60% تخفیف تمدید تخفیف کلیه دوره های مکتب تی وی برای شما به مدت محدود ...
ساخت تقویم دیواری

ساخت تقویم دیواری

تاریخ انتشار : خرداد ۱۲, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 9 دقیقه تعداد بازدید : 7.1هزار بازدید

همانطور که می دانید تقویم ها در انواع دیواری، رو میزی، جیبی و… طراحی و چاپ می شوند. در آموزش طراحی تقویم بیشتر در این حیطه صحبت کرده ایم، اما در این مقاله بیشتر به ساخت تقویم دیواری خواهیم پرداخت. تقویم دیواری از محبوب ترین هدیه های تبلیغاتی محسوب می شود. تقویم های دیواری مقوایی از انواع دیگر قیمت مناسبتری دارند. به طور کلی هزینه ی این تقویم ها وابسته به هزینه کاغذ در هنگام چاپ است.

ساخت تقویم دیواری

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

7نکته کلیدی در ساخت تقویم دیواری

در ادامه 7 نکته کلیدی را مرور میکنیم. با دنبال کردن این نکات می‌توانید تقویمی طراحی کنید که بینندگان مجذوب آن شوند.

  1. قبل از طراحی تقویم دیواری روی اهداف خود یا شرکتی که برای آن ها طراحی می کنید تمرکز کنید. یک نقشه کلی در ذهن خود داشته باشید و شروع به پیاده سازی کنید.
  2. اگر تقویم را به منظور تبلیغات برای مجموعه ای طراحی می کنید بهتر است از محصولات و یا اهداف آن شرکت در تصاویر تقویم استفاده کنید. در واقع باید در نگاه اول به بیننده به طور واضح هدف خود را نشان دهید.
  3. از شلوغ کردن طراحی خود بپرهیزد وعکس های با کیفیت و ساده تر را جایگزین عکسهای شلوغ کنید.
  4. طوری طراحی کنید تا مخاطب بتواند با طراحی شما ارتباط برقرار کند.
  5. فضایی برای یادداشت ها در هنگام طراحی تقویم تعبیه کنید.
  6. از رنگ بندی تقویم غافل نشوید. می توانید از رنگ هایی که در ترکیب لوگوی شرکت به کار رفته اند استفاده کنید.
  7. از خلاقیت خود استفاده کنید و تقویمی طراحی کنید که متفاوت از سایر تقویم های بازار باشد.

برنامه‌های تقویم ساز زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. این برنامه ها را می توانید از گوگل پلی ، بازار و …دانلود کنید. همچنین به‌صورت پیشرفته‌تر از برنامه حرفه‌ای فتوشاپ نیز می‌توانید کمک بگیرید.

از CorelDRAW کمک بگیرید

می توانید از CorelDRAW در ساخت تقویم دیواری خود استفاده کنید. CorelDRAW به شما قابلیت طراحی در هر سایزی را می دهد.

  1. ابتدا فایل exe آن را دانلود و نصب کنید. سپس از طریق گزینه File و سپس New فایل جدید ایجاد کنید نام و سایز مورد نظرتان را وارد کنید. به طور مثال اسم پروژه را تقویم دیواری و سایز آن را روی حالت Letter یا موارد بزرگترقرار دهید. توجه کنید رنگ روی RGB و رزولوشن بهتر است 300 dpi باشد. همچنین روی آیکون Landscape کلیک کنید.
  2. از طریق گزینه tools به Macros و سپس Run Macros بروید. از منویی که باز میشود گزینه Calendarwizard را پیدا کنید و run را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید یک تقویم با ویژگی هایی که در نظر داشتید طراحی کنید. زبان را تغییر دهید، تقویم را سالانه یا ماهانه انتخاب کنید، هفته را از شنبه شروع کنید ولوگو اضافه کنید و…
  3. می‌توانید توسط دستگاه چاپ فایل خود را چاپ کنید و یا حتی تقویم خود را به‌صورت فایل PDF در اختیار دوستانتان قرار دهید.

PHOTO  CALENDAR CREATOR

یکی دیگر از برنامه هایی که می توانید با استفاده از آن تقویم شخصی سازی شده خود را طراحی کنید PHOTO CALENDAR CREATOR است. استفاده از برنامه خیلی دشوار نخواهد بود و علاوه بر آن دست شما در طراحی باز است. برنامه هایی مثل تقویم ساز 1400 نیز تا حدودی به شما در ساخت تقویم کمک خواهند کرد.

در ساخت تقویم دیواری بهتر است دو اصل را رعایت کنید تا بهترین در حیطه خود باشید. زیبایی ظاهری و شکل‌گیری ارتباط بین مخاطب و طراحی شما. اگر بتوانید اعتدال رابین این دو اصل در طراحی خود رعایت کنید موردپسند بینندگان نیز قرار خواهید گرفت.

ساخت تقویم روز تولد

در این مقاله از سری مقالات آموزش طراحی تقویم، فرایند فرایند ساخت تقویم روز تولد را به ساده‌ترین شکل ممکن بررسی می‌کنیم. روز تولد هر فرد روز خاصی است که نباید آن را از دست داد. معمولاً با نزدیک شدن به تولد عزیزان فکر و ذهنمان ساختن یک روز خوب و یک تبریک به‌یادماندنی برای آن‌هاست. یکی از بهترین ایده‌هایی که می‌توان اجرایی کرد طراحی تقویم تولد با کمک برنامه ساخت تقویم روز تولد است. پس اگر قصد دارید هدیه‌ای خاص با طراحی خودتان به عزیزانتان تقدیم کنید ادامه مطالب را دنبال کنید.

ساخت تقویم روز تولد

آموزش طراحی تقویم

آموزش طراحی تقویم در فتوشاپ از صفر تا صد

تقویم ابزاری است که تمامی افراد جامعه از آن استفاده می کنند و به اشکال مختلفی در زندگی مردم وجود دارد که می توان به تقویم های رومیزی، دیواری، کامپیوتری و دیجیتال اشاره کرد. از آن جایی که تمامی افراد به نوعی از آن استفاده می کنند، می تواند به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در نظر گرفته شود. در ...

%60 تخفیف
225.400 تومان
90.160 تومان
بررسی و خرید دوره

اپلیکیشن های ساخت تقویم روز تولد

برنامه‌های زیادی وجود دارند که با نصب آن‌ها می‌توانید تقویم خود را شخصی‌سازی کنید. در ادامه به معرفی 3 اپلیکیشن در زمینه تقویم تولد می‌پردازیم. می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خودتان از بین آن‌ها انتخاب کنید.همچنین از برنامه حرفه ای فتوشاپ نیز میتوانید کمک بگیرید. برای دانلود برنامه تقویم ساز تولد زیر روی لینک هر یک کلیک کنید.

1. Pixum Photo World

در ابتدا باید نوع، قالب، سایز تقویمی که مدنظرتان است را انتخاب کنید و روی گزینه create کلیک کنید و سپس creative calendar را بزنید تا تقویم تولد شما ایجاد شود.

رنگ پس‌زمینه، زبان ورودی و اینکه تقویم شما از چه ماه و سالی شروع شود را می‌توانید تغییر دهید. به انتخاب خود می‌توانید تعطیلات و مناسبت‌ها را نیز در تقویم قرار دهید. همچنین گزینه My entries را انتخاب کنید.

با کلیک چپ کردن روی تاریخ مدنظرتان و انتخاب Create an entry  قادر خواهیدبود متن و عکس اضافه کنید.

2. Canva

یکی از بهترین برنامه‌های ساخت تقویم روز تولد که قالب‌های آماده زیادی نیز دارد canva است. می‌توانید یکی از این قالب ها به منظور ساخت تقویم روز تولد استفاده کنید و آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. بعد از نصب برنامه در قسمت جست و جو مانند تصویر زیر کلمه birthday را سرچ کنید.

ساخت تقویم روز تولد با canva

سپس یکی از گزینه ها را با توجه به نیاز و هدفتان انتخاب کنید. اکنون نوبت به انتخاب قالب آماده دلخواه یا پیاده سازی طرح موردنظرتان روی یک فایل خالی است.

ساخت تقویم روز تولد با کنوا

می توانید تغییرات لازم را در قالب های آماده ایجاد کنید.

3. PHOTO  CALENDAR CREATOR

  • نوع تقویم تولدی که می‌خواهید طراحی کنید را در ابتدا انتخاب کنید. همچنین قابلیت این رادارید که از طرح‌های ماهانه و یا سالانه 12 صفحه‌ای انتخاب کنید و طرح تقویم تولد را برگزینید.
  • تقویم را می‌توانید از هر ماهی که دوست دارید شروع کنید و با اضافه کردن عکس‌ها و متن‌های خود آن را شخصی‌سازی کنید. عکس تاریخ تولد روی تقویم انتخاب مهمی است.
  • بر روی شبکه ماه دو بار کلیک کنید و سلول موردنیاز خود را انتخاب کنید، سپس بر روی دکمه Load کلیک کنید، عکس خود را اضافه کنید و در صورت لزوم آن را تراز کنید. درصورتی‌که عکسی از فرد متولد ندارید، برای سلول اختصاصی او، رنگ زمینه تعیین کنید. سپس ویرایشگر Customize Holidays را بازکنید و نام او را برای این تاریخ اضافه کنید.

ساخت تقویم روز تولد انلاین

برای سفارش تقویم روز تولد می توانید به سایت هایی که  طراحی انجام می دهند تقویم تولد خود را بسپارید. هزینه و تعرفه این سایت ها با توجه به نیاز شما و جزئیات طراحی متفاوت خواهد بود. همچنین برخی سایت ها به صورت رایگان در حالتی ابتدایی این کار را انجام می دهند.

در ادامه چند نمونه طراحی خلاقانه در رابطه با ساخت تقویم روز تولد مثل ساخت تقویم روز تولد شهریور آورده شده است می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

ساخت تقویم روز تولد

ساخت تقویم روز تولد

ساخت تقویم روز تولد

ساخت تقویم روز تولد

ساخت تقویم روز تولد

تقویم تبریک تولد می تواند از یا معنا ترین هدیه های روز تولد عزیزانتان باشد.

ساخت تقویم کودکانه

تقویم‌های کودکانه فرصت خوبی برای آموزش ترتیب ماه‌ها در سال و ترتیب روزهای هفته به کودکان هستند. در این مقاله به شما ساخت تقویم کودکانه را آموزش خواهیم داد. می‌توانید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی کودکتان تقویم مخصوص او را طراحی کنید. اگر دنبال یک آموزش حرفه‌ای هستید و قصد دارید از این راه کسب درآمد داشته باشید می‌توانید به آموزش طراحی تقویم سر بزنید.

ساخت تقویم کودکانه

6 ایده خلاقانه در ساخت تقویم کودکانه

  1. می‌توانید برای هر فصل، آب‌وهوا، میوه‌های فصلی، حیوانات و… را مشخص کنید و از این طریق به آن‌ها در شناخت طبیعت بیشتر کمک کنید.
  2. از رنگ‌ها غافل نشوید. هر فصل را با یک رنگ طراحی کنید تا با رنگ‌ها نیز آشنا شوند. می‌توانید قسمتی از تقویم را برای رنگ‌آمیزی توسط خود کودک در نظر بگیرید. با این کار قوه خلاقیت و اشتیاق او به یادگیری افزایش‌خواهید داد.
  3. همان‌طور که می‌دانید کودکان در سنین پایین دریایی از یادگیری هستند. می‌توانید با طراحی تقویم‌های چندزبانه، آموزش زبان دوم را شروع کنید.
  4. از شخصیت‌های کارتنی موردعلاقه کودک استفاده کنید. هنگام انتخاب تصاویر به کیفیت آن‌ها و اینکه چقدر برای کودک شما جذابیت دارد توجه کنید.
  5. از فونت‌های جذاب استفاده کنید و اگر می‌خواهید از متن‌ها در تقویم استفاده کنید خلاصه‌نویسی کنید.
  6. از تصاویر کودکتان در ماه‌های اولیه زندگی‌اش می‌توانید یک آلبوم-تقویم بسازید و سال‌ها بعد خاطرات را باهم مرور کنید.

نکات ایمنی و ضروری که باید توجه کنید

  1. در هنگام چاپ با توجه به سن کودک جنس کاغذ را در نظر بگیرید. لبه‌های برنده می‌توانند خطرناک باشند. همچنین اگر تقویم خیلی نازک باشد باکمی بازیگوشی ممکن است پاره شود و آسیب ببیند.
  2. قبل از هر چیزی به کودکتان آموزش دهید تقویم چیست و چگونه می‌تواند از آن استفاده کند. می‌توانید با یادداشت کردن روزهای مهم مثل تولد او در تقویم شروع کنید.
  3. بهتر است قبل از طراحی با ویژگی‌هایی که کودکان در رده سنی مختلف دارند آشنا شوید؛ و متناسب با آن آموزش و طراحی را آغاز کنید.

چگونه تقویم کودکانه بسازیم

برنامه‌های تقویم ساز زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. کافی است یکی از این برنامه‌ها را به سلیقه خود دانلود کنید و شروع به طراحی و شخصی‌سازی تقویم خود کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از این برنامه‌ها به‌طور خلاصه خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر کارکنید و یا به برنامه فتوشاپ تسلط دارید بهتر است برای طراحی تقویم کودکانه از برنامه فتوشاپ استفاده کنید.

5 برنامه تقویم ساز

  1. تقویم ساز 1400 می‌توانید فایل برنامه را از کافه بازار دانلود کنید
  2. Photo Calendar Maker قابلیت‌های شخصی‌سازی خوبی نسبت به رقبا دارد.
  3. Majic Calendar Maker
  4. Pixum Photo World
  5. Canva دارای قالب‌های آماده است.
  6. CorelDRAW برنامه‌ای محبوب در طراحی تقویم‌ها به‌حساب می‌آید.

در ادامه چند طراحی در ساخت تقویم کودکانه آورده‌ایم. می‌توانید با کمک گرفتن از این طرح‌ها ایده بگیرید.

ساخت تقویم کودکانه

ساخت تقویم کودکانه

ساخت تقویم کودکانه

ساخت تقویم کودکانه

از اینکه مارا تا آخر مقاله آموزش طراحی تقویم دیواری با فتوشاپ، ساخت تقویم روز تولد، ساخت تقویم کودکانه همراهی کردید، ممنونیم.

برای سفارش تقویم تولد می توانید به سایت هایی که  طراحی انجام می دهند تقویم تولد خود را بسپارید. هزینه و تعرفه این سایت ها با توجه به نیاز شما و جزئیات طراحی متفاوت خواهد بود. همچنین برخی سایت ها به صورت رایگان در حالتی ابتدایی این کار را انجام می دهند.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها