تلاش ارزشمند است. ایجاد تصویر توسط ابزارهای ترسیمی کورل دراو (Corel DRAW) و خط و تنظیمات آن در Corel DRAW، امکان پذیر می باشد.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها