70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

تاریخ انتشار : بهمن ۴, ۱۳۹۹ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۴, ۱۴۰۲ نویسنده : فائزه محمدی زمان مورد نیاز مطالعه : 61 دقیقه تعداد بازدید : 3.05هزار بازدید

در این بخش از آموزش روتوش در فتوشاپ می خواهیم در مورد حذف حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ در زمانی که دارید روتوش پرتره را انجام می دهید و ممکن است با وضعیتی مواجه شوید که اشیای ناخواسته ای در پس زمینه تصویر باشد و قصد حذف آن‌ها را داشته باشید، صحبت کنیم.

حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

شبیه مواردی که در این دو تصویر می بینید:

اصلاع دو تصویر زیر در فتوشاپ در دوره آموزش روتوش پرتره برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

یک بخش تاریک در پس زمینه عکس ها است. در این حالت می توانید به جای حذف این بخش ها روی آن ها را با رنگ بپوشانید. خوب حالا چگونه این حذف موارد اضافه در فتوشاپ را انجام دهیم؟

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

کار را با پرتره سمت راست شروع می کنیم. ابتدا با فشردن دکمه F به حالت تمام صفحه می رویم و عکس زیر را که در پس زمینه آن بخش های تاریکی وجود دارد را می بینید.

 

حالت تمام صفحه و انتخاب بخش تاریکی تصویر در فتوشاپ حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

روشی که برای ترمیم در نظر دارم استفاده از این امتیاز است که سوژه یک کلاه بر سر دارد و ما می توانیم آن را انتخاب کنیم. سپس با وارونه کردن محدوده انتخاب شده، می توانیم پس زمینه را با یه رنگ نقاشی کنیم. حالا می‌خواهم این روش را به شما نشان دهم.

ابزار انتخاب Quick selection را بردارید.

 

انتخاب ابزار Quick selection در فتوشاپ در دوره آموزشی روتوش پرتره

با این ابزار انتخاب اولیه خود را انجام دهید. بعد از فعال کردن ابزار روی ناحیه انتخاب، کلیک کرده و موس را روی منطقه ای که می‌خواهید انتخاب شود بکشید.

انتخاب قسمتی کلاه با ابزار انتخاب برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

این ابزار خیلی خوب عمل میکند، مخصوصا وقتی که یک شکل مشخص در تصویر داریم مثل این کلاه در تصویر که یک مشکل مشخص دارد و با استفاده از این مزیت می بینید که چگونه این ابزار به خوبی در یک لحظه انتخاب را ایجاد می کند.

به هر صورت، وقتی این ابزار را انتخاب می کنید اغلب نیاز دارید به بخش Select And Mask بروید.

انتخاب بخشSelect And Mask در فتوشاپ در دوره آموزشی روتوش پرتره

حالا اگر با این قابلیت آشنا نیستید من یک دوره کامل را به بحث انتخاب اختصاص داده ام که شاید بخواهید آن را بررسی کنید، اما برای این بخش فقط قصد دارم مقدار Radius را افزایش داده و گزینه Smart Radius را فعال کنم.

 

افزایش دادن Radius و فعال کردن گزینهSmart Radius برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

این کار باعث بهبود جزئیات لبه های انتخاب می شود. نیاز دارم روی لبه های خارجی انتخاب کمی کار کنم و کمی کنتراست را افزایش دهم و در ادامه لبه‌های انتخاب را کمی جابه جا کنم تا به انتخاب مورد نظر برسم.

سپس روی ok کلیک کنید. پس ابتدا یک انتخاب داریم و سپس آن را با استفاده از Select And mask ویرایش کردیم.

خب حالا مشکل این است که کلاه انتخاب شده است ولی من نمی خواهم روی کلاه کاری انجام دهم بلکه قصد تغییر پس زمینه را دارم یعنی انتخاب مخالف کلاه. پس برای وارونه کردن انتخاب، منوی Select را باز کرده همزمان Inverse را انتخاب می کنیم.

 

معکوس کرد انتخاب برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

حالا هر چیزی به جز کلاه در تصویر انتخاب شده است.

چرا این کار را انجام دادیم؟ خوب نگاه کنید. اگر یک لایه جدید ایجاد کنیم و آن را به Color تغییر نام دهیم.

 

ایجاد لایه به اسم color برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

حالا ابزار Brush را از طریق جعبه ابزار بر دارید و سپس اشاره گر را روی تصویر ببرید.

حالا اگر بخواهید یک نمونه رنگ را از تصویر بردارید یک میانبر را امتحان می کنیم. در همان حال که ابزار قلم مو فعال است کلید Option را در مک و Alt را در ویندوز پایین نگه دارید و همان طور که می بینید ابزار به Eye Dropper تغییر شکل می دهد. پس کلید را نگه داشته و کلیک کنید.

 

تغییر شکل به ابزار Eye Dropper برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

این کار باعث می‌شود قادر باشید روی یک رنگ در تصویر کلیک کنید تا انتخاب شود. حالا که رنگ را انتخاب کردیم می توانیم با ابزار قلم مو این نواحی را رنگ آمیزی کنیم.

 

رنگ آمیزی در محدوده انتخابی با ابزار قلم مو برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

این مناطق از تصویر با رنگ انتخاب شده رنگ آمیزی می شوند و من این کار را با سرعت انجام می‌دهم. میب ینید که تصویر ظاهر خوب و یک دستی پیدا کرده و به این ترتیب من منطقه مشکل دار در تصویر را با رنگ آمیزی پوشانده ام.

 

محدوده مشکل دار رو با رنگ آمیزی بر طرف کردن برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

حالا با استفاده از فرمان Deselect انتخاب را لغو کنید و دوباره می توانید چگونگی عملکرد یک رنگ خالص را در این لایه ببینید.

 

لغو انتخاب با گزینه ی deselect برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

به نظر می رسد چند نقطه را جا انداخته ام پس کار را ادامه داده و این قسمت ها را رنگ کرده و لایه زیرین را روشن میکنم حالا اگر این رنگ را در جای دیگری از تصویر نیاز داشته باشیم می توانیم آن مناطق را نیز به همین خوبی رنگ ‌کنیم ببینید شما فقط می توانید آنها را رنگ آمیزی کنید.

مشکل آنجاست که اگر یک لبه مشخص داشته باشید مثل نزدیک لبه های کلاه مهارت برای نقاشی لبه ها نیاز دارید به همین دلیل ما ابتدا کلاه را انتخاب کردیم در اینجا مرحله اول پروژه را به پایان رساندیم.

کار بعدی این است که می‌خواهم تنظیم curves را اعمال کنم تا کمی پوشش رنگ و متن این منطقه را بهتر کنم پس در این قسمت‌ روی curves کلیک کنید.

 

اعمال curves به تصویر برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

و در پنجره curves می‌خواهیم کمی تصویر را روشن کنید و منحنی را به صورتی که می بینید تغییر دهید.

افزایش روشنی تصویر با تغییر دادن منحنی در پنجره ی curves برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

این کار باعث بهبود کنتراست و اشباع رنگ می شود و در نهایت خواهید دید که نمای تصویر بهتر شده است و این دو تنظیم  در لایه ها تصویر را زنده تر کرده است و البته پس زمینه نیز طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. با اینکه فقط با یک رنگ پوشانده شده است.

آیتم بعدی برای این تصویر که بعداَ آن را انجام خواهیم داد ترمیم سیاهی ها و سایه های پایین چشم هاست.

ترمیم سیاهی ها و سایه های پایین چشم تصویر برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

این در زمان دیگری بررسی می شود. تا اینجا فقط گفتیم چگونه می توانید یک رنگ خالص را روی زمینه قرار دهید تا ترمیم شود و پایان کار لایه پس زمینه را قبل از ترمیم و بعد از ترمیم  بررسی کنید. با این تصویر نگاهی می اندازیم به اینکه چگونه می توانید پس زمینه را پاکسازی کرده و آن را بهبود دهید و برای حذف موارد اضافه در پس زمینه عکس در فتوشاپ، چهار لایه متفاوت ایجاد خواهیم کرد.

آموزش فتوشاپ

آموزش نرم افزار فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته

نرم افزار فتوشاپ از محبوب ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی و ویرایشگری حرفه ای در آموزش ادیت عکس و همینطور آموزش نقاشی دیجیتال به حساب می آید. این نرم افزار در طراحی های گرافیکی و طراحی سایت، همچنین در نقاشی دیجیتال کاربرد دارد. در واقع امروزه بسیاری از امور گرافیکی به آموزش نرم افزار فتوشاپ و این نرم ...

%70 تخفیف
494.000 تومان
148.200 تومان
بررسی و خرید دوره

حذف موارد اضافه در فتوشاپ

کار را با یک لایه شروع می کنیم که در آن کمی شبیه سازی انجام داده و سپس بقیه ترمیم را انجام می دهیم، بسیار خوب این تصویری است که بدون هیچ تغییری از دوربین استخراج کرده ایم با کمی دقت در پس زمینه آن متوجه بخش کوچکی از صندلی و سایه روی دیوار می شویم که من می‌خواهم آن‌ها را از بین ببرم.

چگونه این کار را انجام دهیم؟ برای شروع ابتدا یک لایه جدید ایجاد می کنید و نام آن را به Cloning تغییر می دهیم و با استفاده از ابزار Clone stamp تصویر مبهم صندلی را حذف می‌کنیم.

خب پس با فشردن کلید S با کلیک روی ابزار Clone stamp آن را فعال می‌کنیم بعد از فعال شدن ابزار می‌خواهیم یک قلم مو که سختی آن صفر باشد و البته به اندازه کافی بزرگ یک کمی بزرگتر مقدار Opacity را روی ۱۰۰ درصد رها میکنیم.

اعمال تنظیمات سایز و محو شدگی ابزار Clone stamp برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

گزینه Aligned و Sample all layers فعال باشد. این مجموعه تکنیکی است که می تواند به شما در سناریوهای مختلف کمک کند و اساس کار با این ابزار به این صورت است که بخش سالم و خوب تصویر را در این جا با چسبیدن کلید Alt و کلیک انتخاب نمایید.

سپس پایین‌تر آمده و نقاشی می کنیم تا محتوای خوب محتوای بد را پوشش دهد و دوباره در این بخش Alt+Click  و نقاشی کردن در این بخش تا بخش سالم جایگزین تصویر صندلی شود و با این روش این پوشش خود را ایجاد کردیم.

اصلاح صندلی در تصویر برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

تا این بخش از حذف عوامل اضافی از عکس با فتوشاپ صندلی را که در سمت راست تصویر قرار داشت را پوشاندیم، اما برای سایه سمت چپ هم از Clone Stamp استفاده می‌کنیم؟

چون زمانی که ما یک بخش پیچیده‌تر داریم یا بخش خوبی برای نمونه گیری نداریم می توانیم از تکنیکی که قبلا بررسی کرده‌ایم استفاده کنیم.

یک لایه جدید ایجاد می کنیم و آن را Color  می‌نامیم.

ایجاد لایه جدید به اسم color برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

ابزار قلم مو را با فشردن کلید B فعال می کنید یا روی ابزار قلم مو کلیک می کنیم. با قلم مو اشاره گر را روی تصویر می بریم و کلید میانبر انتخاب یک رنگ از تصویر را به یاد دارید؟

کلید Option در مک یا Alt در ویندوز.

سپس به یک قل مو بزرگ تر نیاز داریم کلید [ را فشار می دهیم تا زمانی که قلم موی مناسبی داشته باشیم مقدار Opacity را روی ۵۰ درصد تنظیم میکنیم.

خوب در اینجا شروع به نقاشی می کنم.

 

تنظیم روی فلم مو در سایز و سایر گزینه ها برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

به آرامی نوعی از جابجایی محتویات را در تصویر میبینید. گاهی اوقات زمانی که شروع به نقاشی روی یک پس زمینه می کنید تا وقتی که آن را تمیز می کنید ممکن است بخواهید کمی از سایه را در اینجا نگه دارید.

پس در این روش این سایه را به حداقل رساندم همچنین می توانم این رنگ را روی سمت دیگر نیز اعمال کنم تا به خوبی از دست این سایه ها که در سمت راست تصویر قرار دارد خلاص شوید.

خلاص شدن از دست سایه ها برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

و این به درستی یک سناریوی واقعی است برای این بخش که آن را ترمیم کرده ام و البته یک رنگ جدید برای پس زمینه ساخته ام همچنین نیاز است که این منطقه را نیز اصلاح کنم.

 

اصلاح مناطق نزدیک به صورت برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

مقداری رنگ به این بخش روش اضافه می کنم. سپس مقدار Opacity را کمتر کرده و به این منطقه برگشته فقط دقت داشته باشید که می‌خواهیم روی بخش کوچک کار کنم پس قلم را کوچک کنید و همچنین کمی نقاشی روی این بخش به هر صورت کار را ادامه می دهیم.

خب به صورتی که دیدید روی تصویر کار کرده و تکنیک موردنظر را امتحان کردیم و مشتری هم از کار راضی بود خوب شما تصویر و تمیز کردید و تلاش کردید مشکل را به حداقل برسانید و آن را شبیه یک پرتره تصویری کنید. با این ها احساس می شود پس زمینه کمی بی حال است.

حالا قصد داریم کمی آن را روشن تر کنیم خب مشکلی نیست خب قبل از تنظیم روشنایی یک لایه تنظیم گر از نوع Curves ایجاد می‌کنیم تا کمی Contrast رابیشتر کنیم.

منحنی تنظیم کنتراست را به صورت یک S تنظیم می‌کنیم.

افزایش کنتراست و تنظیم به حالت s برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

خوب شد. حالا می خواهیم تصویر را واقعاً روشن کنیم یک لایه تنظیم گر دیگر ایجاد می کنیم. یکی از نوع Curves روی سربرگ Adjustments و Historgram دابل کلیک می کنیم تا ببینیم چه چیزی داریم.

به خاطر دارید که من گفتم ۴ لایه نیاز دارم. ابتدا کمی شبیه سازی انجام دادیم، سپس کمی نقاشی یک تنظیم فقط برای دستکاری تصویر تا تغییر ملایمی در تصویر ایجاد کند و سپس تنظیم نهایی حالا روی آیکون Curves دابل کلیک کنید وسط منحنی را به بالا بکشید و در این حالت کاملاً حواسم به پس زمینه است.

اگر هنوز منطقه تاریکی وجود دارد سمت راست پایین در انحنای منحنی کلیک کنید و کمی آن را بالا بکشید. حالا تصویر بیش از حد شسته شده به نظر می‌رسد پس زمینه خوب شده ولی سوژه خراب شده است .

 

روشن کردن تصویر برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

چه کاری باید در این قسمت از حذف عوامل اضافی از تصویر با فتوشاپ انجام دهیم؟

ابتدا روی دکمه ماسک کلیک کنید تا محیط ماسک باز شود. قابلیتی که در اینجا داریم توانایی کار روی ماسک لایه تنظیم گر است. با قابلیت وارونه کردن ماسک پس من روی ماسک‌لایه کلیک کرده و سپس روی Invert کلیک می کنم.

ماسک که سفید بود حالا مشکی شده است.

ایجاد ماسک برای لایه curves برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

این کار باعث مخفی شدن تاثیر کل تنظیم لایه تنظیم گر می شود کاری که دکمه Invert انجام می‌دهد معکوس کردن ماسک است. حالا ماسک مشکی است.

همانطور که می بینید حالا می توانیم قلم را برداریم و با رنگ سفید روی ماسک نقاشی کنیم و رنگ سفید را داریم و می‌توانیم با یک قلم موی مناسب و بزرگ نقاشی کنیم.

چه مقدار بزرگ؟ خیلی بزرگ.

نقاشی روی ماسک سفید و تنظیم قلم مو به سایز بزرگ برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

و یک Opacity  کم. کار را از اینجا شروع می کنم.

کاهش دادن opacity در فتوشاپ برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

برای نقاشی در این منطقه روشنایی و نقاشی با شدت های متفاوت در مناطق مختلف هرچه بیشتر نقاشی می‌کنم. آن مناطق روشن تر می شود.

همانطور که می بینید به اطراف تصویر می رویم.

روشنی با شدت زیاد در تصویر برای حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

حتی می توانید زوم را کم کنید تا بتوانید بقیه بخش‌های تصویر را ببینید که لازم است روشنایی آن بیشتر شود شاید کمی اینجا پایین لباس و کمی بالای آن.

به هر حال اگر این لباس باشد یا یک تیشرت باشد به هر صورت ما آن را روشن تر کرده ایم و آنچه ما اکنون داریم یک تنظیم نهایی است که روی همه تنظیم های دیگر قرار گرفته است و پوشش کلی تصویر را تغییر میدهد.

با کمی زوم احساس خوبی درباره تصویر داریم. پس در این مورد حق با مشتری بود.

حالا می توانید مراحل قبل و بعد از ترمیم را ببینید با این تنظیماتی که اعمال کردیم.

حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ

سپس تنظیم کنتراست و سپس این یکی که روی روشنایی تاثیر گذاشت. حالا اگر این دو مرحله اولیه را مخفی کنیم واقعا نتیجه نمی گرفتیم.

این نما فقط کمی عجیب به نظر می‌رسد اما با ترکیب همه این لایه ها و کمی کار پاکسازی و مقدار نقاشی و یک تنظیم رنگ و پایان دادن کار با این لایه با ویرایش ماسک برای روشن تر کردن تصویر که روی پس زمینه کار می کرد یه تصویر خوب ساخته ایم که در سطح حرفه ای کار شده است.

 

آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ

گاهی ممکن است در حین عکس برداری عوامل اضافی مانند اشیا و افراد نیز در کادر قرار بگیرند. این عوامل در حین ویرایش قابل حذف و ادیت هستند. در این قسمت از حذف موارد اضافه در فتوشاپ می خواهیم به بررسی اولین چالش یعنی به آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ بپردازیم. هدف از این چالش، حذف دو نفری است که به عنوان عاملی مزاحم در پس زمینه تلقی می شوند.

چالش حذف دو نفر از تصویر برای آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ

ابزار حذف اشیا و افراد در فتوشاپ

در فتوشاپ ابزارهای متعددی داریم که اینجا از ابزار Patch و Heading Brush استفاده می کنیم. همچنین ابزار های Clone Stamp ،Content Aware Fill ،Spot  Heading در ادامه به کار خواهند آمد. برای این منظور روش های متعددی وجود دارد در ادامه با روشی که من انتخاب کردم بیشتر آشنا خواهید شد.

مرحله ابتدایی آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ

ابتدا  با استفاده از Content Aware Fill، از لایه پس زمینه یک کپی می گیرم و برای این کار از کلیدهای میانبر استفاده می کنم. راه دیگر، کشیدن و انداختن لایه پس زمینه در آیکون New Folder است. کلید میانبر آن Commanda+j در مک و Ctrl+j در ویندوز است.

این کار محتویات لایه فعال را روی لایه جدید کپی می کند. پس این لایه را به Clean Up تغییر نام می دهم و کلید L را میزنم و با ابزار Lasso  یک انتخاب در این بخش ایجاد می کنم.

ایجاد کپی از لایه اصلی و تغییر نام به clean up برای آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ

سپس کلید Shift+F5 را می زنم. این کلید یک میانبر برای باز کردن کادر Content Aware Fill است.

باز کردن کادر Content Aware Fill با کلید ترکیبی Shift+F5 برای آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ

دلیل استفاده من از این قابلیت این است که روی بخش کوچکی از تصویر کار می کنم. در این مرحله از آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ، قصد دارم سایه فرد که روی زمین است را حذف کنم.

حذف سایه شخص از تصویر برای آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ

مرحله دوم- حذف سایه عکس در فتوشاپ

غیر حرفه ای خواهد بود اگر فرد را حذف کنید و سایه او را باقی بگذارید. پس در این قسمت از مقاله حذف موارد اضافه در فتوشاپ به حذف سایه در فتوشاپ می پردازم تا نتیجه ی بهتری حاصل شود.

لازم است که برخی اوقات در حین انجام کار، تصویر را کمی زوم کنید تا به خوبی آن بخش را ببینید. گاهی نیز استفاده از یک ابزار نمی تواند کافی باشد و نیاز به استفاده از مجموعه ای از ابزارها است.

از  Content Aware Fill تا اینجای مقاله آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ استفاده کردیم  و به ابزار های بیشتری برای روتوش نیاز داریم. به دو ابزاری که در ادامه مقاله آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ آورده این توجه کنید.

ابزار Lasso

هیچ ابزار به تنهایی بهتر از دیگر ابزار ها نخواهد بود ! همانطور که اکثر روتوش کاران به شما می‌گویند، به‌کارگیری مجموعه ای از ابزارهای روتوش است که بهترین نتیجه را ایجاد می کند.

بنابراین من با استفاده از Lasso انتخابی ایجاد کرده و Shift+F5 را فشار می دهم و مجدد یک انتخاب دیگر و باز هم Shift+F5 و به همین روش ادامه دهید. حالا فکر می کنم خوب شده است. میریم سراغ ابزار بعدی در نحوه حذف سایه در فتوشاپ.

ابزار Clone Stamp

در این قسمت از روش حذف سایه در فتوشاپ، حالا پس زمینه به زیبایی خارج از محدوده فوکوس قرار دارد. اگرچه مردم خیلی به این موضوع توجه نمی کنند اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که در اینجا تصویر کمی غیر طبیعی است. پس من ابزار Clone Stamp را انتخاب می کنم.

انتخاب ابزارClone Stamp برای حذف سایه عکس در فتوشاپ

و Opacity  آن را کاهش می‌دهم و سپس Option در مک و Alt در ویندوز را فشار داده و در ادامه نقاشی کنید. به نظر می‌رسد که باید Opacity را کم کنم. سعی کنید با نقاشی کردن این منطقه، انتقال را مخفی کنید. به ادامه مقاله آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ توجه کنید.

مخفی کردن محدوده انتقال از تصویر برای حذف سایه عکس در فتوشاپ

کمی بیشتر در بخش تیره طبق آموزش حذف افراد مزاحم از تصویر در فتوشاپ کار کنید. باید مطمئن شوید که زمینه کار خوب شده باشد. خیلی در مورد آن وسواس به خرج ‌دهید و هنر ترمیم در این است که در موارد شبیه به این، بتوانید مدت طولانی به آن نگاه کنید و متوجه مشکل نشوید. حتی در نگاه اول وجود نداشته باشد.

اغلب باید زوم تصویر را کم کرده و فقط بگویید خوب شده. حالا وقت آن است یک نگاه کلی به این عکس بیاندازیم و مراحل قبل و بعد از روتوش را نیز ببینیم.

نتیجه کار حذف در حذف سایه عکس در فتوشاپ

چیزی می بینید که چشم شما را از توجه به سوژه اصلی منحرف کند؟

من فکر می کنم اگر کسی با یک ذره بین تصویر را بررسی کند حتماً مشکلی را پیدا خواهد کرد. اما این خیلی مهم نیست چون محتوا و موضوع به اندازه کافی قدرتمند است و اگر این تصویر در ابعاد بزرگ چاپ شود نیز مشکلی پیش نخواهد آمد. ممکن است از دید شما این گونه بنظر بیاد که تصویر نیاز به ویرایش و اصلاح بیشتر دارد اما زیاده روی باعث غیر طبیعی بنظر رسیدن تصویر شما می شود. من فکر می کنم همین الان هم تصویر بدون ترمیم اضافه تر خوب به نظر می رسد.

مجموعه کار من با استفاده از ابزار Lasso فشردن کلید Shift+F5 و مجدد Lasso ،Shift+F5 بود تا ترمیم انجام شود. سپس پایان دادن کار با استفاده از Clone Stamp بود و من همه این کارها را در یک لایه مجزا انجام دادم که البته یک کپی از لایه پس زمینه بود و در برخی از موارد نیز روش کار متفاوتی انتخاب کردم.

آموزش برداشتن لوگو از روی عکس

تکنیک ۲:

پاک کردن لوگو از روی عکس با فتوشاپ

در این قسمت از مقاله حذف اشیا اضافه در فتوشاپ، به مهارت ضروری در روتوش پرتره می پردازیم. که استفاده از ترفند هایی برای حذف لوگو از روی عکس می باشد. به این دلیل که آنها می‌توانند باعث حواس پرتی شود. نرم افزار حذف لوگو از روی عکس ما همانطور که میدانید فتوشاپ است.

این سه تصویر است که عکاسی کردیم یک کودک در چپ یک مدل در قسمت میانی و یک موج سوار حرفه ای در سمت راست حالا می‌خواهیم چند تکنیک را بررسی کنیم که برای حذف لوگو ها یا اشکال استفاده می شود، کار را با تصویر سمت چپ شروع میکنیم کلیدF را فشار می دهیم تا حالت تمام صفحه فعال شود این عکسی که من از دختر بهترین دوستم گرفته ام زمانی که در یک کمپ بودیم.

بر روی ژاکت او یک لوگو را می بینید من قصد دارم آن را حذف کنم و یک پرتره بی نقص ایجاد کنم روش هایی که می‌توانیم برای این کار استفاده کنیم استفاده از ابزار  Clone Stamp یا Patch می باشد.

حالا کار را با ابزار Patch شروع میکنیم برای کار با این انجام بهتر است ابتدا از لایه پس زمینه کپی تهیه کنید پس من لایه پس زمینه را به آیکونNew Layer درگ می‌کنم و نام آن را نیز به Patch تغییر میدهم قدم بعدی انتخاب ابزار Patch از جعبه ابزار است.

ایجاد لایه به اسم PATCH در حذف لوگو از روی عکس در فتوشاپ

بعد از انتخاب ابزار دو تنظیم در اینجا دارید  می توانید از این ابزار در دو حالت  Content Aware و یا Normal استفاده کنید. Content Aware در محل هایی از تصویر که بافت نا مرتب دارید یا ترکیبی از بافتها وجود دارد خوب عمل می‌کند، تنظیمNormal در این وضعیت کمی بهتر عمل می کند چرا که در اینجا یک شی متفاوت و یه طرح مشخص روی پارچه ژاکت داریم به همین دلیل من از تنظیمNormal استفاده می کنم.

بعد به محل لوگو رفته و با درگ اطراف ناحیه که می خواهید آن را حذف کنید آن را انتخاب کنید.

انتخاب لوگو با ابزار patch آموزش برداشتن لوگو از روی عکس

و در این نمونه یک لوگوی کوچک است که این جا روی ژاکت قرار دارد. کمی زوم می‌کنیم تا بتوانید بهتر انتخاب کنید همچنین تنظیم Diffusion را داریم این تنظیم جزئیات لبه های کار را تعیین می کند من این مقدار را کم می کنم تا لبه مشخص های داشته باشم سپس روی انتخاب کلیک کرده و آن را به منطقه سالم میکشانیم و در نتیجه لوگو‌ با ناحیه بالایی خود پوشش داده شده و محو می‌شود.

اصلاح محدوده انتخابی با ابزار patch آموزش برداشتن لوگو از روی عکس

اگر انتخاب را با فرمان Select>Deselect  لغو‌ کنیم خواهید دید چگونه لوگو به طور کامل محو شده است و نمای خوبی به دست آمده است. حالا با یک روش دیگر این دفعه با ابزارClone Stamp سپس یک لایه جدید ایجاد کرده و نام آن را به Clone Stamp    تغییر میدهیم. برای شروع ابزار Clone Stamp او را برداشته

انتخاب ابزارClone Stamp آموزش برداشتن لوگو از روی عکس

و سپس سراغ نوار تنظیم ها می رویم مقدارOpacity را روی ۱۰۰ درصد قرار داده و گزینه های Aligned وSample All Layers را فعال می‌کنیم.

فعال کردن Aligned و Sample All Layers از نوار تنظیمات آموزش برداشتن لوگو از روی عکس

و همانطور که قبلاً گفته بودیم برای تعریف یک ناحیه مبدا Option+Click در یک Alt+Click در ویندوز و سپس روی لوگو را نقاشی می کنیم.

نقاشی روی لوگو برای حذف آن در آموزش برداشتن لوگو از روی عکس

باز هم توانستیم با یک روش دیگر لوگو از روی ژاکت محو کنیم، حالا سوالی که اغلب پرسیده می شود این است که کدام تکنیک بهتر است خوب این کار این کاملاً بستگی به تصویر و سوژه و روشنایی منطقه هدف دارد با آنچه می خواهید بدانید این است که چند تکنیک مختلف در اختیار دارید آنها را امتحان کنید در نتیجه هر چه که خوب نبود تکنیک بعدی را به کار ببرید و ببینید کدام روش نمای بهتری به تصویر می دهد.

بسیار خوب این نگاه و روش ما بود برای انجام این تکنیک ها روی این تصویر در ادامه به سراغ تصویر دیگری می رویم.

تکنیک ۲: نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

خوب حالا با این تصویر قصد دارم کمی پیشرفته‌ تر از قابلیت Content_Aware Fill برای روتوش اشکال یا لوگو ها استفاده کنیم، پس با ما در ادامه مقاله حذف موارد اضافه در فتوشاپ همراه باشید.

مثل نمونه ای که روی پیراهن این خانم دیده می‌شود. پس مثل قبلی یک کپی از لایه پس زمینه تهیه کنید پس لایه پس زمینه را روی آیکون New Layer میکشانیم و با دابل کلیک روی لایه جدید نام آن را به Content_Aware Fill تغییر میدهیم.

یجاد لایه با زدن روی ایکون new layer و تغییر اسم به Content_Aware Fill برای نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

بعد از آنچه باید انجام دهیم زمان کار با این قابلیت ارزیابی محدودی است که قصد روتوش آن را داریم، خوب من می‌ خواهم این لوگو ها و اشکال رو محو کنم.

محو کردن لوگو ها و اشکال در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

پس سراغ یکی دیگر از ابزارهای انتخاب برای حذف نوشته و لوگو از روی عکس می رویم مثل ابزارLasso.

انتخاب ابزار lasso برای نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

با این ابزار می توانیم یک انتخابات اطراف چیزی که می خواهیم حذف کنیم ایجاد کنیم.

ایجاد انتخاب روی لوگو برای حذف آن در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

و سپس کادر مکالمه Content_Aware Fill را فراخوانی می کنیم با فرمان Fill از منوی Edit

باز کردن کادر مکالمه برای نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

این فرمان کادر مکالمه موردنظر را باز میکند در این بخش گزینه Content_Aware  را انتخاب می‌کنیم سپس کلید اینتر را بزنید یا روی دکمه ok کلیک کرده

فرمان fill برای باز کردن کادر مکالمه در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

و ببینید چگونه فتوشاپ تلاش می‌کند که این محدوده را با محتویات دیگر پر کند همانطور که می بینید این روش نتیجه خوبی نمی دهد اگر تصویر را زوم کنید حاصل کار را خواهید دید.

حاصل کار با این فرمان در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

خوب البته ما لوگو را حذف کردیم ولی تصویر زیپ چند بار تکرار شده و باعث ایجاد محتویات عجیب و غریب شده است خوب حالا چگونه از این ابزار به صورت پیشرفته تر استفاده کنیم.تا به نتیجه مطلوب برسیم؟

برای انجام این کار یک مرحله به عقب برگردید با فشار دادنCommand+Z در مکCtrl+Z در ویندوز کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که چگونه یک انتخاب بهتر داشته باشیم سپس آن را بهبود داده و در انتها ازContent_Aware Fill استفاده می‌کنیم این کار دو مرحله دارد اولین قدم ایجاد یک انتخاب با استفاده از ابزارMagic Wand است.

استفاده از ابزارMagic Wand در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

بعد از فعال کردن ابزار سراغ نوار تنظیم ها رفته و در کادرSample Size اندازه نمونه گیری را برای منطقه ای که روی آن کلیک می‌کنیم تعیین می‌کنیم اگر فایل تصویری شما رزولوشن بالایی دارد باید مقدار این کادر( اندازه نمونه) افزایش دهید یا اگر دقیقا چیزی به غیر از نمونه یک نقطه را می‌خواهید پس تصویر با رزولوشن بالا یعنی بالاتر بودن منطقه نمونه ای که می خواهید داشته باشید.

این یعنی ابزار برای نمونه برداری از نقطه که شما کلیک می کنید و ۱۱ پیکسل اطرافش نمونه برداری می کند.

نمونه برداری از اطراف با 11 پیکسل در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

حالا با همین مقدار To Lerance اگر من کلیک کنم چه رخ میدهد؟ برای امتحان روی پس زمینه کلیک می کنم تا شما ببینید چگونه پیکسل ها انتخاب می شود پیکسل های مشابه نقطه ای که من کلیک کرده ام.

انتخاب پیکسل های مشابه در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

اگر مقدار درTo Lerance را افزایش دهیم و دوباره همان نقطه را کلیک کنم خواهید دید منطقه بزرگ‌تری در تصویر انتخاب می‌شود. پس تفاوت در این است که با بالابردن تلورانس منطقه بیشتری انتخاب می‌شود، تنظیم بعدی گزینه Contiguous پیوسته یا غیرپیوسته روش استفاده از آن را ببینیم ابتدا مقدار تلورانس را کاهش می دهم و روی این شی کلیک می کنم.

کلیک کردن روی شکل در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

به خاطر فعال بودن گزینه Contiguous فقط همین قسمت مشکی انتخاب شده که شبیه به همان نقطه ای است که بر روی آن کلیک کردم حالا اگه این گزینه را غیر فعال کنیم.

غیرفعال کردن Contiguous در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

و سپس همان کار قبل را دقیقاً انجام دهم خواهید دید که انتخاب جدید به چه شکل خواهد بود اینجا و آنجا و بقیه بخش های مشکی

بررسی کردن برخی تنظیمات ابزار انتخاب در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

خوب حالا که برخی از تنظیم ها را بررسی کردیم آنچه که می‌خواهیم تنظیم مقدار تلورانس است پس برای این تمرین نیاز به تنظیم مقدار بالای تلورانس داریم.

تنظیم مقدار بالای تلورانس در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

و گزینه Contiguous نیز غیر فعال باشد سپس پایین رفته و بر روی لوگوی پیراهن کلیک می کنیم اگر زوم تصویر را کم کنید خواهید دید که همه بخش‌های لوگو به درستی انتخاب شده است و متاسفانه قسمتهای دیگری از تصویر که شامل رنگ های تیره بوده است.

انتخاب درامدن لوگو با ابزار Magic Wand در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

برای حذف انتخاب این مناطق ابزار Lasso را بر می دارم کلید Optionرا در مک و کلیدAlt را در ویندوز نگه میداریم تا عملکرد ابزار عوض شود. حالا هر چیزی که انتخاب می کنید از انتخاب فعلی کسر می‌شود و به همین صورتی که من روی این تصویر انجام می‌دهم.

کسر شدن از انتخاب فعلی با ابزار lasso در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

کمی تصویر زوم کنید اساس کار به این صورت است که کلید Alt را نگه داشته و اطراف اشیایی که نمی‌خواهیم انتخاب شده باشند حرکت می کنیم تا فقط لوگو روی پیراهن انتخاب باقی بماند.

خوب در مرحله اول از ابزارMagic Wand برای ایجاد یک انتخاب استفاده کردیم و سپس با استفاده ازLasso بخش های اضافی را از ناحیه انتخاب خارج کردیم در قدم بعدی می خواهیم اندازه انتخاب را افزایش دهیم به این دلیل که اگر الان از قابلیتContent_Aware Fill استفاده کنیم هاله هایی اطراف لبه انتخاب ایجاد میشود راه افزایش اندازه انتخاب رفتن به منوی Select و انتخاب گزینه Moodify و سپس Expand است پس مسیر آن  Select>Moodify>Expand را باز می کند.

انتخاب تب select و انتخاب گزینه ی modify و انتخاب expand در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

این فرمان کادر Expand Selection را باز می کند در این کادر اندازه افزایش را وارد کنید در این  تمرین ۱۵ پیکسل و سپس تایید کنید.

تعیین مقدار 15 پیکسل در کادر Expand Selection در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

اگر کمی تصویر را زوم کنید متوجه میشوید انتخاب به سمت خارج گسترش پیدا کرده است خارج از لبه‌های لوگو یا شی انتخاب شده و این دقیقا همان چیزی است که من نیاز داشتم به جای ایجاد یک انتخاب تصادفی با Lasso این روش کاملا هوشمند است می توانید ببینید چگونه فقط گسترش انتخاب اولیه باعث ایجاد یک انتخاب مناسب از شی هدف الگو شده است؟ خب حالا که این کار انجام شده است می‌توانیم فرمانEdite>Fill را اجرا کرده

انتخاب فرمانEdite>Fill در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

و گزینه Content_Aware Fill در این کادر

انتخاب گزینهContent_Aware Fill در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

و سپس اوکی و این همان جادوی انتخاب است چون انتخاب بهتری ایجاد کردیم.

نتیجه کار حذف لوگو از پیراهن در نحوه برداشتن لوگو از روی عکس

حالا Content_Aware Fill کاملاً بی نقص و دقیق انجام شده است تا لوگو از روی لباس محو شود البته با استفاده از Healing یا Clone Stamp یا هر تکنیک دیگر که من امتحان کردم، چون این لوگو واقعا پیچیده بود و فضای کافی در اطراف آن برای کار وجود نداشت.

سپس در این وضعیت می توانید از این روش پیشرفته کار با Content_Aware Fil  استفاده کنید و اغلب بر اساس ایجاد یک انتخاب مناسب Content_Aware Fill روی آن تاثیر خواهد گذاشت در نتیجه زمانی نتیجه بهتری خواهید گرفت که انتخاب بهتری داشته باشید.

آموزش ادیت عکس در فتوشاپ از صفر تا صد

آموزش ادیت عکس در فتوشاپ از صفر تا صد

ادیت تصاویر در واقع تمام ویرایش هایی به حساب می آید که روی عکس های خام به منظور بهبود کیفیت و افزایش زیبایی بصری پیاده می شود. فتوشاپ ابزاری است که به کمک افراد و ادیتور ها آمده تا در روند ویرایش عکس ها به آن ها کمک کند. در واقع اگر تا حدودی با نرم افزار حرفه ای فتوشاپ آشنایی دارید خواهید دید که روند ...

%70 تخفیف
200.000 تومان
60.000 تومان
بررسی و خرید دوره

تکنیک ۳: حذف آرم از روی عکس

می خواهم دوباره درباره حذف لوگو ها و اشیای زائد صحبت کنم در اینجا نگاهی به چگونگی انجام کار با ابزارهای Healing Brush, clone Stamp, Patch خواهیم پرداخت تا بهترین نتیجه را ایجاد کنیم. حالا برای این پروژه قصد حذف لوگوی روی تخته موج سواری که این شخص در جلوی خود نگه داشته و همچنین تصویر گرافیکی روی تیشرت یا لوگو را دارم.

ایجاد لایه جدید خالی و حذف لوگوی روی تخته شنا در حذف آرم از روی عکس

برای شروع یک لایه خالی جدید ایجاد می کنم این کار را با کلیک روی آیکونNew Layear انجام می‌دهم و با دابل کلیک روی نام لایه نام آن را بهPatch تغییر نام می دهم به این دلیل من یک لایه خالی جدید ایجاد کردم.

تغییر اسم لایه به PATCH در حذف آرم از روی عکس

چون قصد دارم از ابزارPatch استفاده کنم و تنظیمContent Aware این ابزار را نیز بررسی کنم پس از ابزارPatch را فعال کرده و در ادامه در نوار اختیارات گزینهContent Aware را انتخاب می کنیم.

انتخاب ابزار PATCH و انتخاب گزینه Content Aware در حذف آرم از روی عکس

زمان استفاده ازContent Aware حتما گزینه Sample All Layers را نیز فعال کنید تا نتیجه رتوش در یک لایه مستقل قرار گیرد آنچه که در اینجا و در مورد Content Aware برای من مهم است گزینه Structure است.

با هم ببینیم این تنظیم چه کاری انجام میدهد کار با ایجاد یک انتخاب شروع می کنم، پس اطراف شکلی که می خواهید حذف کنید که در این تصویر لوگوی سمت راست است درگ کنید تا انتخاب ایجاد شود.

انتخاب قسمت لوگو برای حذف آن در حذف آرم از روی عکس

سپس این ناحیه را گرفته و به بالا درگ کنید همانطور که میبینید من کلیک کرده و آن را به بالا میبرم و سپس منتظر می مانم آنچه که می بینید.

ترمیم قسمت لوگو با درگ کردن در جای دیگر در حذف آرم از روی عکس

این است که حالا یک شکل تکراری در تصویر ایجاد شده است همان طور که اینجا میبینید دو نقش یکسان داریم که شبیه به هم هستند.

خوب چرا این اتفاق افتاده است؟ این حالت به این دلیل ایجاد شده است که مقدارStructure را روی حداکثر قرار داده بودیم به این معنی که اگر ساختار منطقه مقصد تا جای ممکن شبیه به منطقه مبدا باشد خب، این مرحله را به عقب بر می گردیم و مقدار تنظیمStructure را روی حداقل قرار میدهیم. با تنظیم یک مقدار کمتر

تنظیمStructure را روی حداقل در حذف آرم از روی عکس

و انجام همان کار مرحله قبل خواهید دید که نتیجه کار ایجاد یک ترکیب بهتر و تاثیرگذارتر است. حالا اگر به منطقه‌ای بروم که بافت متفاوت‌تری دارد خواهید دید آنچه انجام شده ایجاد یک بافت جدید در این منطقه است که حتی قابل تشخیص با بافت اولیه نیست این کار روی تخته موج در این بخش ها که شبیه نقاشی های ساده است بسیار خوب عمل می کند.

با داشتن یک مقدار پایینStructure و یک منطقه غیر مشخص نمونه خوبی از کار در آمده است کار با این بخش از تصویر کامل شده است ما توانستیم لوگو را از روی تخته موج محو کنیم در ادامه یک لایه جدید ایجاد کنید تا ترمیم های دیگری را نیز انجام دهیم این لایه را به نام T-Shirt می‌نامم.

ایجاد لایه به نام T-Shirt در حذف آرم از روی عکس

چون روی همین منطقه می خواهم کاری انجام دهم ابتدا ابزارClone Stamp را برمیداریم تنظیمOpacity را روی ۱۰۰ درصدو گزینه Aligned را فعال می‌کنیم و همچنینSample All Layers

فعال کردن گزینه Aligned و Sample All Layersدر حذف آرم از روی عکس

حالا یه قلم مو برمیداریم با درجه سختی صفر درصد و اندازه قلم مو را کمی بزرگتر تنظیم می کنید و باز هم کمی بزرگتر اندازه قلم مو را روی تصویر ببینید.

اندازه قلم مو بزرگ و درجه سختی روی صفر تنظیم کردن در حذف آرم از روی عکس

حالا باید با Alt+Click روی یک بخش مناسب در تصویر کلیک کنید شبیه این بخش از تخته موج سواری سپس اشاره‌گر را پایین می آوریم می بینید چگونه من آن لبه را اینجا می بینیم؟ حالا که لبه را می‌بینیم می‌توانم آن را به این منطقه بکشانم و برای نقاشی کردن کلیک کنم حالا می توانم با نقاشی کردن در بخش‌های مورد نظر این بخش را ترمیم کنم قلم موی من خیلی بزرگ است.

اندازه قلم مو رو بزرگ تر کردن در حذف آرم از روی عکس

به این دلیل که فقط می خواستم روش کار را به شما نشان دهم و ببینیی زمانی که قلموی بزرگ داریم چه اتفاقی روی تصویر رخ می دهد پس از این مراحل را لغو می‌کنم و به مرحله قبل از نقاشی کردن بر می گردم اندازه قلم مو را کمی کاهش می دهند با فشردن کلید] و Alt+Click از منطقه سالم یک نمونه میگیریم و سپس به پایین حرکت می‌کنیم دقت کنید که لبه تخته تراز باشد و کار نقاشی را شروع کنید.

نمونه گیری از قسمت بالای لباس برای حذف آرم از روی عکس

من مداوم از بالا نمونه برداری کرده سپس روی نقاط پایینی نقاشی می‌کنم حالا قبل از اینکه بخش را ترک کنم می خواهم به شما نشان دهم زمان ترمیم اگر محتویات در جای درستی نباشد می توانید جای آن را در تصویر تغییر دهید.

سپس ما می توانیم این بخش را به محل دقیق آن منتقل کنیم همچنین اگر زاویه آن صحیح نباشد برای این کار کلید هایCommand_T در مک یاCtrl+T را در ویندوز فشار دهید تا قابلیت Free Transform فعال شود.

ابزار Free Transform در حذف آرم از روی عکس

حالا با این قابلیت اگر روی لنگرهای گوشه کلیک کنید می بینید چگونه می توانید هر چیزی را ویرایش کنید حالا در همین حالت اگر کلیدCommand را در مک یاCtrl را در ویندوز نگه دارید می‌توانید فقط یک گوشه را جابجا کنید الان من این گوشه را گرفته و زاویه را تغییر می‌دهم برای آنکه لبه تخته دقیقاً تراز باشد.

تغییر زاویه قسمت لوگو با ابزار free transformدر حذف آرم از روی عکس

با توجه به این کار دقت بالایی می‌خواهد اما به هر حال برای روتوش این منطقه واقعاً کاربردی است. در ادامه دوباره ابزارClone Stamp را بردارید دقت کنید که قلم‌موی کوچکتری داشته باشید و فقط همین منطقه را روتوش کنید تا بتوانیم این بخش را از تیشرت را ترمیم کنیم.

حالا مثل ترمیم های قبلی شما باید با استفاده از Option/Alt +Click مرتب از مناطق سالم نمونه بگیرید، بهترین راه نمونه گرفتن از منطقه پایین و نقاشی کردن در بالا است.

فقط ضمن کار حذف موارد اضافه در فتوشاپ دقت داشته باشید که محتوای سالم را در مناطق مورد نظر تصویر ایجاد کنید اگر چه اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد پس باز هم از این نقطه پایین نمونه گرفته کمی هم اینور تا این سایه را محو کنم.

محئ کردن سایه لوگو از پیراهن در حذف آرم از روی عکس

فکر کنم در این لحظه نمای کار خوب شده است می‌خواهم برخی از بافت ها را به تصویر برگردانم برای این کار از ابزارHealing Brush استفاده می کنم. با این ابزار منطقه نمونه‌ای را انتخاب کرده و آن را به بالاتر انتقال می دهم.

اگر برای ترمیم این نقطه از ابزار Clone Stamp استفاده می‌کردیم بافت ایجاد شده برخی اوقات کمی مصنوعی و یا تکراری شده است انگار تصویر به ما می گوید این بافت های خوب را بردارد بر روی بخش‌های دیگر قرار بده.

برای این بخش قلم را کمی کوچک تر کنید تا بتوان یک روتوش بدون نقص انجام دهید گاهی اوقات این دقیقا همان چیزی است که باید انجام دهید. در رابطه با استفاده ازClone Stamp می‌توان گفت گاهی اوقات این دقیقاً همان چیزی است که باید انجام دهید.

در رابطه با استفاده ازClone Stamp می توان گفت می توانید کمی با این ابزار روتوش کنید و بعد روی آن را باHealing ترمیم کنید برای احیای برخی از بافتهای خوب و به شکلی ترکیب کنید که تا یک آمیختگی مناسب به دست آید.

در این نمونه این مورد را میبینید به صورتی که ما ازPatch استفاده کردم و اینجا چیزی که مهم است Structure است مقدار کمی یعنی بافت تصادفی بیشتر و مقدار بیشتر یعنی بافت دقیق تر و در ادامه دیدیم که چگونه برخی شبیه سازی ها را با ابزارFree Transform انجام دادیم و سپس در بالای آن ترمیم انجام دادیم برای رسیدن به بهترین نتیجه

خوب حالا میخوایم به چالش این فصل از حذف موارد اضافه در فتوشاپ بپردازیم. برای این چالش این تصویر از عمویم و دخترش را انتخاب کردم و کاری که می خواهم انجام دهم حذف لوگوی روی تیشرت است.

حذف لوگو از روی تیشرت در حذف لوگو از روی عکس

این تصویر رزولوشن پایینی دارد تا بهتر بتوانید تاثیر این تکنیک را ببینید که البته در وضعیتی شبیه به این بهتر کار خواهد کرد.

برای شروع باید بدانید این تصویر کمی پیچیده است چون فضای زیادی برای کار ندارد و این همان لوگو هایی این است که ما قصد حذف آنها را داریم و هر جایی که وضعیت مشابهی شبیه این داریم، یعنی جایی که یک تصویر ترکیبی دارم ابتدا باید محدوده ای که میخواهم ترمیم شود را به صورت ابتدایی انتخاب کنم پس ابزار Lasso  را برداشته و اطراف لوگو را روی تیشرت انتخاب می کنم.

انتخاب ابزار lasso و مشخص کردن محدوده کار در فتوشاپ در حذف لوگو از روی عکس

لازم نیست دقت زیادی به خرج دهید به عبارتی فقط قصد دارم محدوده کارم را مشخص کنم و سپس از این محدوده یک کپی در لایه جدید ایجاد کنم روش ایجاد یک کپی از محدوده انتخاب در یک لایه جدید استفاده از کلیدهایCtrl+j می با شد همانطور که می بینید حالا من یک کپی از محدوده انتخاب دارم.

انتخاب ابزار lasso و مشخص کردن محدوده کار در فتوشاپ در حذف لوگو از روی عکس

چرا این کار را انجام می‌دهم؟ این کار حداقل برای من مراحل ترمیم را ساده تر می کند این همان بخشی است که می‌خواهم روی آن کار کنم. حالا در قدم بعدی لوگو را انتخاب می‌کند چون لوگوها یکنواختی رنگ و و تن دارند پس می توانم به راحتی از Magic Wand برای انتخاب استفاده کنم با این ابزار روی یک نقطه لوگو کلیک و انتخاب را بررسی می‌کنم.

انتخاب رنگ های مشابه با ابزار magic wand در حذف لوگو از روی عکس

به دلیل تلورانس بالا انتخاب خوب نشده است و به دلیل رزولوشن پایین فایل لازم است که محدوده نمونه گیری را کوچکتر کنم.

انتخاب حالت دوم از تنظیمات ابزار magic wand در حذف لوگو از روی عکس

پس بعد از این تنظیم ها مجدد برای انتخاب روی لوگو کلیک می کنم و به نظر می رسد انتخاب خوبی صورت گرفته است.

نتیجه انتخاب با ویرایش تنظیمات ابزار magic wand در حذف لوگو از روی عکس

البته بخش هایی هم باید از انتخاب خارج شوند پس Lasso  را برداشته و کلید Alt  را نگه میدارم تا لبه ها را از انتخاب خارج کنم. همانطور که قبلاً دیدیم مشکل کار با این انتخاب این است که انتخاب درست به لبه لوگو چسبیده است و در این حالت قابلیتContent _Aware Fill خوب عمل نمی کند و من می خواهم از همین امکان استفاده کنم و سراغ گزینهSelect >Modify میرویم

انتخاب گزینه ی expend از تب select در منوی modify در حذف لوگو از روی عکس

و گزینه Expand را اجرا می‌کنیم، با وارد کردن عدد ۵ انتخاب خود را به این مقدار گسترش می دهیم و آن را تایید می‌کنیم.

گذاشتن مقدار 5 برای گسترش انتخاب در حذف لوگو از روی عکس

حالا در اطراف لبه فضای کافی برای کار ایجاد شده است اگر چه این مقدار کمتر هم می توانست باشد اما همین حالا هم خوب است.

فضای خالی ایجاد شده در اطراف تیشرت در حذف لوگو از روی عکس

حالا فرمانEdit>Fill را اجرا کنید.

فعال کردن فرمانEdit>Fill در حذف لوگو از روی عکس

در این کادر گزینهContent _Aware Fill را انتخاب کنید.

انتخاب گزینهContent _Aware Fill در حذف لوگو از روی عکس

و همان طور که می بینید کار حذف لوگو ها به خوبی انجام شده است.

به پیایان رسیدن کار حذف لوگو ها در حذف لوگو از روی عکس

و همان طور که می خواستیم پس زمینه به خوبی جای آن را گرفته است حالا روی این لایه دابل کلیک کرده و آن را بهClean up تغییر نام میدهیم.

تغییر نام لایه به clean up در حذف لوگو از روی عکس

حالا می خواهیم آن را کمی دیگر ترمیم کنیم برای اینکار ابزارHealing Brush را بر می داریم.

انتخاب ابزارHealing Brush در حذف لوگو از روی عکس

با این ابزار با کلیک Alt+click  از یک منطقه نمونه گرفته

گرفتن نمونه از قسمتی از تیشرت در حذف لوگو از روی عکس

دلیل این که می خواهم این کار را انجام دهم این است که زمانی که از قابلیت Content _Aware Fill در موقعیت های شبیه به این استفاده می‌کنیم، که ممکن است بافت تصویر به کمی ترمیم نیاز داشته باشد با آنچه که من دنبال آن هستم پیداکردن مناطقی است که به نظر می‌رسد کمی تغییر شکل داد و نیاز به مقداری روتوش دارد و در اینجا می خواهم این سایه های کوچک که به نظر من مزاحم هستند را ترمیم کنم.

به هر حال فکر می‌کنم که این پروژه می‌تواند به عنوان یک بسته آموزشی باشد و اینجا می بینید که اگر به حالت قبل بر گردیم قبل از ترمیم لوگو

حالت قبل ترمیم لوگو در حذف لوگو از روی عکس

و سپس بعد از آن جذابیتی که این پروژه برای من داشت و به همین دلیل آن را به عنوان یک چالش انتخاب کردم.

کشف کردن چگونگی جداسازی منطقه ای است که می‌خواهیم آن را ترمیم کنیم و سپس به کار بردن یکی از تکنیک هایی است که قبلاً یاد گرفته این یعنی یک انتخاب درست و گسترش آن به مقدار نیاز و به کاربردن قابلیتContent _Aware Fill برای محو کردن لوگو و سپس آخرین کار به کار بردنHealing Brush برای بهبود نهایی بافت ها لبه ها و جزئیات دیگری که ما در این تصویر داریم.

قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

در بخش های قبلی گفتیم که چگونه می توانید از قابلیت content Awar Fill برای بهبود تصاویرتان استفاده کنید.

حالا قصد دارم در این قسمت از آموزش روتوش در فتوشاپ با یک مثال پیشرفته تر، به شما یاد بدهم که چگونه می توانید از قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ استفاده کنید.

قبل از اینکه سراغ تصویر مورد نظر برویم، ابتدا می خواهم در مورد عکاسی صحبت کنم. اغلب روند عکاسی به این شکل است که تصویری از یک دوست می گیریم. من ابتدا تصویر سمت چپ را گرفتم که بیش از حد شلوغ است و در نتیجه سوژه در تصویر خیلی به چشم نمی آید.

به چشم آمدن سوژه در عکس در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

آموزش برش Content Aware در فتوشاپ

یک دلیل آن هم وجود ماشین ها در جلو در پس زمینه تصویر است. پس کمی نزدیک تر شده و سعی می‌کنیم یک قاب قدرتمندتر ایجاد کنیم. خب حالا به سراغ آموزش استفاده از ابزار Content Aware Crop میپردازیم.

شبیه تصویر سمت راست. حالا این تصویر قوی تر به نظر می رسد اما برخی اوقات ممکن است به عقب برگردیم و متوجه نکات دیگری شویم.

شما می دانید من چه دیدگاهی برای این تصویر داشتم. من فقط تصویری از سوژه را به همراه چراغ برق میخواستم. پس باید از دست آن چراغ برق پس زمینه خلاص شد.

حالا ما content Aware Fill را انجام می دهیم. پس از لایه پس زمینه کپی تهیه کرده و در ادامه با دابل کلیک روی نام لایه، نام آن را به clean up تغییر میدهیم.

تغییر نام لایه به clean up در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

ابزار انتخاب lasso را بر می داریم. این کار را می توانید با فشردن کلید L نیز انجام دهید یا روی ابزار در جعبه ابزار کلیک می کنیم.

همانطور که قبلاً دیدید زمانیکه یک محدوده را انتخاب می کنید، اغلب محدوده انتخابی را اطراف سوژه ایجاد می‌کنیم.

یا اینکه انتخاب را کمی بزرگتر از سوژه ای که قصد حذف اطراف آن را دارید ایجاد می کنید. پس من به همین شیوه یک محدوده ایجاد می کنم.

ایجاد انتخاب در قسمت تصویر در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

و در ادامه فرمان Edit>Fill را اجرا می کنم.

در پنجره Fill گزینه Content Aware را انتخاب کرده و Ok می‌کنیم.

اگر فرمان دفعه اول به خوبی با انتخاب شما کار نکرد، یک انتخاب دیگر ایجاد کرده و مجدد فرمان Edit>Fill را مثل دفعه قبل اجرا کنید.

اغلب نیاز دارید که چندین بار این کار را برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید.

قبلاً گفته بودیم زمانی که روی منطقه‌ای شبیه این ها کار می کنید و متوجه می شوید چیزهای پراکنده دیگری هستند که بخواهید آنها را حذف کنید باید یک کلید میانبر را به کار ببرید. آیا آن را به خاطر دارید؟

بله کلید shift. پس کلید shift را فشار داده و پایین نگه دارید و سپس چند انتخاب ایجاد کنید می توانید این طرح را حذف کنید و این زباله ها را به همچنین قصد حذف این پریز برق را دارم یا هر چیز دیگری که در این وجود دارد.

حذف موارد اضافی در عکس در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

و دوباره فرمان Edit>Fill را اجرا کنید یا از کلید میانبر Shift+F5 استفاده کنید. بعد از باز شدن پنجره آن را تایید کنید.

آنچه که رخ می‌دهد پاکسازی همه مناطق انتخاب شده است.

حالا نتیجه کار، را با برای خروج از انتخاب از منوی Select فرمان Deselect را انتخاب کنید. این کار باعث لغو همه انتخاب ها می شود.

اجرای فرمان deselect و دیدن نتیجه کار در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

در این ثسمت آموزش برش Content Aware در فتوشاپ می بینیم که یک عکس متفاوت داریم. حالا بعد از انجام کار فکر کنم شما بدانید من قصد دارم ترکیب تصویر را تغییر دهم و این کار را با استفاده از قابلیت Content Aware  انجام خواهم داد.

این تکنیک خاص زمان کار با تصاویر دارای پس زمینه است و واقعا کمک بزرگی به آنچه که شما باید انجام دهید، این است که ابزار Crop را فعال کنید.

انتخاب ابزار crop در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

و سپس در نوار option bar بالا گزینه Delet cropped Pixels را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن Delet cropped Pixels در نوارoption bar در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

و قابلیت Content Aware  را فعال کنید.

حالا این قابلیت شکاف ها را پر می کند. پس برای مثال، این تصویر را ببینید.

در این تصویر قصد دارم فضای بیشتری در ناحیه چپ ایجاد کنم. پس کلیک کرده و به تصویر را به خارج کارت می کشانیم از لبه قاب تصویر همانطور که میبینید هیچ پیکسلی در این منطقه وجود ندارد و این بخش خالی است.

نداشتن هیچ پیکسلی در تصویر در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

خب حالا گزینه Content Aware فعال کنیم. فقط کافی است Crop را اعمال کنید.

با فشردن کلید Return در مک یا کلید Enter در ویندوز چه انجام خواهد شد؟ این منطقه پر خواهد شد.

حالا همین کار را در این سمت تصویر انجام می‌دهیم و کار را ادامه می‌دهم و کمی لبه سمت راست را به خارج از کادر کشانده و سپس Enter/Return را می زنیم.

حالا چه چیزی را می بینید؟ مقداری فضا در این سمت ایجاد شده است.

کمی هم زوم تصویر را کم میکنیم. می‌بینید که چراغ برق به لبه بالای قاب تصویر نزدیک شده است .

crop کردن تا لبه چراغ در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

کمی نیاز است که قسمت بالای تصویر را بیشتر کنیم.

سپس کلیک کرده و ضلع بالا تصویر را میکشیم. این منطقه هم به خوبی پر خواهد شد.

حالا در این صورت کار را در نحوه استفاده از قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ به جلو می‌بریم. این سمت تصویر را کمی بیشتر به خارج می کشیم، فقط مقدار کمی!!

پس حالا می‌توانید ببینید واقعا چه اتفاقی افتاده است. آنچه می بینید این است که این ترکیب اولیه تصویر بود.

حالا کمی زوم می‌کنم و ببینید به چه شکل تغییر کرده است.

ممکن است این زوم خاص در اینجا شما را متوجه این موضوع کند آنچه که انجام شده تولید محتویات است و دیوار آجری که ادامه یافته است و همچنین آنچه در اینجا انجام شده است بسیار شیک و جالب خواهد بود.

یکی از پرسش‌ های من زمانی که این تصویر به شکل اولی قرار داشت این بود که چگونه این کار انجام می شود؟

و دومی این که چگونه به بهترین نتیجه برسم؟

خوب اگر به قبل از اعمال Content Aware برگردیم و این ضلع تصویر را گرفته و بیش از حد به بیرون بکشیم یک شکاف بزرگ خواهد داشت و برنامه مجبور است این شکاف بزرگ را یکباره پر کند.

باید امیدوار باشیم نتیجه خوبی بگیریم. به طور معمول این روش خوب نتیجه نمی‌دهد و همانطور که میبینید چراغ برق به تصویر اضافه می‌شود و اشیایی که در اینجا در پس زمینه تکه تکه شده اند.

نتیجه کار با ابزار روتوش در قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ

با این حال باز هم می‌توانیم با استفاده از برخی ابزارهای روتوش روی این تصویر کار کنیم تا ترمیم شود، اما به صورت کلی آنچه اتفاق می‌افتد این است که زمان استفاده از این قابلیت در هر مرحله، تکه های کوچکی ایجاد کرده و سپس باید آن را پر کنید.

این روش در اکثر موارد نتایج بهتری ایجاد می‌کند، نسبت به روش کشیدن و ایجاد شکاف‌های بزرگ که یک دفعه ترمیم شوند.

بسیار خوب روی این تصویر کمی زوم می کنیم و آنچه در این قسمت رخ داده است را می بینیم.

ما لامپ را از پس زمینه حذف کردیم. با ابزار Lasso و Content Aware Fill به خوبی در اینجا استفاده کردیم و بعد از آن سایه ها چند زباله و موارد دیگر را حذف کردیم.

در ادامه توضیح دادیم چگونه می توانید از ابزار crop استفاده کنید. به همان شکلی که از فواید قابلیت content Aware cropping در فتوشاپ استفاده شد.

با استفاده از این تنظیم ابزار که می‌تواند به شما زمان کار روی پس زمینه کمک کند.

حالا یکی چیزهایی که ممکن است فکر شما را مشغول کند این است که اگر کار من عکاسی در استودیو باشد، این ابزار می تواند با پس زمینه های استودیویی کار کند؟

قطعا. این قابلیت با همه نوع پس زمینه مختلف کار میکند. مهمترین مسئله ای که در اینجا وجود دارد تکنیک است و اینکه چگونه می توانید همچنین تکنیک ها را با هم در مورد تصویر به کارببرید تا به نتایجی که در این تمرین دست پیدا کردیم برسیم.

حذف پیکسل های اضافی در فتوشاپ

در این قسمت می‌خواهیم در مورد استفاده عملی از ۷ حالت resample در زمانی که حذف پیکسل می‌کنیم (down sampling) و نحوه حذف پیکسل در فتوشاپ صحبت کنیم.

پس این توصیه‌ها تنها برای زمانی است که down sampling می‌کنیم. باید به جزئیات عکس توجه کرد زیرا تنها در آن‌ها down sampling صورت می‌گیرد.

خب اکنون به منوی image رفته و دستور image size را انتخاب کنید.

در ابتدا مطمئن شوید که دستور resample روشن است. سپس یکی از حالت‌های آن را انتخاب می‌کنیم. معمولاً زمانی که شما up sampling می‌کنید گزینه preserve detail ذخیره می‌شود.

خب اکنون روی automatic تنظیم می‌کنم که بسیار شبیه به bicubic sharper است. سپس مطمئن شوید که واحد اندازه‌گیری پیکسل باشد و مقدار عرض را از ۶۱۸۶ به ۱۰۳۵ تغییر می‌دهیم. سپس بر روی ok کلیک می‌کنیم.

بدیهی است که به‌صورت یک عکس کوچک تبدیل می‌شود. برای ایجاد تغییر دوباره به دستور image size می‌رویم. resample نیز روشن است. حال این دفعه می‌خواهیم pixels را به percent تغییر دهیم و عرض را افزایش دهیم.

نکته‌ای که باید بگویم این است که در زمان تغییر درصد به پیکسل فتوشاپ نیز مقدار عرض را به‌روزرسانی می‌کند و مثلاً ۲۰۰% را به ۲۰۷۰ پیکسل ترجمه می‌کند.

در حال حاضر توجه داشته باشید تغییر واحد عرض، طول را نیز تغییر می‌دهد. اگر شما می‌خواهید یک کدام را از دیگری به‌صورت مستقل تغییر بدهید کافی است کلید shift را گرفته و برای مثال pixel را انتخاب کنید. به همین ترتیب عرض به pixel و طول به percent خواهد بود.

خب حال جلو رفته و بر روی ok کلیک کنید.

افزایش پیکسل و تغییر pixel به precent در حذف پیکسل های اضافی در فتوشاپ

اکنون اگر در حالت nearest neighbor باشید می‌بینید که چقدر تصویر بد است. پس زمانی که شما پیکسل‌هایی را حذف می کنید این گزینه اصلاً مناسب نیست.

گزینه بعدی در آموزش از بین بردن پیکسل‌های اضافه در فتوشاپ، bilinear است که در مقایسه باحالت interpolation mode تصویری صاف است.

می دانید که پیکسل‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند. اما اگر می‌خواهید وضوح بیشتری داشته باشید بهتر است از bicubic استفاده کنید. همان‌طور که در این حالت مشاهده می‌کنید ما برخی از جزئیات را دقیق‌تر می‌بینیم پس درنهایت ما برخی از هاله را در اطراف لبه‌ها می‌بینیم.

هاله‌های روشن در قسمت خارجی لبه و هاله‌های تیره در قسمت داخلی لبه.

حالت بعدی bicubic smoother است. در اینجا کمی بیشتر اگر زوم کنید می‌توانید تفاوت بین bicubic smoother و bilinear را ببینید. در bilinear همه‌چیز فوق‌العاده صاف است. در مقایسه با bicubic smoother در bicubic لبه‌ها تشدید می‌شوند، بنابراین ما هاله‌هایی راداریم.

سپس هاله‌ها را تا حدودی تار می‌کنیم. پس نتیجه ظاهری بهتری را نسبت به bilinear تولید می‌کند. خب درنهایت جلو بروید و از حالت زوم خارج شوید.

در حالت bicubic sharper ما دارای لبه‌های بسیار لمسی و هاله‌های بزرگ در اطراف همه‌چیز هست. در قسمت روشن هاله‌های بسیار روشن و در قسمت تیره هاله‌های بسیار تیره‌ای است. درنتیجه ما لبه‌های بسیار سختی راداریم.

چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که تنظیمات فتوشاپ خودکار است و اگر به حالت‌های interpolation توجه نکنید این مورد را دریافت خواهید کرد.

قوانین down sampling و حذف پیکسل در فتوشاپ

خب اکنون بگذارید قوانین down sampling را در نحوه از بین بردن پیکسل‌های اضافه در فتوشاپ بگوییم:

اگر بخواهید جزئیات دقیق‌تری داشته باید از گزینه automatic استفاده کنید.

اگر در تصویر شما پیکسل‌ها بسیار در کنار یکدیگر نمایان هستند و می‌خواهید آن‌ها را صاف کنید می‌توانید از bicubic smoother استفاده کنید.

اگر نتایج ظاهری تصویر دندانه‌دار باشد می‌توانید bilinear را استفاده کنید.

اگر اشتیاق دارید از bicubic استفاده کنید به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر متنوع‌تری را در اختیار داشته باشید.

اکنون به منوی image رفته و image size را انتخاب کنید. می‌توانید اکنون interpolation را به bicubic تغییر دهید. نیاز نیست دیگر مقادیر را اصلاح کنید تنها کافی است روی ok کلیک کنید.

بعد از این اگر دوباره به image size بروید resample روی bicubic تنظیم‌شده است. اگر در پیش‌نمایش عکس را جابه‌جا کنید می‌بینید که تصویر صاف جابه‌جا می‌شود و اگر دوست داشته باشید می‌توانید در آینده در آثار بیشتری از آن استفاده کنید.

قسمت حذف پیکسل های اضافی در فتوشاپ هم تمام شد امیدوارم که مورد استفاده شما قرار بگیرد.

آموزش حذف نویز در فتوشاپ

در این قسمت حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ قصد داریم یک تکنیکی رو برای کاهش نویز عکس با فتوشاپ پیاده سازی کنبم، این تکنیک زمانی که قصد محو کردن عناصر کوچک و نویزهای مزاحم از روی یک بافت کلی را دارید بسیار مفید است و حالا ببینیم چگونه می‌توانیم پرزهای مزاحم روی تیشرت را روتوش کنیم.

این تصویر از فاصله دور خوب به نظر می رسد اما اگر زوم تصویر را روی ۱۰۰ درصد قرار دهید با دابل کلیک روی ابزار زوم و دوباره به تیشرت نگاه کنید چه چیزی را می بینید. کمی بیشتر زوم کنید در اینجا بر روی تیشرت می‌توانید انبوهی از پرز های کوچک را ببینید.

دیده شدن پرز ها روی لباس در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

چگونه می توانیم این پرزها را پاکسازی کنیم البته که می‌توانیم با استفاده از ابزاری مثل Spot Healing Brush با این ابزار می توانیم سراغ تک تک پرزها رفته و یکی یکی آنها را هم حذف کنیم.

خوب این روش سختی برای کاهش نویز عکس در فتوشاپ است باید راه بهتری هم وجود داشته باشد خوب وجود دارد و من می خواهم آن را به شما نشان دهند پس از فیلتر استفاده می کنم کمی تصویر را زوم کنید تا نمای بهتری از تصویر داشته باشید.

در این محدوده تیشرت از لایه پس زمینه یک کپی تهیه میکنیم لایه پس زمینه را روی آیکون New Layer میکشانیم بعد دابل کلیک روی نام لایه اسم آن را به Dust And Scratches تغییر می دهیم.

ایجاد لایه به نام Dust And Scratches در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

این نام فیلتری است که می خواهیم از آن استفاده کنیم. این فیلتر را می توانید با رفتن به منوی Filter پیدا کنید گروه Noiseو فیلتر Dust & Scratches

گزینه ی filter و انتخاب گزینه ی noise و بعد انتخاب dust & scratches در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

پس دوباره مرور میکنیم کپی برداری از لایه پس زمینه Filter>Noise>Dust&Scratches  این فیلتر کادر مکالمه ای را باز می کند که میخواهیم درباره دو تنظیم آن صحبت کنیم.Threshold,Radius

کادر محاوره ای فیلتر و تنظیم دو گزینه ی Threshold,Radius در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

حالا روش کار ببینید همانطور که من این تنظیم را تغییر می‌دهم به شکلی خاص پیکسل ها با هم مخلوط می شود که به ویژه در اینجا آن را می بینید.

مخلوط شدن پیکسل ها با هم در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

روی جزئیات ژاکت توجه کنید این جایی بود که قبلاً زیپ ژاکت قرار داشت با کم کردن این مقدار زیپ دیده می‌شود.همچنان که این مقدار را افزایش می‌دهند پیکسل ها با هم مخلوط می شوند حالا تنظیم Threshould چه کاری انجام میدهد؟ آنچه این تنظیم انجام می دهد باز گرداندن برخی از جزئیات است.

بازگردانی جزئیات به تصویر در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

می بینید که چگونه برخی از جزئیات را به تصویر برگردانم اگر این تنظیم را روی حداکثر قرار دهم خواهید دید همه جزئیاتی که قبلاً وجود داشته دوباره بر خواهند گشت. پس این دو تنظیم با هم کاری می‌کنند و یک کار تیمی است آنچه شما باید انجام دهید این است که به تدریج مقدار Radius را افزایش دهید تا زمانی که پورت های تیشرت کم کم محو شود.

مثلا این مقدار پایین یا شاید این مقدار در ادامه مقدارThreshould را بالا ببرید و باز هم بیشتر و باید مراقب باشیم که این مقدار را بیش از حد افزایش ندهیم که باعث می شود دوباره همه پرز ها نمایان شوند. بنابراین نیاز داریم که این مقدار کم باشد تا همه چیز خوب به نظر برسد و سپس ok می کنیم.

کم کردن مقدار Threshould در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

 

کاهش نویز عکس با فتوشاپ (آموزش حذف نویز تصاویر با فتوشاپ)

حالا اگر زوم تصویر را کم کنید متوجه یک مشکل بزرگ می شوید. در این حالت به بقیه بخش‌های تصویر نگاهی بیندازید و آنچه که میبینید کمی وحشتناک است صورت فرد بافت و جزئیات خود را از دست داده است.

از دست دادن بافت صورت فرد در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

به هر صورت نگران نباشید ما این منطقه را با ماسک کردن نجات خواهیم داد. خوب دوباره به نمای همین بخش از تصویر برمیگردیم با کلیک روی آیکونAdd Layer Mask یک ماست با زمینه سفید ایجاد می کنیم .

ایجاد ماسک در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

سپس به پانل Properties می رویم تا ماسک را معکوس کنیم. اینجا در زیر سربرگ ماسک یک دکمه برای این کار به نام Invert قرار دارد کلیک روی این دکمه

برعکس کردن ماسک در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

باعث می شود زمینه ماسک از سفید به مشکی تغییر کند.

تغییر زمینه سفید به مشکی با دکمه INVERTدر آموزش حذف نویز در فتوشاپ

حالا به نظر می‌رسد همه پرز های حذف شده دوباره برگشته اند یعنی تاثیر فیلتری که اعمال کرده‌ایم مخفی شده است. قدم بعدی کار روی ماسک است قلم مو را فعال می‌کنیم و با رنگ سفید نقاشی میکنیم.

فعال کردن قلم مو و نقاشی با رنگ سفید در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

سپس رنگ سفید را در پنجره انتخاب رنگ بر دارید مطمئن شوید که سفید خالص باشد.

انتخاب رنگ سفید در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

حتما قلم مویی که بر می‌دارید لبه های نرم داشته باشد پس مقدارHardness راه صفر تعیین کنید مطمئن شوید که قلمو کمی بزرگ باشد مقدارOpacity همان صد درصد باشد.

قرار دادن مقدار OPACITY روی 100 درصد در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

حالا فقط کافی است که محدوده روی تیشرت را نقاشی کنید همانطور که می‌بینید من در حال نقاشی روی ماسک تیشرت هستم تا تاثیر روتوش روی پرزها دیده شود.

نقاشی روی ماسک تیشرت برای برطرف کردن پرز ها در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

به جای انجام روتوش نقطه به نقطه با استفاده از Spot Healing Brush این بار رفتار ما با این پرزهای کوچک نقاشی کردن روی آنها است و من به همین روش کار را ادامه می دهم. برای اینکه مطمئن شوید همه چیز خوب و کامل است و به نظر من تصویر نمای خوبی پیدا کرده است کمی تصویر را زوم می کنیم تا بتوانیم این محل را با دقت ببینیم همانطور که میبینید این مرحله قبل بود.

مشکل پرز های مرحله قبل در آموزش حذف نویز در فتوشاپ

که مشکل پرزها وجود داشت و این جا مرحله بعد از روتوش، نتیجه اینکه هر زمان که با تصویری مواجه شدید که مقدار زیادی نویز و جزئیات کوچک دارد که باید ترمیم شود. از این تکنیک آموزش حذف نویز در فتوشاپ استفاده کنید.

مراحل آن این است که کپی کردن لایه پس زمینه اعمال فیلتر Dust&Scratches به لایه برای حذف نویزها و عناصر ریز و فعال کردن ماسک و نقاشی روی آن تا تنظیم ها فقط به آن بخشی که می‌خواهید اعمال شود و نه به همه بخش‌های تصویر و فقط بخش روتوش شده تحت تاثیر قرار گیرد.

شما می‌توانید از این آموزش حذف نویز عکس در فتوشاپ برای عکس‌های خود استفاده کنید و تصویری با کیفیت داشته باشید.

resample در فتوشاپ

این قسمت بسیار فنی است اما مهم است که آن را درک کنید اگر واقعاً می‌خواهید دستورالعمل اندازه تصویر در فتوشاپ که بزرگ‌ترین تصاویر دیجیتال جهان را می‌سازد به‌طورکلی بفهمید. همه‌چیز در مورد روش‌های interpolation است به‌طوری‌که فتوشاپ پیکسل‌های موجود در داخل یک تصویر را می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد تا آن‌ها را دوباره بارگذاری کند.

خب برای شروع به منوی image بروید و فرمان image size را انتخاب کنید. تا هر زمانی که جعبه چک resample روشن باشد شما می‌توانید منویی که دارد را بیاورید. این‌ها گزینه‌های interpolation right here است؛ که به‌طور پیش‌فرض روی automatic تنظیم‌شده است. شما می‌توانید هرکدام از این هفت گزینه دیگر را انتخاب کنید.

گزینه های Resample در resample در فتوشاپ

برای اینکه متوجه شوید چگونه انجام می‌شود پیش بروید و روی گزینه cancel کلیک کنید. به عکسی که شطرنجی شکل است می‌رویم. این عکس را به هر ۷ روشی که در لیست sampling بوده امتحان کرده‌ایم؛ که در ادامه هر ۷ روش را توضیح خواهیم داد.

۱. Nearest neighbor:

مورد اول تغییر کیفیت عکس در فتوشاپ Nearest neighbor است. این گزینه زمانی کاربرد دارد که یک پیکسل را نگه می‌دارید یا آن را حذف می‌کنید. اگر دقت کنید هنگام حذف پیکسل می‌بینید بعضی از مربع‌ها بلند و در ردیف بعدی مربع‌ها کوتاه هستند. به همین دلیل است که زیاد از آن استفاده نمی‌شود. ولی هنگام افزایش پیکسل‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

nearest neighborدر زمان حذف پیکسل درای مربع های کوتاه و بلند است | resample در فتوشاپ

در حالت اضافه کردن پیکسل در اینجا نیز هیچ میانگینی به وجود نمی‌آید. تنها ارتفاع و عرض پیکسل‌ها در همه ردیف‌ها درست می‌شود و می‌شود گفت تقریباً یکنواخت هستند.

nearest neighbor در هنگام افزایش پیکسل مربع های یکسان دارد | resample در فتوشاپ

۲. Bilinear:

این گزینه در حالت حذف پیکسل عملکردی متوسط دارد. می‌بینید که ما خط‌های متوسط خاکستری‌رنگی را بین مربع‌های خاکستری روشن و تیره داریم. پس تنها میانگینی از پیکسل‌های همسایه است.

bilinear در هنگام حذف پیکسل ها در resample در فتوشاپ

در حالت اضافه شدن پیکسل‌ها می‌توانید ببینید که انتقال‌های نرمی در بین مربع‌ها ایجادشده است. پس تنها اتفاقی که می افتد این است که میانگین‌هایی بین مربع‌ها و پیکسل‌ها به وجود می آیند.

bilinear در هنگام افزایش پیکسل ها در resample در فتوشاپ

۳. Bicubic، bicubic smoother، bicubic sharper:

ما این سه تنظیمات bicubic را اینجا در حالت حذف پیکسل‌های اضافی داریم. bicubic از مجموعه‌ای مشتقات استفاده می‌کند که دقیقا نمی‌دانید چگونه است؛ اما چیزی که معلوم است انتقال بین پیکسل‌ها را تشدید می‌کند. درنتیجه ما این هاله‌ها را می‌بینیم.

سه مدل bicubic هنگام حذف پیکسل در resample در فتوشاپ

حال اگر بر روی یکی از آن‌ها زوم کنید می‌توانید چیزهایی که در موردش به شما گفتم را راحت‌تر ببینید. مثلاً در bicubic در اطراف مربع‌های خاکستری تیره در گوشه‌هایشان مربع‌های تیره و در گوشه مربع‌های خاکستری روشن مربع‌های روشن درست‌شده‌اند.

البته این‌ها از هر مربع با مربع دیگر می‌توانند متفاوت باشند. هنگام افزایش پیکسل نیز bicubic استاندارد که هاله‌های تاریک را در اطراف مربع‌های تاریک و یک‌بار دیگر هاله‌های روشن در اطراف آن‌ها ایجاد می‌شود که نتیجه تصویر کمی شفاف‌تر از bilinear است.

مربع های bicubic در resample در فتوشاپ

اگر شما این هاله‌ها برایتان نیامد می‌توانید از گزینه bicubic smoother استفاده کنید که چیزی بین bicubic و bilinear است. این گزینه زمان افزایش پیکسل از bicubic هاله‌های تارتری دارد.

سه مدل bicubic هنگام افزایش پیکسل در resample در فتوشاپ

اگر bicubic smoother به‌اندازه کافی خود را نشان نداد می‌توانید از bicubic sharper استفاده کنید. ممکن است زمانی که بزرگنمایی کنید ‌جزئیات را به‌طور کامل ببینید. این به این دلیل است که این تنظیمات به‌طور خودکار بر روی عکس‌ها در فتوشاپ انجام می‌گیرد. در حالت اضافه کردن پیکسل این مورد هاله‌های بسیار واضح‌تری دارد.

۴. Preserve detail، preserve details 2.0:

مورد آخر در resample image در فتوشاپ، Preserve detail، preserve details 2.0 است. همان‌طور که در اینجا می‌بینید آن‌ها لبه‌های تیزی را ارائه می‌دهند. در حقیقت تست‌های من هیچ تفاوتی بین bicubic sharper در هنگام کم کردن پیکسل‌ها ندارد ولی در هنگام افزایش پیکسل‌ها باید بررسی کنیم.

دو مدل preserve details در هنگام حذف پیکسل در resample در فتوشاپ

حال اگر به پیکسل‌های آن اضافه کنیم در حالت preserve detail می‌بینیم که هاله‌های آن کوچک‌تر از چیزی است که در bicubic sharper مشاهده کرده‌ایم. عملکرد این گزینه بسیار شبیه به گزینه تنظیم اتوماتیک در هنگام فشرده‌سازی در داخل فتوشاپ است.

بعد از این‌ها به‌تازگی به‌طور چشمگیری در preserve detail 2.0 که ترکیبی از تجزیه‌ و تحلیل شکل بهبودیافته از هاله‌های ظریف‌تر است.

دو مدل preserve details در هنگام افزایش پیکسل در resample در فتوشاپ

گزینه‌های nearest neighbor ،bilinear و preserve detail بهترین‌ها برای حفظ اشکال در تصویر به نظر می‌رسد و مربع‌هایی واقعی است. آن‌ها تا حد زیادی بهترین الگوریتم‌ها برای افزایش پیکسل‌ها (up sampling) دارد.

حذف لوگو از روی عکس اندروید

در این قسمت از مقاله به حذف لوگو از روی عکس اندروید میپردازیم که برنامه‌هایی برای حذف لوگو به شما معرفی می‌کنیم. شاید استفاده از فتوشاپ برای هرکسی مقدور نباشد، ولی نرم‌افزار های جایگزینی هست که می‌تواند به نیاز ما پاسخ دهد.

1. Remove Unwanted Object

Remove Unwanted Object برای حذف لوگو از روی عکس اندروید

برنامه اول ما Remove Unwanted Object است. این برنامه رایگان ساخته شده توسط شرکت BG.Studio است، بهترین برنامه برای حذف لوگو از روی عکس اندروید می‌باشد. استفاده از این برنامه بسیار راحت و ساده است که در کنار حذف لوگو یا واترمارک، میتوان آدم ها را هم از داخل عکس حذف کرد.

برای استفاده از این برنامه هم، بعد از نصب آن فقط واترمارک عکس را با ابزار های brush یا lasso انتخاب کنید. سپس گزینه Process را انتخاب کنید و عکس را داخل گوشی ذخیره کنید.

2. PicLab

PicLab برای حذف لوگو از روی عکس اندروید

این برنامه رایگان ساخته شرکت We Heart It on Android, Super Basic on iOS برای اندروید و iOS است با پرداخت درون برنامه ایست که دومین برنامه مقاله حذف لوگو از روی عکس اندروید میباشد که این برنامه هم گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد از جمله ابزار ادیت عکس مانند برچسپ، فیلتر و… .

چون نرم افزار اول ما انحصاراً در اختیار اندروید بود، این برنامه را برای کاربران گوشی آیفون آوردیم. برای استفاده از این برنامه هم شما بعد از انتخاب عکس داخل برنامه، با استفاده از ابزار marker قسمتی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب می کنید و گزینه erase را میزنید و تمام!

3. Photo Retouch – Object Removal

Photo Retouch برای حذف لوگو از روی عکس اندروید

سومین برنامه این لیست، ساخته شرکت Shenzhen Leyuan Shentu Technology Co., Ltd، با پرداخت درون برنامه و قابل استفاده در پلتفرم اندروید و iOS است. این برنامه، یک برنامه چند کاره است. غیر از حذف واترمارک و لوگو می‌تواند جوش صورت، خط و خال‌های موجود در عکس یا هر مورد اضافی را حذف کند.

برای استفاده از این برنامه هم بعد از انتخاب عکس داخل نرم افزار، قسمتی را که میخواهید از بین ببرید را هایلایت کنید و بعد از آن گزینه process را بزنید و صبر کنید تا کار برنامه تمام شود.

4. ToolWiz Photos

ToolWiz Photos حذف لوگو از روی عکس اندروید

چهارمین برنامه حذف لوگو از روی عکس اندروید، ساخته شرکت Toolwiz.com و Nanjing Guiji Intelligent Technology Co., Ltd. است که هم برای اندروید و هم برای iOS ساخته شده است. ToolWiz Photos یک برنامه کاربردی و کامل از انواع ابزار‌ها برای حذف موارد اضافه از عکس است.

شما می توانید تقریباً از لوگو گرفته تا پولیش صورت را در این نرم افزار انجام دهید. کار با این برنامه هم همانند برنامه های قبلی ابزار healing را بردارید و قسمت‌هایی که میخواهید حذف کنید را هایلات و سپس گزینه check را بزنید و منتظر بمانید تا برنامه کار خود را تمام کند.

5. AirBrush

AirBrush برای حذف لوگو از روی عکس اندروید

برنامه آخر این لیست ساخته شرکت Pixocial Technology Singapore Pte Ltd است برای پلتفرم اندروید و iOS است. این برنامه حرفه ای حذف واترمارک و لوگو است که مانند برنامه های قبلی می‌توانید از گزینه‌های دیگر این برنامه از قبیل: فیلتر‌ها با کمک هوش مصنوعی، از بین برنده جوش و لک صورت هم استفاده کنید.

برای از حذف واترمارک و لوگو در این برنامه، باید با استفاده از ابزار healing در منوی Retouch قسمتی که میخواهید حذف کنید را انتخاب کنید. این کار رو تا جایی انجام دهید که دیگر اثری از لوگو نماند.

سعی کردیم پنج تا از برنامه های عالی برای حذف لوگو از روی عکس اندروید و iOS را برای شما معرفی کنیم.

سایت حذف لوگو از روی عکس

شاید شرایطی برای شما پیش بیاید که به نرم ‌افزار یا گوشی دسترسی نداشته باشید و بخواهید سریع لوگو یا واترمارکی را از روی عکس حذف کنید. نگران نباشید در این مقاله حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ، به شما پنج سایت عالی برای حذف و لوگو از روی عکس و ادیت عکس به شما معرفی می‌کنیم. ما برای این کار از عکس زیر بصورت آزمایشی استفاده می‌کنیم.

عکس آزمایشی برای سایت حذف لوگو از روی عکس

Apowersoft

اولین سایت ما برای حذف لوگو از روی عکس آنلاین سایت Apowersoft است. این یک سایت عالی و ساده برای حذف لوگو از روی عکس شماست. شما بعد از آپلود عکس، قسمتی را که میخواهید پاک کنید را انتخاب، و گزینه Erase را می‌زنید و سایت خودش باقی کار را انجام می‌دهد.

 

حذف کامل لوگو در سایت حذف لوگو از روی عکس

Inpaint

سایت بعدی که به شما در سایت حذف لوگو از روی عکس معرفی می‌کنیم، inpaint است. ویژگی این سایت ابزار‌های دیگری برای انتخاب لوگو یا محلی که می‌خواهید حذف کنید به شما می‌دهد.

برای استفاده از آن یکی از این ابزار‌ها را انتخاب و محلی که می خواهید حذف کنید را مشخص کنید و گزینه سبز رنگ Erase را در بالای صفحه بزنید و موردی که انتخاب کردید، دیگر در عکس نخواهد بود.

توجه داشته باشید که ممکن است سایت به صورت دقیق و حرفه‌ای لوگوی شما را پاک نکند که در آن صورت می‌توانید چند بار آن قسمت را حذف کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

 

حذف کامل لوگو در Inpaint برای سایت حذف لوگو از روی عکس

aiseesoft

سایت سومی که به شما معرفی میکنیم، aiseesoft است. برای استفاده از این سایت هم شما بعد از آپلود عکس، از ابزاری که در اختیار شما قرار داده است، قسمتی را که میخواهید حذف کنید را انتخاب کنید. سپس گزینه Remove را بزنید تا لوگو حذف شود.

این سایت هم مانند سایت قبلی خطا زیاد دارد ولی اگر راه استفاده از آن را چند بار برای حذف خطا ها استفاده کنید، هیچ اثری از لوگو نخواهد بود.

حذف لوگو در aiseesoft برای سایت حذف لوگو از روی عکس

cutout

سایت چهارم، cutout است. این سایت هم مانند سایت های قبلی رایگان است ولی شما نیاز دارید که در آن حساب کاربری باز کنید. طرز استفاده از از آن هم همانند سایت های قبلی محل مورد نظر رو انتخاب می‌کنید و سایت آن را برای شما حذف می‌کند.

مشکل این سایت این است که در عکس های با جزئیات بالا خیلی سخت می‌توانید عکسی بی نقص از آن دربیاورید.

قبل و بعد حذف لوگو در سایت cutout برای سایت حذف لوگو از روی عکس

pixlr

pixlr سایت پنجم این لیست است. این سایت محیطی شبیه به فتوشاپ دارد و ابزارهای بسیار زیادی که در فتوشاپ هست، در این سایت هم هست که متاسفانه بعضی از ابزار ها رایگان نیستند ولی میتوان از آنها برای حذف لوگو عکس استفاده کرد.

شما باید ابزار Heal را از سمت چپ انتخاب کنید و روی قسمت لوگو بکشید تا لوگو حذف شود. این سایت هم خطا دارد ولی همانطور که گفتیم، اگر چند بار مراحل را انجام دهید لوگو به طور کامل حذف خواهد شد.

قبل و بعد حذف تصویر در سایت pixlr برای سایت حذف لوگو از روی عکس

Lunapic

و سایت اخر این قسمت از مقاله سایت حذف لوگو از روی عکس، سایت Lunapic است. این سایت تقریبا بسیاری از ابزار‌های فتوشاپ را در اختیار شما قرار می دهد که از ابزار Eraser آن میتوانید برای حذف لوگوی عکس استفاده کنید.

حذف لوگو در سایت lunapic برای سایت حذف لوگو از روی عکس

 

در این آموزش به حذف لوگو از روی عکس اندروید پرداختیم و برنامه‌هایی برای حذف لوگو از روی عکس برای اندروید و iOS را معرفی کردیم. همچنین به معرفی چندین سایت حذف لوگو از روی عکس آنلاین پرداختیم.

نحوه حذف نوشته از روی عکس در فتوشاپ

روش های مختلفی برای حذف متن از تصویر در Photoshop CC وجود دارد. اگر متن روی لایه خودش باشد، مانند متن برداری که با ابزار Text ایجاد می‌شود، می‌توانید به سادگی آن لایه را حذف یا پنهان کنید. در اکثر فرمت های تصویر، متن به صورت پیکسل در تصویر جاسازی می شود، بنابراین باید ناحیه پوشانده شده توسط حروف را با استفاده از پیکسل های اطراف بازسازی کنید. هرچه متن کوچکتر باشد، حذف آن آسان تر است. برای بهترین نتیجه، هر بار روی یک حرف کار کنید. اگر بار اول به نتایجی که می خواهید نرسیدید، سعی کنید از ترکیبی از ابزارها برای حذف متن استفاده کنید.

از هیچ یک از این تکنیک ها در اعلامیه های حق چاپ، اعتبار تصویر یا واترمارک استفاده نکنید. حذف چنین متنی از تصویر بدون اجازه نقض قانون کپی رایت است.

حذف نوشته از روی عکس در فتوشاپ
ابزارهایی که برای حذف متن نیاز دارید در جعبه ابزار قرار دارند.

آموزش حذف نوشته از روی عکس در فتوشاپ

حذف لایه های متنی

حذف متن از روی عکس با فتوشاپ : اگر متن در تصویر لایه خاص خود را اشغال می کند، حذف آن صرفاً حذف آن لایه است. این کار با یک تصویر تک لایه مانند یک فایل JPG یا PNG امکان پذیر نیست، اما می تواند با چندین فرمت مانند فایل های فتوشاپ PSD کار کند. لایه‌های متنی همیشه یک نماد T شکل در پانل لایه‌ها دارند و اغلب چند کلمه اول را به عنوان نام لایه شامل می‌شوند. برای حذف متن، لایه را در پنل لایه ها انتخاب کنید و سپس روی دکمه “حذف” در پایین پانل کلیک کنید. گزینه دیگر این است که روی نماد “چشم” لایه کلیک کنید تا متن نامرئی شود.

حذف متن از روی عکس با فتوشاپ
یک لایه متن را در پانل لایه ها حذف یا پنهان کنید.

با استفاده از ابزار برس درمانی

ابزار Healing Brush معمولا بهترین گزینه برای پاک کردن متن ناخواسته تعبیه شده در یک تصویر است. اندازه قلم مو را در نوار گزینه ها طوری تنظیم کنید که عرض ابزار برابر با خطوط متن باشد، سپس آن را روی یک حرف بکشید. اگر در هر یک از این تکنیک ها تازه کار هستید، قبل از شروع کار روی لایه، آن را کپی کنید. اگر اشتباه کردید، می توانید به سادگی کپی را حذف کرده و دوباره امتحان کنید.

فتوشاپ از اطلاعات موجود در پیکسل های اطراف برای حذف متن و جایگزینی آن با پیکسل هایی مشابه پس زمینه استفاده می کند. هرچه پس‌زمینه پیچیده‌تر باشد، این لمس بیشتر به چشم می‌آید. پس از حذف یک حرف، می‌توانید از ابزار Healing Brush یا یکی از ابزارهای دیگر مورد بحث در این مقاله برای تمیز کردن پس‌زمینه استفاده کنید.

نحوه حذف نوشته از روی عکس در فتوشاپ
“o” با استفاده از ابزار Healing Brush پاک می شود.

استفاده از ابزار برس برای بهبود نقاط

ابزار Spot Healing Brush مشابه ابزار Healing Brush عمل می‌کند، با این تفاوت که به شما کنترل دستی بر روی پیکسل‌هایی که برای جایگزینی متن استفاده می‌شوند، می‌دهد. قبل از استفاده از این ابزار، باید روی نقطه ای از تصویر Alt کلیک کنید تا به عنوان مثال از آن استفاده کنید. هنگامی که نشانگر را روی یک حرف می‌کشید، الگو حرکت می‌کند، حتی زمانی که جایگزین حرف می‌شود. این ابزار زمانی بهترین عملکرد را دارد که متن روی یک الگو یا رنگ ثابت ظاهر شود.

هنگام جایگزینی متن جامد، یک برس بهبود نقطه ممکن است پیکسل ها را با رنگ متن آغشته کند. معمولاً دو یا سه بار مراجعه مجدد به همان ناحیه از شر لکه خلاص می شود.

حذف متن از روی عکس با فتوشاپ
“o” پس از نمونه برداری از سایه سمت چپ حذف می شود.

با استفاده از ابزار تعمیر

ابزار تصحیح یکی دیگر از راه های مفید برای حذف متن است. ابتدا مکان نما را به دور حرف بکشید، سپس انتخاب را به سمت ناحیه ای از صفحه با پس زمینه مشابه بکشید. کل انتخاب با ناحیه جدیدی که انتخاب می کنید جایگزین می شود. مزیت این ابزار این است که با کشیدن وصله روی صفحه نمایش، نتایج را در زمان واقعی مشاهده می کنید. تا زمانی که دکمه ماوس را رها نکنید حرف جایگزین نمی شود. همانند ابزار براش درمان لکه، ابزار ترمیم بهترین زمانی است که متن روی یک رنگ یا طرح ثابت باشد.

حذف متن از روی عکس با فتوشاپ
“t” با یک تصحیح از بالا جایگزین می شود.

با استفاده از ابزار Clone Stamp

ابزار Clone Stamp درست مانند ابزار Spot Healing Brush کار می کند. ابتدا روی یک ناحیه Alt کلیک کنید تا کپی شود و سپس مکان نما را روی یک حرف بکشید. همانطور که از نامش پیداست، این ابزار ناحیه انتخاب شده را کپی می کند و با کشیدن مکان نما آن را روی حرف جاسازی می کند.

ابزار Clone Stamp به معنای واقعی کلمه انتخاب را روی حرف مهر می کند. مزیت این ابزار این است که اسمیرهایی که با ابزار Spot Healing Brush ظاهر می شوند را دریافت نمی کنید. اما نکته منفی این است که الگوی تکراری در تصویر اغلب باعث می شود که وصله به راحتی قابل توجه باشد.

حذف متن از روی عکس با فتوشاپ
“o” با ناحیه بالای آن مهر شده است.

دیدیم که به چه روش هایی میشود حذف نوشته از روی عکس در فتوشاپ را انجام داد.

مقاله حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ در اینجا به پایان رسید. از شما ممنونیم که ما را تا آخر مقاله حذف اشیاء اضافه در فتوشاپ همراهی کردید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها