70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ و کورل‌دراو + ابعاد مناسب و بهترین نرم‌افزار‌های طراحی کارت ویزیت

تاریخ انتشار : خرداد ۸, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 27 دقیقه تعداد بازدید : 3هزار بازدید

همه ما می دانیم که برای ایجاد شبکه و افزایش فرصت های شغلی خود، باید کارت ویزیت طراحی کنیم. بطور معمول کارت ویزیت را با نرم افزارهای مخصوص طراحی کارت ویزیت طراحی میکنند. یکی از این نرم افزارها فتوشاپ است. اگر آموزش طراحی کارت ویزیت را شروع کرده باشید با این نرم افزار آشنایی خواهید داشت.

اما نکته مهم آن است که، بسیاری از افراد از این نرم افزار به درستی کمک نمیگیرند و همین امر باعث بد جلوه داده شدن کارت ویزیت میشود. راه حل پیش روی این افراد را میتوان شناخت اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ دانست. به همین منظور در این مقاله به معرفی نکات طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ خواهیم پرداخت.

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

مزایای استفاده از کارت ویزیت

قبل از معرفی نکات مهم در طراحی کارت ویزیت به مزایای استفاده از کارت ویزیت میپردازیم تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

  • متمایز شدن شما از رقابیتان.
  • اطلاعاتتان بطور مرتب و یکجا نشان داده میشود.

از این آموزش طراحی کارت ویزیت حرفه ای با فتوشاپ می‌توان برای مشاغل زیر استفاده کرد:

  1. املاک
  2. ارایشگاه
  3. بیمه
  4. پرستاری
  5. پوشاک، پوشاک بچه گانه، پوشاک زنانه
  6. تاسیسات
  7. جرثقیل، لوازم جانبی موبایل
  8. چشم پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه، پزشک
  9. چوبی
  10. حسابداری
  11. حقوقی
  12. حمل و نقل
  13. خشکبار
  14. خیاطی، خیاطی زنانه
  15. خدمات فنی
  16. دکوراسیون داخلی
  17. زغال
  18. روانشناسی
  19. رستوران
  20. روسری
  21. زبان انگلیسی
  22. زرگری
  23. زیورآلات
  24. آرایشگاه زنانه
  25. لباس زنانه
  26. سالن زیبایی
  27. سنگ فروشی
  28. ساعت فروشی
  29. صنعتی، برق صنعتی
  30. طلاکوب
  31. ظروف یکبار مصرف
  32. عطاری
  33. عسل
  34. عطر فروشی
  35. عینک
  36. فیزیوتراپی
  37. فست فود
  38. قنادی
  39. قهوه
  40. قالیشویی
  41. متخصص قلب
  42. کاشت ناخن
  43. کاشت مژه
  44. کابینت سازی
  45. کارشناس رسمی دادگستری
  46. کافی نت
  47. گل فروشی
  48. گلخانه
  49. گفتاردرمانی
  50. لوازم ارایشی
  51. لوازم یدکی
  52. معماری
  53. مشاور املاک
  54. نمایشگاه ماشین
  55. نقشه برداری
  56. نقاشی ساختمان
  57. وکالت
  58. هنری
  59. هتل آپارتمان
  60. هیئت
  61. هواپیمایی
  62. ابزار یراق

اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

بهترین راه برای ساخت کارت ویزیت در فتوشاپ استفاده از الگوهای آماده است. اما توجه به اصول طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ مهم خواهد بود. در ادامه به این اصول اشاره خواهیم کرد تا بتوانید ساخت کارت ویزیت حرفه ای را یاد بگیرید.

معرفی 5‌ مورد از نکات طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

مهم نیست که چه نوع شغلی را اداره می کنید، برخی از اصول طراحی تجربی و صحیح است. بیایید نگاهی به نکات طلایی طراحی کارت ویزیت بیندازیم که می توانید هنگام طراحی کارت های ویزیت خود در فتوشاپ استفاده کنید.

1.      زاویه شخصی منحصر به فرد شما

همه در حال حاضر کارت های زیادی در کیف پول خود دارند از نماینده بیمه گرفته تا فروشنده اتومبیل. گرچه اکثر مردم در زندگی خود به چنین کارت هایی نیاز دارند، اما رقابت چنان شدید است که کارت ویزیت شما باید برجسته باشد.

بنابراین برای سفارش سازی منحصر به فرد کارت ویزیت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ پاسخ این است که شخصی شود. میتوانید متن روی کارت ویزیت را با واژه “من” آغاز کنید. مثلا “ من طراح کارت ویزیت هستم”. این رویکرد شخصی تر از این است که فقط اطلاعات تماس خود را روی کارت قرار دهید و به امید تماس باشید.

برای برجسته کردن کارت ویزیت بهتر است در آن خود را معرفی کنید، توضیح دهید که تجارت شما متفاوت است و چرا افراد باید شما را انتخاب کنند.

2.      اطلاعات تماس

ابتدایی ترین موردی که باید در کارت درج شود، اطلاعات تماس دارنده کارت است. انتخاب اطلاعات مناسب می‌تواند یک چالش واقعی باشد چرا که افراد به روش های مختلفی با دارنده کارت ارتباط برقرار می‌کنند. این اطلاعات شامل موارد ذیل می گردد‌.

  • نام و عنوان کارت
  • نام و لوگو شرکت
  • تلفن تماس
  • ایمل و آدرس شبکه های اجتماعی
  • آدرس
  • کد QR

توجه به درج این اطلاعات بسیار مهم است.

اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

3.      رنگ های برجسته

هر کارت ویزیت به رنگ های حداقلی و ساده نیاز دارد. حداقل و ساده رنگ نیاز ندارد. یک گزینه در انتخاب رنگ میتواند استفاده از پالت های رنگ روشن و پررنگ باشد. اگر رنگ های به کار رفته در کارت ویزیت به نحوی انتخاب شوند که جلوه خاصی به کارت بدهند بدون شک کارت شما دیده خواهد شد. رنگ های مکمل نیز در این گزینش بسیار مورد توجه قرار میگیرند.

4.      سبک طراحی “بر روی برند” را انتخاب کنید

از آنجا که کارت ویزیت شما تعیین کننده نوع اولین برداشت مخاطب از شماست. اگر در طراحی آن به سبک و نام تجاریتان بپردازید میتواند موثر واقع شود. مثلا اگر گلفروشی دارید اگر در یک سمت کارت ویزیتتان عکس گل باشد میتواند به خوبی معرف حرفه شما باشد.

5.      از سبک های طراحی نامتعارف استفاده کنید

برای ساختن یک کارت ویزیت عالی، شما باید کارتی طراحی کنید که در بین مخاطبان برجسته باشد. ما تاکنون برخی اصول طراحی را بررسی کرده ایم، اما وقت آن رسیده است که کاملاً خارج از چارچوب فکر کنید.

هنگام تهیه کارت ویزیت در فتوشاپ از غیر متعارف بودن نترسید. کلید باید به خاطر سپرده شود.

استفاده از الگوهای آماده طراحی کارت ویزیت فقط یک نقطه شروع هستند. این الگوها هنوز هم قابل تنظیم هستند، اما شما ساعتها کار صرفه جویی می کنید.

اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

در این مقاله به معرفی نکات لازم برای طراحی کارت ویزیت پرداختیم. امیدواریم در موفقیت و پیشرفت شما موثر واقع شود.

طراحی کارت ویزیت، اگر به درستی انجام شود، می تواند تأثیرات شگفت انگیزی در تجارت ما بگذارد. به همین دلیل انتخاب سایز کارت ویزیت در فتوشاپ بسیار مورد اهمیت واقع شده است. آموزش طراحی کارت ویزیت نیز شما را در این راه یاری خواهد رساند.

کارت ویزیت شامل چه بخش هایی است؟

دیکشنری آمریکایی Merriam-Webster کارت ویزیت را به عنوان کارت تعریف می کند که اطلاعاتی مانند نام و آدرس یک فرد تجاری یا شخص تجاری را نمایش می دهد.

با توجه به تعریف بالا، شما می فهمید که اصل کارت ویزیت به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی مانند نام تجاری، شماره تلفن، شماره تماس، آدرس سایت، آدرس ایمیل و موارد دیگر است.

کارت ویزیت معمولاً شامل نام فردی که کارت را به شما میدهد، شرکت یا وابستگی تجاری (معمولاً دارای لوگو) و اطلاعات تماس مانند آدرس خیابان، شماره تلفن، شماره نمابر، آدرس پست الکترونیکی و وب سایت است. به تازگی با توجه به همه گیر شدن فضاهای مجازی آدرس شبکه های اجتماعی مانند Facebook ،LinkedIn و Twitter نیز درج میشود.

پیش از آموزش طراحی سایز کارت ویزیت در فتوشاپ، بیایید با تاریخچه پیدایش و نام گذاری کارت ویزیت آشنا شویم:

تاریخچه کارت ویزیت و نامگذاری آن

کارت ویزیت در لغت به معنای کارت های ملاقاتی هستند. چین و فرانسه در این راه برای جلسات اجتماعی پیشگام بوده اند. شاهزادگان این دو کشور در قرن 15 و 17، هنگامی که قصد ملاقات با شاهان دیگر را داشتند مشخصات و خلاصه ای از سوابق خود را بر روی یک کاغذ  مینوشتند و به خدمتکاران خود داده تا آن کاغذ و نامه را به کاخ آن فرد میفرستادند.

ارسال پاسخ به معنای پذیرش میزبان بود. این امر در بین اشراف زادگان رایج شد و بدین ترتیب کارت ویزیت ایجاد شد.ابعاد کارت ویزیت کوچکتر از کف دست بودند و معمولاً روی مقوایی براق حکاکی یا چاپ می شدند.

استفاده اولیه از کارت ویزیت

برخی افراد اوج گیری چاپ و تبلیغات را به غرب نسبت می دهند. با این حال ، اگر به اسناد موجود نگاه کنیم ، چین در صنعت چاپ و تبلیغات پیشگام است.

اولین استفاده ثبت شده از “کارت های بازرگانی” در قرن 15 در چین بود. بازرگانان ثروتمند آنزمان از این کارت های بازرگانی یا همان کارت ویزیت برای اعلام قصد خود برای ملاقات با شخص دیگری استفاده می کردند. خمتکاران بازرگانان کارت ویزیت را از افراد خواهان ملاقات جمع می کنند و بازرگانان کارت های جمع آوری شده را روزانه بررسی می کردند تا مشخص کنند آنروز با چه کسانی ملاقات می کنند.

کارت ویزیت در ایران

در ایران شکل ظاهری چاپخانه ها و آغاز کار چاپ و تبلیغات به حدود صد سال پیش باز می گردد. برخی دیگر آن را به دوران مغول نسبت می دهند. با این وجود ظهور چاپ و تبلیغات در شکل مدرن آن به دوران قاجارها برمی گردد.

در پایان قرن بیستم ، پیشرفت های فناوری باعث تغییراتی در سبک شد و امروز کارت ویزیت حرفه ای اغلب شامل یک یا چند جنبه از طراحی بصری چشمگیر است.

ابعاد کارت ویزیت در ایران ۸٫۵cm در ۴٫۸cm یا ۴٫۵ در ۸٫۵ هستند.

ابعاد کارت ویزیت در فتوشاپ

ابعاد کارت ویزیت برای فتوشاپ

یک کارت ویزیت خوب باید تصویر کلی از تجارت شما را بیان کند اما این کار ساده نیست، تصور کنید در یک کارت با ابعاد 2 در 3 چگونه میتوان پیام مهمی را ارسال کرد؟ بررسی ابعاد کارت ویزیت برای فتوشاپ در طراحی کارت ویزیت بسیار مورد توجه قرار میگیرد. چراکه همانطور که گفتیم باید بگونه ای باشد تا مخاطبان در نگهداری آن دچار مشکل نشوند. اما برای ابعاد کارت ویزیت مشخصه خاصی وجود ندارد.

یکی از ابزارهای رایج در طراحی کارت های ویزیت نرم افزار فتوشاپ است. سایز کارت ویزیت در فتوشاپ را به راحتی میتوان طبق خاص خود و باتوجه به هدفمان تغییر دهیم.

جالب است بدانید در کشورهای مختلف سایز و رزولوشن کارت ویزیت متفاوت است در ایران اسایز کارت ویزیت عمودی در فتوشاپ را 85‌ در 48  میلی متر در نظر میگیرند.( 3 میلیمتربرای فضای کادر درنظر گرفته میشود)

اندازه کارت ویزیت مربع در فتوشاپ 5/5 در 5/5 سانتی متر می باشد. همچنین ابعاد چاپی کارت ویزیت و برش کارت ویزیت 85.6 در 53.98 میلی متر می باشد و دیگری 74 در 52 میلیمتر است.

سایز کارت ویزیت دایره ای در ۴ اندازه {۳ ، ۴ ، ۵.۵ و ۷.۵} طراحی میشوند.(۹۰۰ در ۷۵۰ ابعاد کارت ویزیت به پیکسل و ۳٫۵ در ۲ ابعاد کارت ویزیت به اینچ میباشد)

ابعاد کارت ویزیت دورگرد ۹ در ۶ و پس از برش و چاپ به ۸.۵ در ۵.۵ تغییر پیدا میکنند( این سایز برای سایز کارت ویزیت شفاف هم استفاده میشود.) سایز کارت ویزیت پی وی سی ۸/۵ در ۵/۴، اندازه کارت ویزیت گلاسه ​8.5×4.8 (سانتیمتر) میباشد. سایز کارت ویزیت 9 در 6 بیشتر برای طراحی سایز کارت ویزیت مستطیل در فتوشاپ کاربرد دارد.

این ابعاد برای سایز کارت ویزیت افقی، سایز کارت ویزیت سلفون براق، سایز کارت ویزیت در پیکس ارت، سایز کارت ویزیت سلفون، سایز کارت ویزیت سلفون مات، سایز کارت ویزیت سلفون مات دورگرد، ابعاد کارت ویزیت لمینت در فتوشاپ هم مناسب می‌باشد.

ساخت کارت ویزیت در فتوشاپ نیازمند رعایت نکاتی میباشد.

اولین نکته در انتخاب سایز کارت ویزیت در فتوشاپ رزولوشن آن است که باید حدود 300‌پیکسل درنظر گرفته شود.

نکته دوم نوع سیستم رنگی طراحیست که باید CMYK باشد.

اما نکته مهم، نوع رنگ سیاه به کار رفته میباشد که باید طبق دستور زیراعمال شود.

تنظیمات سایز کارت ویزیت در فتوشاپ

در انتخاب ابعاد کارت ویزیت برای فتوشاپ سعی در رعایت نسبت ها داشته باشید، سعی کنید که کارت ویزیت را در ابعاد بزرگ اما با نسبت های توضیح داده شد در آورید. البته این اندازه ها باتوجه به کسب و کار و هدف از چاپ میتواند متفاوت باشد.

اگر شما تازگی وارد حوزه طراحی کارت ویزیت شده اید شاید برایتان سوال ایجاد شده باشد که با چه نرم افزاری کارت ویزیت طراحی کنیم؟ در ادامه این مقاله  بهترین نرم افزار طراحی کارت ویزیت برای کامپیوتر را متناسب با نیازهای کارآفرینان معرفی خواهیم کرد. همچنین آموزش طراحی کارت ویزیت در این راه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

معرفی بهترین نرم افزار طراحی کارت ویزیت

1. Photoshop

در اولین معرفی بهتر از فتوشاپ را معرفی کنیم. شما قطعاً Adobe Photoshop را می شناسید. نرم افزار همه کاره برای همه کارهای گرافیکی.  این نرم افزار بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو و پوستر نیست، اما برای حرفه ای شدن مورد نیاز است.

با فرض 3 ساعت کار و تمرین در روز، یادگیری مقدماتی تا پیشرفته این نرم افزار حدود 3 ماه طول می کشد.

مشخصات:

  • از این نرم افزار آموزشی برای یادگیری اصول، سریع و بدون نیاز به کلاس استفاده کنید. اما اگر می خواهید فقط برای استفاده شخصی و در سطح مقدماتی که کار شما را به پایان می رساند بیاموزید ، به حدود یک ماه و نیم زمان نیاز دارید.

معایب:

  • منحنی یادگیری برای تازه وارد ها تندتر است.
  •  کاربر ها و تازه کار های زمان متوسط ​​ممکن است فتوشاپ را کمی پر هزینه کنند.

بهترین نرم افزار طراحی کارت ویزیت _ فتوشاپ

آموزش طراحی کارت ویزیت

آموزش طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

به وسیله ی کارت ویزیت به معرفی شخص یا برند و همینطور راه های تماس و ارتباط با وی پرداخته می شود. داشتن کارت ویزیت برای هر شخص، شرکت یا هولدینگ واجب است و در این روش ارزان برای بازاریابی و برندینگ، نحوه طراحی و در نظر گرفتن تمام نکات لازم برای آن بسیار ضروری بوده و داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای معرف سطح ...

%70 تخفیف
288.000 تومان
86.400 تومان
بررسی و خرید دوره

2. Adobe Spark

اگر می خواهید کارت ویزیتی بسازید که بیشترین تأثیر را ایجاد کند، باید از Adobe Spark استفاده کنید. این برنامه یک ابزار عالی برای ایجاد لوگوهای منحصر به فرد است که به شما کمک می کند ارزش برند و تبلیغات خود را افزایش دهید.

مشخصات:

  • Adobe Spark کتابخانه گسترده ای از الگوهای کارت های ویزیت آماده را به شما ارائه می دهد.

اگر عجله دارید و باید هرچه سریعتر این کارت ها را بسازید، این الگوها مفید خواهند بود. اما اگر وقت و ایده زیادی دارید، بازهم  می توانید از این الگوها شروع کنید، با قلم و اشکال بازی کنید و طرح های خاص خود را در کارت های ویزیت ایجاد کنید.

بهترین نرم افزار طراحی کارت ویزیت

3. Adobe Illustrator

هزاران الگوی طراحی کارت های ویزیت به طور مستقیم از Adobe Illustrator قابل دسترسی است.ساده ترین راه این است که تنظیمات از پیش تعیین شده را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید، متن از پیش تعیین شده را تغییر دهید تا نشان دهنده تجارت شما باشد، یک تصویر پس زمینه اضافه کنید یا یک پس زمینه سفید داشته باشید.

مشخصات:

  • با ابزار داخلی می توانید به طیف گسترده ای از قلم ها، رنگ ها، شیب ها و بافت ها دسترسی پیدا کنید.
  • تمام این عناصر را در داخل ابزار سفارش سازی کنید و الگوهای سفارشی متناسب با نیازهای تجاری شرکت خود ایجاد کنید.

بهترین نرم افزار طراحی کارت ویزیت _ ایلوستریتور

4. Edraw Max

Edraw Max برنامه طراحی کارت ویزیت است که به شما امکان می دهد گرافیک های مختلفی از جمله نمودار جریان، فرم، نقشه، نقشه ذهنی و کارت ویزیت ایجاد کنید. اولین چیزی که در مورد این برنامه متوجه خواهید شد رابط کاربری آن است.

این ابزار از یک رابط کاربری مشابه Microsoft Office استفاده می کند، بنابراین اگر با ابزار Office آشنا باشید در این برنامه مشکلی نخواهید داشت.

مشخصات:

  • این برنامه طراحی کارت ویزیت به طور کامل از الگوها پشتیبانی می کند و شما می توانید یکی از بسیاری از الگوهای موجود را انتخاب کرده و آن را به هر طریقی که می خواهید شخصی سازی کنید.
  • علاوه بر الگوها، یک کتابخانه داخلی نیز وجود دارد و می توانید از آن برای درج اشکال، آیکون ها، الگوهای کارت ویزیت و متن های مختلف استفاده کنید.
  • می توانید متن مورد نظر را به کتابخانه اضافه کرده و برای استفاده بعدی ذخیره کنید.
  • با استفاده از این ابزار می توانید عناصر خود را آزادانه حرکت دهید و همچنین می توانید آنها را گروه بندی کرده، به جلو یا عقب بیاورید و صاف کنید.
  • در مورد ویرایش، می توانید هر عنصر را سفارشی کرده و به راحتی رنگ آن را تغییر دهید. علاوه بر رنگهای ثابت، از الگوها و تصاویر نیز می توان استفاده کرد.
  •  می توانید رنگ و شفافیت را به هر رنگ یا شیب تغییر دهید.
  •  می توانید خطوط را تغییر دهید و عرض، نوع، رنگ و گزینه های دیگر آنها را تغییر دهید.

بهترین نرم افزار طراحی کارت ویزیت

5. Easy-to-Use Business Card Maker

این برنامه طراحی کارت ویزیت مورد اعتماد 25 میلیون کاربر در سراسر جهان است و به دلیل ارائه مقرون به صرفه ترین راه حل های طراحی و برندسازی لوگو شناخته شده است. با استفاده از این ابزار می توانید کارت ویزیت خود را در عرض چند دقیقه دریافت کنید.
سفارشی کردن عناصر را از بیش از 1000 کارت ویزیت از کتابخانه شروع کنید. تغییراتی در رنگ ها، فونت ها، متن و طرح ایجاد کنید تا چیزی منحصر به فرد و خارق العاده ایجاد کنید. نرم افزار سازنده کارت ویزیت با کاربری آسان برای استارت آپ ها، مشاغل کوچک و افرادی که به دنبال ایجاد لوگوی رویداد هستند ایده آل است.

مشخصات:

  • هزاران طرح کارت ویزیت قابل ویرایش
  • یک فرآیند سریع از ابتدا تا انتها
  • استفاده از آن بسیار آسان است و یافتن و پیکربندی کارت ویزیت مورد نظر تنها چند دقیقه زمان می برد.
  • به دنبال طراحی کارت ویزیت مناسب برای رشته خود باشید.

معایب:

  • پشتیبانی مشتری کافی نیست
  • کارت ویزیت رایگان است، اما شما باید هزینه آن را بپردازید.

6. SmartsysSoft Business Card Maker

SmartsysSoft Business Card Maker یک راه حل حرفه ای کارت ویزیت است. می توانید آرم ها، نمادها، متون، منحنی ها و عناصر دیگر را از کتابخانه عظیم آن که توسط کارشناسان نگهداری می شود، اضافه کنید.
بدون شک می‌توانید جذاب‌ترین قالب‌های کارت ویزیت را با گزینه‌های فراوان برای چاپ کارت‌های خود با بالاترین کیفیت در فرمت‌های فایل PDF، BMP، JPEG، PNG، TIFF و غیره بیابید.
این یکی از بهترین نرم افزارهای ساخت کارت ویزیت با گزینه های ویرایش گرافیکی قدرتمند است. این برنامه هزاران قالب کارت ویزیت جذاب، پس زمینه های از پیش تعریف شده، شکل ها، بافت ها، مجموعه های تصاویر و سایر دارایی ها را در اختیار شما قرار می دهد.
شما می توانید از این برنامه به طور موثر برای سفارشی کردن کارت ویزیت خود با توجه به ترجیحات برند خود استفاده کنید.

مشخصات:

  • رابط بصری
  • به راحتی لغو یا دوباره اقدام کنید.
  • از چاپ کارت با هر چاپگر محلی سازگار با ویندوز پشتیبانی می کند.
  • طرح های کارت ویزیت خود را در فرمت های فایل با کیفیت بالا و محبوب ذخیره کنید.

معایب:

  • کمی گران است.

7. Logaster

این نرم افزار طراحی کارت ویزیت به شما این امکان را می دهد که در عرض چند دقیقه لوگوها و کارت های مختلف بسازید. فقط جذاب ترین الگوی طراحی را انتخاب کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
با Logaster یک کارت ویزیت آسان بسازید. هنگامی که در سایت آنها قرار گرفتید، روی Create Logo کلیک کنید. نام شرکت و کلمات کلیدی مرتبط با طرح خود را وارد کنید. نماد پیشنهادی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید، آن را با اولویت برند خود تنظیم کنید و روی ذخیره ضربه بزنید.
این برنامه انواع قالب های کارت ویزیت را برای شخصی سازی لوگوی شما ایجاد می کند. آنچه شما را بیشتر جذب می کند را انتخاب کنید!

مشخصات:

  • طرح های قالب زیادی دارد.
  • ویرایشگر عکس
  • مدیریت چاپ
  • از الگوهای آماده برای کارت ویزیت، لوازم التحریر، پاکت نامه و موارد دلخواه استفاده می کند.

معایب:

  • آزمایشی رایگان در دسترس نیست.

8. Visme

استفاده از این نرم افزار طراحی کارت ویزیت بسیار آسان است، فقط یک پروژه جدید ایجاد کنید و از قالب های داده شده استفاده کنید. لوگو، عنوان، نام، تلفن، آدرس ایمیل خود را در فیلدهای ارائه شده اضافه کنید.
عناصر را بر اساس فونت‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف مطابق با نام تجاری خود سفارشی کنید. هنگامی که از طراحی خود راضی بودید، فایل خود را در قالب PDF برای اهداف چاپ ذخیره کنید. از دسته بندی هایی مانند مهار شده، هنری، مینیمال، هندسی، پیشرفته، روستایی و غیره می توانید نمونه های مختلفی را انتخاب کنید.

مشخصات:

  • بهترین سازنده کارت ویزیت که به کاربران این امکان را می دهد تا نه تنها کارت ویزیت بلکه خبرنامه، سخنرانی، اینفوگرافیک، رزومه، گزارش و غیره ایجاد کنند.
  • خروجی با کیفیت بالا با حداقل تلاش
  • مدیریت چاپ
  • دارای یک فیلم آموزشی است که کاربران نرم افزار را راهنمایی می کند.

معایب:

  • نیاز به یک ارتباط قوی در محل کار دارد
  • اگر نیاز به استفاده از یک تصویر خاص در یک گرافیک متفاوت دارید، باید آن را بارها و بارها تکرار کنید. فضای زیادی را در “کتابخانه” اشغال می کند.

9. AMS Business Card Maker

به کاربران کمک می کند تا هر نوع کارت ویزیت، کارت تخفیف، کارت هدیه، تگ و موارد دیگر را تهیه کنند. به علاوه، می‌توانید این کارت‌های ویزیت را با صدها کلیپ، نماد، تصویر و موارد دیگر سفارشی کنید.
این یکی از بهترین نرم افزارهای تولید کارت ویزیت است که با دوره آزمایشی محدود موجود است، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که آیا این نرم افزار ارزش امتحان کردن را دارد یا خیر. AMS همچنین تعدادی از راه حل های طراحی و ساخت برند مانند عکاس پاسپورت، خالق سیاهه عکس، ایجاد کننده کلاژ، طراحی داخلی سه بعدی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

مشخصات:

  • جادوگر قدم به قدم پیشنهاد می کند.
  • پشتیبانی از ویژگی های مدیریت چاپ
  • گالری قالب طراحی کارت غنی
  • بهترین نرم افزار کارت ویزیت برای مبتدیان و مشاغل کوچک

معایب:

  • گزینه های سفارشی سازی محدود است
  • ویرایشگر عکس ندارد

10. Shopify Free Business Card Maker

یکی از بهترین نرم افزارهای کارت ویزیت برای مبتدیان، کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​است. برای شروع کار با این ابزار خارق العاده ساخت کارت ویزیت، از وب سایت آنها بازدید کنید، جزئیات مورد نیاز را پر کنید، آرم کسب و کار خود را اضافه کنید و آماده دانلود چند کارت خوب آماده برای چاپ کارت ویزیت شخصی خود شوید.

مشخصات:

  • یکی از بصری ترین سازندگان کارت تجارت الکترونیک
  • 90 روز آزمایشی رایگان در دسترس است
  • زمان تحویل عالی و کارکنان پشتیبانی عالی
  • راحت ترین استفاده

معایب:

  • دسترسی به ویژگی های پیشرفته با قیمت های بالاتر

11. NCH Software CardWorks

از تمام کارت ها و اندازه های کاغذ استاندارد پشتیبانی می کند. می‌توانید رنگ‌بندی الگو را تغییر دهید و سفارشی‌سازی‌های بیشتری انجام دهید تا یک لمس سفارشی به هویت برند خود اضافه کنید.
این سازنده کارت ویزیت آنلاین از تمامی فرمت های فایل محبوب از جمله JPEG، GIF، BMP و PNG پشتیبانی می کند. بنابراین، می توانید طرح کارت ویزیت خود را با لوگوی شرکت، تصویر کارمند یا هر تصویر دیگری که در این قالب ها موجود است، اضافه و سفارشی کنید.

مشخصات:

  • نرم افزار کارت ویزیت رایگان برای استفاده غیرتجاری
  • یک قالب کارت ویزیت غنی که با تصویر برند یا شرکت شخصی شما مطابقت دارد
  • قالب ها طوری طراحی شده اند که رنگ ها از لبه ها خارج نمی شوند.
  • نرم افزار کارت ویزیت مقرون به صرفه و بهترین برای ویندوز و macOS است

معایب:

  • سازنده کارت ویزیت پشتیبانی چند زبانه ارائه نمی دهد.
  • پشتیبانی مشتری محدود در دسترس است.

12. Business Card Studio PRO

با این نرم افزار طراحی کارت ویزیت برای ایجاد یک کارت ویزیت با کیفیت بالا به چند کلیک نیاز دارد. پس از رضایت از طرح، می توانید طرح کارت را با کیفیت بالا ذخیره کرده و بدون دردسر آن را چاپ کنید. نرم افزار طراحی کارت ویزیت به کاربران اجازه می دهد تا به صورت عمودی، افقی، دو طرفه و در تعدادی از اشکال و اندازه ها طراحی کنند.

مشخصات:

  • الگوهای مختلفی را ارائه می دهد که نه تنها کارت ویزیت ایجاد می کند، بلکه با تابلوهای نامه، پاکت نامه و سایر لوازم التحریر مطابقت دارد.
  • جلوه های متنی سه بعدی را برای برخی از نتایج چشمگیر فراهم می کند.
  • دارای +1000 فونت و بیش از 5000 عنصر گرافیکی است که آن را به یکی از بهترین سازندگان کارت ویزیت آنلاین تبدیل می کند.
  • کارت ویزیت را در JPEG، PNG، BMP، EMF، WMF، TIFF، GIF و موارد دیگر دریافت کنید.

معایب:

  • گران ترین نرم افزار طراحی کارت ویزیت از بین گزینه های ذکر شده در اینجا
  • برخی از الگوهای طراحی کسب و کار توسط استودیو کارت ویزیت، PRO

13. Business Card Designer Plus

استفاده از نرم افزار طراحی کارت ویزیت ساده است و به شما کمک می کند تا طرح های زیبا و منحصر به فردی را برای طراحی کارت ویزیت ایجاد کنید. این کیت دارای تعدادی ایستگاه از پیش تنظیم شده است که به شما امکان می دهد به راحتی کارت ویزیت یک طرفه، دو طرفه و تاشو بسازید.

طرح خود را از بین طرح های بسیار متنوع انتخاب کنید. اگر عجله دارید، می توانید به سرعت و مرحله به مرحله جادوگر را دنبال کنید که باعث تسریع روند کار می شود. شما همچنین می توانید جزئیات کسب و کار لازم مانند نام، لوگو، شماره تماس و غیره را که به پایگاه داده آنها اضافه می شود ذخیره کنید و بلافاصله آنها را به تمام پروژه های آینده خود اضافه کنید.

مشخصات:

  • شما می توانید بر طراحی کارت ویزیت خود کنترل کامل داشته باشید.
  • ویرایشگر عکس داخلی
  • علاوه بر آماده سازی برای استفاده در قالب های طراحی، طیف گسترده ای از کاغذ دیواری ها در دسترس هستند.
  • یک آزمایش 30 روزه رایگان با این ابزار عالی تهیه بلیط در دسترس است.

معایب:

  • طرح نرم افزار طراحی کارت ویزیت قدیمی است.

14. DesignMantic Business Card Maker

اگر شما یک استارت آپ هستید، می توانید کاملاً به ابزار DesignMantic برای ساخت لوگو و سایر مواد تجاری اعتماد کنید چون در این نرم افزار طراحی کارت ویزیت طیف گسترده ای از قالب های کارت ویزیت تقریباً در هر حرفه ای یافت می شود.
استفاده از DesignMantic برای ایجاد کارت های سفارشی نیازمند چندین مرحله است. کافیست تصویر مورد نظر را از گالری انتخاب کنید، مشخصات خود را وارد کرده و دانلود کنید. این برنامه مدل های قیمت گذاری مختلفی را برای ایجاد لوگو، کارت ویزیت و سایر برندها ارائه می دهد.

مشخصات:

  • نرم افزار طراحی کارت ویزیت چند زبانه
  • انواع نمونه های مدرن را برای انتخاب ارائه می دهد.
  • ابزار ساخت کارت بسیار قابل تنظیم است.
  • پشتیبانی مشتری عالی

معایب:

  • طراحی رایگان است، پرداخت زمانی است که می خواهید دانلود کنید

روش طراحی کارت ویزیت

شناخت روش طراحی کارت ویزیت میتواند برای شما این امکان را فراهم کند تا با طراحی کارت ویزیت مناسب و مربوط به حرفه خودتان در بین رقبایتان بدرخشید. ما در این مقاله به مراحل طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ همچنین سایز فونت کارت ویزیت در فتوشاپ خواهیم پرداخت.

1.      انتخاب اندازه استاندارد

اولین چیزی که باید در نحوه ی طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ بدانید، ابعاد استاندارد کارت ویزیت در فتوشاپ و تنظیم اندازه کارت ویزیت در فتوشاپ است. شما میتواند کارت ویزیتتان را در سایزی که بخواهید طراحی کنید. اما متداول ترین اندازه برای کارت های ویزیت 2 در 3/5‌ است.

دیگر سایز و ابعاد کارت ویزیت مورد استفاده در طراحی کارت ویزیت:

  • سایز کارت ویزیت مستطیل در فتوشاپ: ۸.۵ در ۴.۸ سانتی متر.
  • مستطیل بزرگ: 9 در 6 سانتی متر که بعد از چاپ به ۸.۵ در ۵.۵ سانتی متر تغییر پیدا میکند
  • مربع معمولی: 5/5 در 5/5 یا ۶۷۵ در ۶۷۵ برای ابعاد کارت ویزیت به پیکسل

روش طراحی کارت ویزیت

2.      انتخاب نوع سند و ابعاد

با ایجاد یک پرونده سفید جدید فتوشاپ با این ابعاد نحوه ی ساخت کارت ویزیت در فتوشاپ را شروع میکنیم. از صفحه فتوشاپ،  File » New را انتخاب کنید.  گزینه”Custom” را به عنوان نوع سند انتخاب کنید و عرض و ارتفاع کارت ویزیت خود را وارد کنید (حتما منوهای کشویی را به “Inches” تغییر دهید).

3.      شناسایی منطقه امن

در مرحله بعدی، باید “منطقه امن” را با اضافه کردن راهنماهای چهار طرف کارت انتخاب کنید. منطقه امن منطقه ای است که متن شما در آن می تواند بی خطر باشد: بعضی از چاپگرها نمی توانند خارج از این منطقه چاپ کنند.

روش طراحی کارت ویزیت

برای افزودن این راهنما، View » New Guide Layout را انتخاب کنید. علامت کادرهای کنار “Columns” و “Rows” را بردارید و در عوض کادر “Margins” را علامت بزنید. سپس می توانید حاشیه های بالا ، چپ ، پایین و راست را وارد کنید تا منطقه امن خود را مشخص کنید.

روی دکمه تأیید کلیک کنید. اکنون چهار راهنمای آبی را مشاهده می کنید که در بالای تصویر شما ظاهر می شوند.

روش طراحی کارت ویزیت

4.      انتخاب لوگو

سپس، پرونده لوگو برند و شرکتتان را در فتوشاپ باز کرده و به پرونده اصلی خود منتقل کنید (کشیدن و رها کردن). پیش بروید و لوگو خود را در گوشه سمت راست بالای سند اضافه کنید.

بنابراین باید اندازه لوگو را طوری تنظیم کنید که در گوشه بالا سمت چپ خوب به نظر برسد.

5.      قرار دادن اطلاعات

پس از انتخاب لوگو، متنتان را با نام، مشخصات، اطلاعات تماس، وب سایت و موارد دیگر اضافه کنید. برای آشنایی بیشتر با اصول طراحی کارت ویزیت از این بخش میتوانید کمک بگیرید. برای افزودن متن، باید یک ابزار نوع افقی را از نوار ابزار سمت چپ صفحه فتوشاپ خود انتخاب کنید.

مطمئن شوید که سبک قلم برای نام شما در یک متن بزرگتر و پررنگ تر باشد تا در واقع روی کارت نشان داده شود. متن دیگر ممکن است کوچکتر باشد.

همچنین توصیه می شود کمی فضای سفید را روی کارت خود خالی بگذارید تا خیلی شلوغ نباشد. با خیال راحت، خلاقیت های منحصر به فرد خود را برای خاطره انگیزتر کردن کارت خود اضافه کنید. (به عنوان مثال، من لایه لوگو را کپی کردم ، آن را چرخاندم و تیرگی را کاهش دادم و در گوشه پایین سمت راست قرار دادم.)

سایز فونت کارت ویزیت در فتوشاپ

سعی کنید سایز نوشته ها در کارت ویزیت را در یک محدوده مشخص انتخاب کنید. به عنوان مثال، میتوانید برای اطلاعات کارت از سایز ۸ تا ۱۶ انتخاب کنید. سایز استاندارد از ۷ تا ۱۶ است ولی کمتر از ۷ نباید باشد چرا که در خوانایی متن تاثیر منفی میگذارد.

سایز در بعضی موارد و اطلاعات مختلف ممکن است فرق کند. مثلا عنوان را میتوانید تا ۴۰ بالا ببرید، نام و نام خانوادگی میتواند ۲۰ باشد، آدرس ۹ تا ۱۰، راه‌های ارتباطی و شماره تماس ۱۲ تا ۱۴ میتواند انتخاب شوند.

روش طراحی کارت ویزیت

مراحل ساخت کارت ویزیت با نرم افزار کورل

کورل یک نرم افزار مناسبی برای طراحی‌ های گرافیکی ازجمله کارت ویزیت است. در این مقاله  از آموزش کورل به طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کاربردی کورل دراو خواهیم پرداخت. هم چنین طبق روند مقالات مکتب تی وی یک پروژه ی عملی را در این زمینه پیاده‌ سازی خواهیم کرد تا شما همراهان عزیز با روند کار کاملا آشنا شوید.

در ادامه طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو، به‌ صورت گام‌ به‌ گام به بررسی روش طراحی کارت ویزیت خواهیم پرداخت.

مرحله اول ) ایجاد صفحه جدید در ساخت کارت ویزیت با کورل دراو

در اول کار طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو، از طریق گزینه File و بعد گزینه New پروژه ی جدید را ایجاد کنید. مود رنگ را روی CMYK و رزولوشن آن را روی 300 dpi قرار دهید.

طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو

مرحله دوم ) جدول بسازید

با استفاده از ابزار Graph Paper Tool در نوارابزار سمت چپ یک جدول دو در پنج رسم کنید. سایز جدول را بزرگ‌تر کنید.

طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو

مرحله سوم) ابزار Outline Pen

در پایین سمت راست صفحه روی Outline Pen دو بار کلیک کنید. تنظیمات رنگ آن را نزدیک به مشکی، width را روی hairline و style را dashed قرار دهید.

طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو

اکنون در حالتی که جدول شما انتخاب‌شده است Ungroup Objects را از منوی بالا انتخاب کنید. در ادامه مقاله طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو به جزئیات بیشتری می پردازیم.

مرحله چهارم) اضافه کردن لوگو در کارت ویزیت

حال نوبت اضافه کردن فایل لوگو کارت ویزیت شماست، از طریق گزینه File، Import را انتخاب کنید و از مسیری که فایل کارت ویزیت خود را ذخیره کرده‌اید آن را پیدا و Import کنید. تصویرتان را دریکی از خانه‌های بالایی جدول و در سایز مناسب قرار دهید. برای اینکه مطمئن شوید کارت شما در زاویه درست در جدول قرارگرفته است، ابتدا کل مجموعه آن را با نگه‌داشتن shift انتخاب کنید و بعد از انتخاب هر دو کلید c را فشار دهید.

طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو

مرحله پنجم ) اضافه کردن متن

برای اضافه کردن متن در طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو از ابزار Text tool کمک بگیرید. در متنی که وارد می‌کنید اطلاعاتی مثل شماره تماس یا آدرس نیز می‌تواند مؤثر باشد. رنگ، فونت و اندازه متن را انتخاب کنید. سپس متن را در زیر لوگو و در مستطیل موردنظر قرار دهید. مجدد با نگه‌داشتن shift و انتخاب همه c را فشار دهید.

طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو

می توانید تنظیمات text properties را تغییر دهید. مثلاً Word Spacing را افزایش دهید تا مطمئن باشید دو کلمه باهم برخورد نمی‌کنند.

مرحله ششم) در تمام خانه‌های جدول را کپی کنید

تا اینجا یک کارت ویزیت را به‌طور کامل دریکی از مستطیل‌های جدول طراحی کردیم. برای اینکه از روی آن چند نسخه داشته باشیم مستطیلی که در آن طراحی کردید به همراه تمام محتوای آن را انتخاب کنید و کلیدهای ctrl و G را نگه‌دارید تا باهم گروه شوند؛ و سپس با کلیدهای ctrl و D آن را در سایر مستطیل‌ها منتشر کنید. توجه کنید که در هر مرحله تراز کنید.

طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو

مرحله آخر ) ذخیره و چاپ پروژه

پروژه ساخت کارت ویزیت با کورل دراو آماده است. می‌توانید ذخیره کنید و بعد از انتخاب کاغذ مناسب چاپ کنید.دقت داشته باشید که ما در این مقاله نکات نرم افزار کورل را در طراحی کات ویزیت بررسی کرده ایم.اگر به دنبال آموزش بیشتر در حیطه طراحی کارت فیزیک هستید به آموزش طراحی کارت ویزیت سر بزنید.

کارت ویزیت شما به همین راحتی آماده شد.

آموزش طراحی کارت ویزیت الکترونیکی

آموزش طراحی کارت ویزیت الکترونیکی

کارت ویزیت الکترونیکی همان سامانه پیامکی است که در آن شما یک سامانه پیامکی را برای کار خود انتخاب می‌کنید و بعد در آن مشخصات خود و کارتان و توضیحاتی که میخواهید را به آن میدهید و با توجه به نوع کارت ویزیت الکترونیکی که انتخاب میکنید (CRM و USSD که مورد اولی کد اختصاصی را به شماره اختصاصی شرکت شما ارسال می کند و اطلاعات برای فرد متقاضی ارسال میشود و دومی به صورت کد میباشد که باید آن را شماره گیری نمایید) وارد می‌نمایید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد روش طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ و طراحی کارت ویزیت با نرم افزار کورل دراو را بیاموزید و در موفقیت شما موثر واقع شود.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها