آموزش c# در یونیتی
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ پشتیبانی مکتب تی وی 2.85k بازدید

آموزش c# در یونیتی

یونیتی برنامه‌ای است که از آن در بازی‌سازی استفاده می‌کنند.قابلیت‌های این برنامه دست بازی‌سازان را در طراحی‌های خود باز گذاشته است.این‌که چه زبانی را برای توسعه بازی در این پلتفرم انتخاب می‌کنید چندان دشوار نخواهد بود.بااین‌حال C# از با ارزشمندترین زبان‌های برنامه‌نویسی در یونیتی به‌حساب می‌آید.

در این آموزش یونیتی به معرفی زبان‌های کاربردی در این پلتفرم به‌ویژه آموزش c# در یونیتی و زبان های برنامه نویسی برای بازی سازی در یونیتی خواهیم پرداخت.

معرفی 8 زبان برنامه‌نویسی در یونیتی

یونیتی پلتفرمی است که قابلیت پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی معروف را دارد. زبان‌های برنامه‌نویسی سی شارپ، جاوا اسکریپت و زبان برنامه‌نویسی بو که یک‌زبان از خانواده زبان برنامه‌نویسی پایتون است،ازجمله زبان‌های پشتیبانی شده این پلتفرم‌اند. در ادامه مقاله به معرفی زبان‌های قابل پشتیبانی بیشتری خواهیم پرداخت:

  • #C
  • JavaScript
  • Boo
  • IronPython
  • Lua
  • ++C وC
  • Rust

همان‌طور که دیدید زبان‌های متعددی وجود دارند که در این پلتفرم قابل‌استفاده هستند. #C احتمالاً یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یادگیری در این زمینه است. در ادامه به آموزش اسکریپت نویسی با سی شارپ در یونیتی به طور مختصر می‌پردازیم.

c# در یونیتی

اگر قصد دارید  زبانی را برای توسعه بازی‌های خود در یونیتی یاد بگیرید، بی‌اغراق C#  بهترین گزینه در این زمینه خواهد بود. Unity به فریمورکی بانام NET وابسته است که زبان ابتدایی آن C# می‌باشد.درواقع کتابخانه‌های پیاده شده در یونیتی با کمک از کدهای C# نوشته‌شده‌اند. همچنین سادگی و یادگیری آسان این زبان موجب درک بیشتر این پلتفرم شده است.

ارتقا و بهبود بخشیدن C# توسط مایکروسافت نیز باعث شده است مانع‌ها در پیاده‌سازی بازی توسط یونیتی با زبان C# کم شده باشد. اما همه این‌ها شمارا مجبور به استفاده از این زبان نمی‌کند.همان‌طور که گفته شد زبان‌های متعددی وجود دارند که توسط این نرم‌افزار پشتیبانی می‌شوند. در ادامه مقاله  آموزش c# در یونیتی از ساده‌ترین کارهای کد نویسی C# شروع می‌کنیم:

 آموزش c# در یونیتی

آموزش سی شارپ در یونیتی مبحث کاملی است. در این قسمت از مقاله به‌طور مختصر به چند مبحث پایه خواهیم پرداخت.

  • متغیرها دارای مقادیر و ارجاعاتی به اشیا (objects)هستند (شما می‌توانید اشیاء را به‌عنوان متغیرهای “بزرگ‌تر” ببینید). آن‌ها مانند یک جعبه هستند که چیزی را در اختیار ما قرار می‌دهند تا از آن استفاده کنیم. متغیرها با حروف کوچک شروع می‌شوند.

 

  • توابع مجموعه‌ای از کد هستند که این متغیرها را مقایسه و دست‌کاری می‌کنند. توابع با یک حرف بزرگ شروع می‌شوند. ما کد را در توابع سازمان‌دهی می‌کنیم تا بتوان آن‌ها را به‌راحتی چندین بار در قسمت‌های مختلف برنامه استفاده کرد.

 

  • کلاس ها راهی برای ساختاربندی کد هستند تا مجموعه متغیرها و توابع را در هم بپیچند تا یک الگو ایجاد شود که ویژگی‌های یک شی را تعریف می‌کند.

متغیرها (Variables)

دو نوع از متغیرهای سی شارپ که در این مقاله نام می‌بریم Public و  Private  هستند.برخلاف Public که در ادیتور قابل‌تغییر است،مقداردهی و تغییر Private فقط از داخل اسکریپت تغییرپذیر است.همچنین کد این دو متغیر به‌صورت زیر تعریف‌شده است:

Private int num

Public int num

توابع (Functions)

در این بخش از مقاله آموزش c# در یونیتی به توابع در یونیتی خواهیم پرداخت. هنگام نوشتن یک تابع ، به یاد داشته باشید که توابع با نوع برگشتی تابع(Type) در ابتدا شروع می‌شوند ، و سپس نام تابع و پارامترهای داخل پرانتز (در صورت وجود)آورده می‌شوند. نام توابع با یک حرف بزرگ شروع می‌شود و بدنه تابع بین 2 کروشه قرار می‌گیرد. در ادامه یک مثال در مورد نحوه نوشتن یک تابع آورده شده است:

 

آموزش c# در یونیتی _توابع

 

فراخوانی تابع نیز به‌صورت زیر است :

 

آموزش c# در یونیتی _توابع

 

کلاس‌ها (Classes)

طبق آموزش c# در یونیتی؛ نام کلاس باید بانام فایل اسکریپت C# مطابقت داشته باشد. و علاوه بر آن  برای اتصال به GameObject ، باید از کلاس دیگری به نام MonoBehaviour که هنگام ایجاد یک اسکریپت به‌طور خودکار برای شما قرار داده می‌شود، ناشی شود. کلاسها نیز می‌توانند در 2 نوع Public یا Private باشند.

 

آموزش c# در یونیتی _کلاس ها

 

اکنون که به انتهای مقاله آموزش برنامه نویسی در یونیتی با سی شارپ رسیدیم. دانستید که زبان های متعددی وجود دارند که نرم افزار یونیتی از آن ها پشتیبانی می کند.همچنین با کلیات و مقدمات زبان c# آشنا شدید.برای آموززش کامل این مبحث به آموزش یونیتی مکتب تی وی سر بزنید.

در این مقاله به آموزش اسکریپت نویسی با سی شارپ در یونیتی پرداختیم و چند مبحث پایه در مورد آموزش سی شارپ در یونیتی شامل متغیرها، توابع و کلاس ها را معرفی و بررسی کردیم.

امتیاز دادن به این مقاله
دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

پشتیبانی مکتب تی وی

پشتیبانی ما در هر ساعتی پاسخ گوی شما میباشد

  • شما میتوانید با یکی از همکاران ما در پشتیبانی در تماس بوده و به این ترتیب در زمینه ای که علاقه مند باشید به صورت کامل راهنمایی شوید.
  • شما میتوانید از طریق صفحه سوالات متداول سایت به نشانی https://maktabtv.com/faq مراجعه نمایید.
SocialSocial
0
    0
    لیست خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه