70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
ارتباط بین پریمیر و افترافکت

ارتباط بین پریمیر و افترافکت

تاریخ انتشار : مرداد ۸, ۱۴۰۱ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : مهرآفاق نارویی زمان مورد نیاز مطالعه : 17 دقیقه تعداد بازدید : 1.8هزار بازدید

مقدمه ای از پریمیر و افترافکت

در این مقاله قصد داریم برای کاربران و علاقه مندان به آموزش افتر افکت و پریمیر، در زمینه ارتباط بین پریمیر و افترافکت و همچنین چگونگی انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت و انتقال پروژه از افترافکت به پریمیر و در نهایت تفاوت افترافکت و پریمیر، صحبت کنیم.

یکی ازمناسب ترین نرم افزار های میکس و مونتاژ، نرم افزار Premiere Pro می باشد که توسط  کمپانی بزرگ Adobe  ساخته شده است. نرم افزار Adobe Premiere Pro در بیشتر ویدیو کلیپ ها و فیلم های سینمایی مورداستفاده قرار می گیرد.

نرم افزار افترافکت توسط شرکت Adobe تولید می شود و هر ساله آپدیت جدیدی منتشر می شود و محیطی ساده تر و مجهزتر را در اختیار کاربران قرار می دهد.

نرم افزار After Effects به شما کمک می کند ویدیوهای خلاقانه و غیرعادی ایجاد کنید و بینندگان زیادی را جذب کنید.

تفاوت افترافکت با پریمیر
ارتباط بین پریمیر و افترافکت 13

دوره رایگان افتر افکت در نیم ساعت

دوره رایگان افتر افکت در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان افتر افکت در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

مقایسه افترافکت با پریمیر

هنگامی که قصد دارید یک ویدیو را پردازش، تدوین یا ویرایش کنید، باید نرم افزاری را انتخاب کنید که بسته به ویدیو و ویرایشی که می خواهید روی آن ویدیو انجام دهید، کار شما را سریعتر و آسان تر می کند. سوال اینجاست که افترافکت بهتر است یا پریمیر؟

نرم افزارهای بسیاری برای ویرایش فیلم از جمله After Effect و Premiere Pro تولید شده توسط Adobe از محبوب ترین نرم افزارهای ویرایش فیلم هستند.

با وجود شباهت های موجود در محیط های نرم افزاری، این دو برنامه در برخی از قسمت های محیط نرم افزار و همچنین نحوه کار و زمینه های مورد استفاده تفاوت های زیادی با هم دارند.

ویرایش یک ویدیو تنها شامل حذف قسمت‌های مختلف ویدیو، افزودن آهنگ، عکس یا زیرنویس‌های مختلف نیست. اما می تواند بسیار پیشرفته تر باشد و شامل افزودن جلوه های پیشرفته، ایجاد موشن گرافیک و غیره باشد.

با استفاده صحیح از این دو نرم افزار می توانید ویرایش های ساده تا حرفه ای روی ویدیوهای خود انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

به طور کلی، با توجه به تغییراتی که قصد دارید در ویدیوی خود ایجاد کنید و ویرایشی که قصد انجام آن را دارید، باید یکی از دو برنامه را انتخاب کنید: Premiere یا After Effects.

در این قسمت می خواهیم شما را با این دو برنامه ، نحوه عملکرد و همچنین تاثیرگذاری هر یک از این برنامه ها آشنا کنیم. علاوه بر این،تفاوت افترافکت با پریمیر و ارتباط آن ها را نیز ارائه می کنیم تا بتوانید نرم افزار مناسب را انتخاب کنید و فیلم های خود را به بهترین شکل ویرایش کنید.

مقایسه افترافکت با پریمیر

 

نرم افزار Adobe after effects چیست؟          

یکی از رایج ترین و معروف ترین نرم افزارها در زمینه ویرایش و تدوین ویدئو، ایجاد جلوه های ویژه، افزودن افکت های مختلف، ایجاد موشن گرافیک و کامپوزیت، نرم افزار قدرتمند افتر افکت می باشد.

برنامه های افتر افکت :

به طور کلی نرم افزار افتر افکت برای ویرایش فیلم هایی که مستقیما روی دوربین فیلمبرداری گرفته شده اند مناسب نیست و استفاده نمی شود. در عوض، برنامه های After Effects برای ایجاد صحنه ها و صحنه های رویایی تخیلی و خلاقانه و همچنین ایجاد تصاویر متحرک استفاده می شوند. از جمله برنامه های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد جلوه های ویژه با افتر افکت:

به طور کلی به هر چیزی که در دنیای واقعی ساخته نمی شود و زاییده ذهن انسان است و از تخیلات انسان سرچشمه می گیرد جلوه های ویژه می گویند.

امروزه جلوه‌های ویژه نقش مهمی در صنعت فیلم دارند و برای خلق صحنه‌هایی استفاده می‌شوند که ساختن آن‌ها در دنیای واقعی دشوار یا غیرممکن است و یا از تخیل انسان سرچشمه می‌گیرد. همچنین برای خلق چهره های غول پیکر و خیالی استفاده می شود.

از نمونه هایی از جلوه های ویژه می توان به انفجارهای عظیم، بیگانگان ناشناخته و غیره اشاره کرد.

برای ایجاد جلوه های ویژه، صحنه های تخیلی متنوع و انیمیشن شخصیت های خیالی، علاوه بر استفاده از ذوق، سلیقه و تخیل و همچنین عوامل دیگر، باید از نرم افزار افتر افکت استفاده کنید.

مقایسه افترافکت با پریمیر

نرم افزار Adobe premiere چیست؟

نرم افزار پریمیر یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای ویرایش و تدوین انواع فیلم و ویدئو می باشد که توسط شرکت Adobe تولید شده است. هر ساله آپدیت جدیدی از این نرم افزار توسط شرکت Adobe در اختیار کاربران قرار می گیرد که کار با این نرم افزار قدرتمند را آسان کرده و امکاناتی را نیز به آن اضافه می کند. 

با این نرم افزار می توانید تمامی فایل های ویدئویی اعم از تبلیغات، تلویزیون و … را ویرایش کنید.

به طور کلی نرم افزار پریمیر یک استودیوی سینمایی محسوب می شود. زیرا او تمام ابزارهای لازم برای ویرایش ویدئو و صدای خود را دارد.

برنامه های کاربردی پریمیر:

این نرم افزار کاربردهای زیادی در ویرایش ویدئو و تدوین ویدئو دارد.

به طور کلی برای ویرایش فیلم های ضبط شده مستقیم در دوربین باید از نرم افزار Adobe Premiere استفاده کنید.

امروزه اکثر فیلم هایی که در رسانه های مختلف با کیفیت بالا می بینیم در نرم افزار پریمیر مونتاژ و ویرایش می شوند.

از کاربردهای مختلف نرم افزار پریمیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ویرایش و تدوین فیلم های مختلف با سرعت و کیفیت بالا

۲. صدای ویدئو و تنظیم حجم ویدئو

۳. در تنظیمات نور ویدئو تغییراتی ایجاد می کند

۴. افزودن آیکون، عنوان، لوگو، واترمارک و غیره انیمیشن به صورت متحرک

۵. ویدیو را برش می دهد و قسمت های مختلف آن را برمی دارد

۶. امکان ترکیب تصاویر، کلیپ های صوتی، کلیپ های ویدئویی و … با یکدیگر

۷. ویرایش و تدوین ویدیوهای سه بعدی و HD

دوره کامل نرم افزار ادوبی پریمیر از صفر تا صد

دوره کامل نرم افزار ادوبی پریمیر از صفر تا صد

ادوبی پریمیر پرو غول دنیای ویرایش ویدیو یا تدوین به شمار می رود که برای افراد از ساخت کلیپ های خانگی گرفته تا تولیدات بزرگ در هالیوود جذابیت دارد. با کمک آموزش پریمیر می توانید کارهایی مثل ویرایش تصاویر با کیفیت و ابعاد بالا، پشتیبانی از فرمت های متفاوت، مدیریت حرفه ای تایتل، اصلاح رنگ و نور حرفه ...

%70 تخفیف
471.000 تومان
141.300 تومان
بررسی و خرید دوره

تفاوت افترافکت با پریمیر

 به طور کلی نمی توان گفت کدام نرم افزار Premiere یا After Effects بهتر و کدام بهتر از دیگری است. زیرا هر کدام برای هدف خاصی خلق شده اند.

Premiere و After Effects علیرغم شباهت هایشان، تفاوت های زیادی در محیط نرم افزاری خود دارند که باعث می شود متفاوت از یکدیگر کار کنند. تفاوت افترافکت با پریمیر،مثلا:

تفاوت در تایم لاین  افترافکت و تایم لاین پریمیر:

تایم لاین بخشی مشترک از محیط نرم افزار After Effects و Premiere است که در آن تمامی ویدئوها، افکت ها، صداها و غیره تغذیه می شوند. از دیدگاه کاربران، جدول زمانی پریمیر جذاب‌تر از جدول زمانی افتر افکت است و کار با آن سریع‌تر است.

این کار با جدول زمانی پریمیر را آسان‌تر کرد و توالی در پریمیر برای کاربران سریع‌تر و جذاب‌تر است.

با توجه به این مشکل نرم افزار پریمیر برای پروژه هایی که ویدیوهای طولانی دارند و نیاز به افزودن چندین افکت، عنوان، صدا و … دارند به شدت توصیه می شود، اما اگر فیلم ها کوتاه و بسیار دقیق هستند تا در صورت نیاز به افکت اضافه شوند، بهتر است ازافترافکت استفاده کنید. 

تفاوت افترافکت با پریمیر در زمینه ویرایش:

نرم افزار پریمیر مجموعه کاملی از ابزارهای مختلف است که ویرایش ویدیوهای طولانی را برای کاربر آسان کرده و سرعت آن را افزایش می دهد. تمامی ویدیوها با نرم افزار پریمیر قابل ویرایش هستند.

این ویژگی پریمیر مونتاژ پروژه های بزرگ را برای کاربران بسیار جذاب کرده است. اما این بدان معنا نیست که این نرم افزار بهتر از نرم افزار After Effects است. زیرا نرم افزار افتر افکت نیز یک نرم افزار ویرایش است اما برای پروژه های بزرگ مناسب نیست. در عوض، نرم افزار After Effects بر روی ایجاد جلوه های ویژه، موشن گرافیک و غیره تمرکز دارد.

تفاوت افترافکت با پریمیر در تنظیمات صدا و میکسر صدا:

هنگام ویرایش و تدوین یک ویدیو، علاوه بر ویرایش قسمت های بصری آن، ویرایش قسمت های صوتی آن نیز بسیار مهم است و توجه بینندگان را به خود جلب می کند.

برای این منظور نرم افزار قدرتمند پریمیر یک میکسر صدا عالی با قابلیت افزودن صدا، میکس صداها و کنترل آنها می باشد.

از طرفی نرم افزار After Effects وجود دارد که در این زمینه ضعیف تر از Premiere است، اما این به معنای ضعیف بودن نرم افزار After Effects نیست. زیرا این نرم افزار قابلیت های خاص خود را دارد.

به طور کلی کاربران می توانند پس از اتمام پروژه، پروژه های افترافکت خود را به پریمیر وارد کرده و در محیط نرم افزار پریمیر صداگذاری را انجام دهند.

تفاوت افترافکت با پریمیر در ویرایش چندین دوربین در یک صحنه:

Premiere به کاربران خود اجازه می دهد تا چندین دوربین را در جدول زمانی و در نهایت خروجی خود تغییر داده و ویرایش کنند. در صورتی که چنین قابلیتی در After Effects وجود ندارد.

تفاوت افترافکت با پریمیر در مدیریت فایل:

اگر بتوانید کارتان را مدیریت کنید، کارتان سریع‌تر پیش می‌رود و ویرایش آسان‌تر می‌شود.

مدیریت فایل در نرم افزار After Effects و Premiere به خوبی انجام می شود. اما مدیریت فایل در پریمیر بسیار قدرتمندتر از افتر افکت بود و برای ویرایش ویدیوهای طولانی و تعداد زیادی فایل ورودی بسیار مناسب است و به کاربران پیشنهاد می شود.

تفاوت افترافکت با پریمیر در ساخت ماسک:

افترافکت ابزارهای مختلفی را در محیط نرم افزاری خود دارد. یکی از قدرتمندترین ابزارهای افتر افکت ماسکینگ است که یکی از نقاط قوت نرم افزار افتر افکت است.

از این ابزار قدرتمند در ساخت و ویرایش اکثر ویدیوها استفاده می شود که یکی از قسمت های اصلی ساخت و ویرایش پروژه به حساب می آید.

ساختن ماسک یا ماسک کردن به معنای پوشاندن قسمتی از ویدئو، تصویر، عنوان، متن، افکت و … است تا در زمان معینی آن قسمت از دید پنهان بماند و در لحظه بعد به ویدیو اضافه شود. یا می توانید بخشی از آن را ببینید.

با ماسکینگ می توانید پروژه های سنگین خود را به بهترین شکل و با سرعت بهتر تبلیغ کنید.

نرم افزار افترافکت در زمینه ماسکینگ گزینه های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در حالی که  نرم افزار پریمیر می تواند ماسکینگ بسیار ابتدایی را انجام دهد.

ماسک کردن در افتر افکت بسیار ابتدایی و بی نقص است و کار ایجاد جلوه های ویژه را برای کاربران آسان می کند.

دوربین سه بعدی افتر افکت:

دوربین سه بعدی یکی از ابزارهای ویژه افتر افکت است و پریمیر چنین قابلیتی را ندارد. با استفاده از این ابزار می توانید حرکات دوربین جدید را در قالب لایه های جدید به ویدیوی خود اضافه کنید و ویدیوی خود را جذاب و خاص کنید. این ابزار فقط در After Effects وجود دارد و در هیچ نرم افزار دیگری یافت نمی شود.

تفاوت افترافکت با پریمیر در ‏افکت ها :

هر دو پریمیر و افتر افکت افکت های متفاوتی دارند، اما افکت های پیشرفته فقط در افتر افکت موجود هستند و در هیچ نرم افزار دیگری قابل مشاهده نیستند.

برای مثال تمامی افکت های مربوط به انیمیشن، تغییر تنظیمات نور، تا شدن و شفافیت برخی از نقاط ویدیویی و … در افتر افکت موجود است و به بهترین نحو می توان از  آنها استفاده کرد.

تمامی افکت ها در نرم افزار قدرتمند After Effects در تنظیمات خود قابل تغییر هستند و کاربران می توانند تنظیمات سرعت، شدت و رنگ افکت مورد نظر را با توجه به ویدیوی خود تغییر داده و از آن استفاده کنند.

با کمک افکت های مختلف موجود در افتر افکت می توان جلوه های ویژه ایجاد کرد و حتی حذف صفحه سبز رنگ یا کروما را با افتر افکت پیاده سازی کرد.

مقایسه افترافکت با پریمیر

تفاوت افترافکت با پریمیر:به طور کلی نرم افزار پریمیر برای ویرایش ویدیوهای خام گرفته شده مستقیم از صحنه مناسب است. با استفاده از نرم افزار پریمیر می توانید این گونه ویدیوها را به صورت حرفه ای ویرایش و تدوین کنید. زیرا دارای ابزارهای استثنایی ویرایش ویدیو است.

اما از نرم افزار افتر افکت برای ایجاد موشن گرافیک، افزودن افکت های مختلف به فیلم، افزایش کیفیت فیلم، ایجاد جلوه های ویژه و … استفاده می شود.

همچنین می توان گفت برای ویرایش فیلم های بلند و یا تدوین همزمان چند فیلم نرم افزار پریمیر و برای ویرایش فیلم های کوتاه و یا ساخت موشن گرافیک به صورت جداگانه نرم افزار افتر افکت به کاربران پیشنهاد می شود. 

در خاتمه می توان گفت دو برنامه قدرتمند Premiere و After Effects می توانند مکمل های خوبی برای یکدیگر باشند و کم و کاستی های یکدیگر را جبران کنند.

برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم کدام یک از این دو نرم افزار بهتر است باید تفاوت افترافکت با پریمیر را بررسی کنیم.

بسیار ممنونیم که تا پایان مقاله تفاوت افترافکت با پریمیر ما را همراهی کردید.

آموزش انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت و آموزش انتقال پروژه از افترافکت به پریمیر

اگر برنامه مورد استفاده شما  نرم افزار افتر افکت است، به این موضوع توجه داشته باشید که در افتر افکت امکان انجام عملیات میکس و مونتاژ را انجام داد چون حجم کار شما سنگین می شود و هم چنین ابزار هایی برای این کار که بتوانید خیلی سریع میکس کنید وجود ندارد بنابراین باید آن را وارد پریمیر کرده و تدوین خود را انجام دهید.ما در این مقاله قابلیت انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت و بالعکس را بررسی می کنیم و همچنین آموزش انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت و آموزش انتقال پروژه از افترافکت به پریمیر، به صورت آنی و در لحظه ارائه خواهیم نمود، علاوه براین  روی موضوع تبدیل پروژه پریمیر به افترافکت و تبدیل پروژه افترافکت به پریمیر را بدون اینکه نیازی به خروجی گرفتن یا رندر گرفتن از پروژه باشد، بحث خواهیم کرد.

درواقع ممکن است مکررا برای یک تدوین گر پیش آمده باشد که حین تدوین ویدئویی که دارد در پروژه مرتبط انجام می دهد با یک تکست انیمیشن خوب یا شیپ های انیمیشنی مختلف و یا حتی افکت های منحصر به فرد ، تدوین بهتری داشته باشد اما موفق نشده و قید اون کارها را زده است مسلما  ناکامی به این علت می تواند باشد که نرم افزار پریمیر به صورت تخصصی برای تدوین ساخته شده و انجام این سری کارها در آن زمان بر و غیرحرفه ای است؛ بنابراین شرکت سازنده یک قابلیت بنام Adobe Dynamic Link را به ایجاد کرده که به کمک این قابلیت به راحتی میتوانیم انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت  را انجام دهیم.

مسلما  Adobe روش های قدرتمند دیگری نیز برای تلفیق کامپ های After Effects در دنباله های Premiere Pro  و در واقع وارد کردن پروژه از پریمیر به افترافکت و بالعکس و تبدیل پروژه افترافکت به پریمیر را دارد که از دقت کمی بیشتر استفاده می کنند.

ابتدا، از خود بپرسیم که چرا انتخاب اول ما Premiere Pro بوده است… دلایل زیادی وجود دارد که چرا به عنوان یک طراح حرکت باید از Premiere Pro استفاده کنید. شاید شما در حال انجام طراحی صدا، اصلاحات در یک تحویل، بریدن قرقره، اصلاح رنگ هستید، یا فقط یک فروشگاه برای همه کارهای ویدیویی مشتری خود هستید. به همین دلایل، سازندگان Adobe راه‌های مناسب تری برای اینکه چگونه یک پروژه از افترافکت به ادوب پریمیر ایمپورت کنیم، را در نظر گرفتند.

چندین روش برای مدیریت گردش کار Premiere Pro به After Effects وجود دارد. یکی از راه‌ها استفاده از لینک دینامیک Adobe با قابلیت پرش بین دو برنامه برای ویرایش ویدیو و ترکیب/طراحی حرکت است. همچنین بحث آموزش انتقال ویدئو از پریمیر به افترافکت مطرح می شود که مورد استفاده کاربران علاقمند به آموزش پریمیر، زیادی قرار خواهد گرفت.

یک گردش کار خوب بعد از تولید این است که ادیت ویدیوی خود را در Premiere Pro کامل کنید و سپس کل پروژه خود را به After Effects انتقال دهید. برخلاف استفاده از Dynamic Link (پرش بین برنامه ها)، وارد کردن  پروژه از Premiere Pro به After Effects یک فرآیند یک طرفه است.

نکته مهم: برای ویرایشگرهایی که با FCP یا Media Composer کار می کنند و قصد دارند در After Effects کار کنند، می توانید این کار را با استفاده از Adobe’s Pro Import (که در CS6 اضافه شده است) انجام دهید. Pro Import قبلاً Automatic Ducks Pro Import بود اما Wes Plate و Harry Plate اکنون با Adobe شریک شده اند. هنگام استفاده از Import به جای Dynamic Link ، چندین مورد وجود دارد که ممکن است بخواهید یک پروژه Premiere Pro را به After Effects منتقل کنید (برخلاف استفاده از Dynamic Link). برخی از تدوین گران امکان دارد ترجیح دهند که در افتر افکت به پایان برسند زیرا گزینه هایی (انتقال/افکت‌ها) دارند که در After Effects عمل می‌کنند ولی در Premiere Pro اعمال نمی شوند. در موارد دیگر ممکن است ویرایشگر پروژه/رسانه را به یک طراح حرکت تحویل دهد. نهایتا، شاید ترجیحاً از import استفاده کنید زیرا با توجه به گردش کار شما ممکن است مشکلاتی در ارتباط مجدد با Dynamic Link وجود داشته باشد.

آموزش قابلیت های انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت

وقتی اقدام به وارد کردن پروژه از پریمیر به افترافکت می کنید، تمام لایه های اصلی فعال خواهند بود.

در افتر افکت به بخش  File > Import > Premiere Pro Project بروید.

انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت

یک پنجره حاوی پیام نمایش داده می شود که در آن این امکان برای ما وجود دارد که تمام دنباله‌ها را وارد کرده، یا اینکه دنباله‌ای را انتخاب کنید و همچنین آیا می‌خواهید صدا را وارد کنید یا خیر.

انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت

روی گزینه OK کلیک کنید در ادامه یک پوشه با رسانه و ترکیب ارجاع شده در پروژه نمایان می شود. توجه داشته باشید، سکانس‌های Premiere در After Effects به ترکیب‌بندی تبدیل می‌شوند.

آموزش انتقال پروژه از پریمیر به افترافکت

روی ترکیب دوبار کلیک کنید تا جدول زمانی  با تمام لایه های خود از Premiere Pro برای شما قابل مشاهده شود.

علاوه بر رسانه ها و پروژه های شما، نشانگرها نیز از Premiere Pro می آیند – که بسیار گسترده است. نشانگرها برای تشخیص صدا، یادداشت جایی برای افزودن انتقال/افکت‌ها و یادداشت‌های جلسه با مشتری مناسب هستند. همچنین اگر قصد دارید برای طراح حرکتی که پروژه را به او تحویل می‌دهید، یادداشت‌برداری کنید، می‌توانید از نشانگرها استفاده کنید.همچنین می‌توانید از تجزیه و تحلیل گفتار در Premiere Pro برای علامت‌گذاری کلمات خاص استفاده کنید و سپس داده‌ها به After Effects وارد می‌شوند که در تصویر زیر نشان داده شده است.

برای نمایش بزرگتر کلیک کنید:

برای نمایش بزرگتر کلیک کنید:

زمانی که کار با پروژه Premiere Pro در After Effects به اتمام رسید می توانید با استفاده از Render Queue یا Adobe Media Encoder خروجی بگیرید. برای رندرهای با کیفیت بالا توصیه می شود از صف رندر استفاده کنید. برای ویدیوی رفتن به وب یا DVD، بهتر است از Adobe Media Encoder استفاده کنید (کدک‌های H.264 و MPEG-2 در AME برتر هستند). همچنین، Adobe Media Encoder دارای تنظیمات اولیه Vimeo و YouTube برای انتخاب است.

برای اضافه کردن به صف رندر – با انتخاب ترکیب در پروژه، به Composition > Add to Render Queue بروید. شما باید “تنظیمات رندر”، “ماژول خروجی” و “خروجی به” خود را در Que Render تنظیم کنید و سپس روی “Render” کلیک کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد روش انجام این کار، این سند Adobe Help را بررسی کنید.

برای نمایش بزرگتر کلیک کنید:

تبدیل پروژه پریمیر به افترافکت

نحوه وارد کردن After Effects Comps به Premiere

انتقال پروژه از افترافکت به پریمیر

برای انتقال پروژه از افترافکت به پریمیر بعد از اینکه یک کامپ درAfter Effects ایجاد شد و (ذخیره پروژه) Premiere Pro  را باز کنید و به قسمت پروژه بروید. کلیک راست کرده و Import را انتخاب کنید. سپس به سادگی پروژه After Effects را با کامپ مورد نظر خود پیدا کرده، آن را انتخاب کرده و روی open کلیک کنید. یک پنجره جدید ظاهر می شود و بلافاصله متوجه فعال شدن سرور پیوند پویا Adobe خواهید شد.

پس از انجام فرایند Adobe (چند ثانیه یا چند دقیقه کوتاه بسته به پیچیدگی پروژه AE شما) پنجره با محتویات پروژه AE شما پر می شود. اگر از یک طرح سازمانده شده ی خوب پیروی می کنید، پیدا کردن کامپوننت خود به آسانی باز کردن سطل کمپ است.

کامپ خود را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. این همان نام کامپیوتر AE شما با یک اسلش رو به جلو خواهد بود و نام پروژه AE که از آن آمده است. مانند هر نوع رسانه و پروژه دیگری که ممکن است در پروژه پریمیر خود داشته باشید عمل می کند. می‌توانید آن را به مانیتور منبع منتقل کنید، نقاط ورودی/خروجی را علامت‌گذاری کنید، و آن را به ترتیب با یا بدون صدا رها کنید.

نکته قابل توجه این است که وقتی اکنون به After Effects برمی‌گردید و تغییری ایجاد می‌کنید، این تغییر بدون رندر در Premiere قابل انعکاس می باشد! این شامل طولانی تر یا کوتاه تر کردن کامپ است. پس از ایجاد هر گونه تغییر، باید پروژه AE خود را ذخیره کنید.و اینکه در نهایت تبدیل پروژه افترافکت به پریمیر انجام می شود.

نرم افزار پریمیر برای پروژه هایی که ویدیوهای طولانی دارند و نیاز به افزودن چندین افکت، دارند به شدت توصیه می شود، اما اگر فیلم ها کوتاه و بسیار دقیق هستند تا در صورت نیاز به افکت اضافه شوند، بهتر است ازافترافکت استفاده کنید.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها