70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ

کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ + طراحی و ساخت انواع بنر

تاریخ انتشار : خرداد ۹, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 12 دقیقه تعداد بازدید : 4.47هزار بازدید

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی بنر تسلیت در فتوشاپ

در این سری مقالات آموزش فتوشاپ به آموزش کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ و همین طور درست كردن بنر تبليغاتي در تلگرام و طراحی بنر تسلیت در فتوشاپ و طراحی بنر مذهبی می‌پردازیم.

فتوشاپ برنامه‌ای قوی است که قابلیت‌های زیادی دارد. می‌توانید کارت ویزیت، پوستر، بنر و… را به‌وسیله فتوشاپ به صورت کاملاً حرفه‌ای طراحی کنید.ابتدا بهتر است مشخص کنید بنری که طراحی میکنید برای فضای مجازی است ویا قرار است برنامه شما نسخه چاپی داشته باشد. در ادامه به آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ pdf  می پردازیم.

برای اینکه حرفه‌ای‌تر بنر طراحی کنید به آموزش طراحی بنر بروید. طبق روال یک پروژه عملی کوچک را پیاده سازی خواهیم کرد تا با فرایند کار آشنا شوید. میتوانید کتاب آموزش طراحی بنر را از انتهای مقاله دانلود کنید.

آموزش سریع فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ در نیم ساعت

همین الان با وارد کردن اطلاعات خود در فرم، دوره رایگان فتوشاپ در نیم ساعت را به صورت رایگان دریافت کرده و 10/000 تومان شارژ هدیه دریافت نمایید.  





رمز عبور موقت همان شماره موبایل خواهد بود

نکات طراحی بنر در فتوشاپ

  • بنر شما باید به‌روشنی بیان‌کننده هدف شما باشد و در نگاه اول مفهوم را به مخاطب برساند.
  • بنر خود را بسته به ویژگی‌های هدفتان می‌توانید افقی یا عمودی طراحی کنید. باید ببینید کدام طرح مناسب کار شماست.
  • اگر قرار است در ابعاد بزرگ کار کنید بهتر است از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • بنر را در فرمت TIFF  ذخیره کنید. بهتر است قبل ذخیره کلید های ctrl  و E را بگیرید تا لایه ها بسته شوند. بعد از گزینه save  در پنجره باز شده روی  LZW  کلیک کنید.

نکات آموزش کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ

  • حاشیه‌ای در اطراف بنر در نظر داشته باشید تا زمان چاپ در صورت نیاز به برش (کراپ) و یا پانچ مشکلی پیش نیاید.
  • عددی که به Height , Width می دهید باید با سایزی که بنر قرار است چاپ شود یکی باشد.همچنین باید عدد را برحسب سانتی متر وارد کنید.
  • color mode  برای چاپخانه ها باید روی CMYK  قرار داده شود.

در ادامه مقاله آموزش کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ و همین طور درست كردن بنر تبليغاتي در تلگرام و طراحی بنر تسلیت در فتوشاپ و طراحی بنر مذهبی قصد داریم مرحله به مرحله یک پروژه عملی ساده را اجرا کنیم و اصول طراحی بنر در فتوشاپ را نیز بیان کنیم تا با نحوه کار بیشتر آشنا شوید.

مرحله اول) باز کردن پروژه

در ابتدای آموزش طراحی بنر در فتوشاپ pdf از گزینه File و سپس گزینه new یک پروژه جدید ایجاد کنید. ابعاد بنری که می‌خواهید طراحی کنید را وارد کنید. دقت کنید رنگ پس‌زمینه را سفید و با توجه به اینکه نسخه چاپی از بنر خود میخواهید یا خیر ، پیکسل / سانتی متر را انتخاب کنید و رنگ را روی CMYK/RGB قرار داده‌ایم.

آموزش کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ

 

مرحله دوم) تغییر دادن رنگ پس‌زمینه

اکنون باید به لایه پس‌زمینه با توجه به نیاز و هدف پروژه خود، رنگ و جلوه دهید. رنگ جلویی را مشکی و رنگ زیر را سفید انتخاب کنید سپس با استفاده از ابزار Gradient که در نوار سمت چپ می‌بینید صفحه را سایه‌روشن کنید.

اکنون رنگ را تغییر داده و با انتخاب ابزار Gradient موس را روی صفحه در جهتی که می‌خواهید سایه‌روشن ایجاد کنید نگه‌دارید، بکشید و رها کنید.

آموزش طراحی بنر با فتوشاپ pdf

 

مرحله سوم) اضافه کردن تصویر و لوگو

می‌توانید از طریق File و سپس گزینه open تصاویری که قبلاً ذخیره کرده‌اید و یا لوگوی خود را انتخاب کنید و سپس select کنید و آن را روی پروژه خود بکشید و در جای مناسب قرار دهید. می‌توانید با انتخاب لایه تصویر و سپس گرفتن کلیدهای ctrl و t سایز تصویر را تغییر دهید.

تا این قسمت از مقاله آموزش طراحی بنر در فتوشاپ pdf ایجاد پس زمینه،ابزار گرادیانت و افزودن تصویر را مرور کرده ایم.اکنون نوبت اضافه کردن متون به بنر شماست.

آموزش طراحی بنر با فتوشاپ pdf

 

مرحله چهارم) اضافه کردن نوشته

از ابزار T در نوار سمت چپ استفاده کنید و باکسی در قسمتی از صفحه که قصد اضافه کردن متن دارید بکشید. اکنون متن خود را وارد کنید و از نوارابزار بالا برای تغییرات فونت و سایز و… کمک بگیرید.

اگر میخواهید از متون آماده استفاده کنید می توانید به صورتی که در مرحله قبل ذکر شد عکس یا فایل متن خود را وارد کنید و سپس پس زمینه آن را به هر روشی که مایلید مثل استفاده از ابزار magic eraser پاک کنید.

آموزش طراحی بنر با فتوشاپ pdf

آموزش طراحی بنر

آموزش طراحی بنر در فتوشاپ

کسب و کارهای مختلفی برای انتقال مفهوم تبلیغات خود از بنر ها استفاده میکنند و طراحی بهینه یک بنر می تواند تاثیر بسزایی در روند انجام این تبلیغ داشته باشد. در این دوره ی آموزش فتوشاپ همراه با مدرس مجرب دوره، به یادگیری قدم به قدم آموزش طراحی بنر مشغول می شوید. پس از اتمام دوره و یادگیری تکنیک های ...

%70 تخفیف
258.000 تومان
77.400 تومان
بررسی و خرید دوره

در ادامه مقاله آموزش کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ و همین طور درست كردن بنر تبليغاتي در تلگرام و طراحی بنر تسلیت در فتوشاپ و طراحی بنر مذهبی خواهیم داشت:

آموزش ساخت بنر تبلیغاتی با فتوشاپ برای تلگرام

تلگرام یک شبکه ی اجتماعی است. کسب‌ و کارهای بسیار زیادی از این شبکه ی اجتماعی در راستای  رسیدن به اهداف خود استفاده می‌ کنند. در این مقاله از سری مقالات آموزش طراحی بنر به آموزش ساخت بنر تبلیغاتی تلگرام خواهیم پرداخت.

بنر های تلگرامی می‌توانند به‌صورت ثابت، متحرک و کلیپ باشند. می‌توانید به‌منظور طراحی بنر های کانال خود نیرو استخدام کنید و یا با شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند همکاری کنید.

آموزش ساخت بنر تبلیغاتی تلگرام

طراحی انواع بنر و تعرفه‌ها

همان‌طور که ذکر شد بنر های تلگرامی می‌توانند در حالت‌های بنر ثابت، بنر متحرک یا همان gif ها و بنرهایی که به شکل کلیپ (با صدا یا بدون صدا) تعریف شوند. حتماً در طول روز با تعداد زیادی از آن‌ها در شبکه اجتماعی روبه‌رو شده‌اید.

اگر قصد سفارش این بنر هارا دارید باید بگویم هزینه‌ای که برای طراحی بنر های ثابت متعارف است .از دو نوع بنر دیگر کمتر است و بنر های از نوع کلیپ هزینه بیشتری به خود اختصاص می‌دهند. قیمت پایه برای بنر های ثابت تقریباً از 50 هزار تومان است که این قیمت کاملاً متغیر خواهد بود.

طراحی درست كردن بنر تبليغاتي در تلگرام

برای معرفی بهتر و یا به عبارتی تبلیغات مؤثرتر کانال خود در کانال‌های دیگر،شما نیازمند بنر های تبلیغاتی هستید. می‌توانید با کانال‌هایی که تعداد عضو بالایی دارند و یا با کانال‌هایی که پروکسی ارائه می‌دهند همکاری کنید.

اگر قصد دارید به‌صورت حرفه‌ای کارکنید بهتر است آموزش طراحی بنر با فتوشاپ pdf را ببینید. ولی اگر کار کردن با ربات‌های تلگرامی و یا اپلیکیشن های گوشی کار شمارا راه می‌اندازد می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

اپلیکیشن های ساخت بنر تبلیغاتی تلگرام

همان‌طور که در آموزش ساخت بنر تبلیغاتی با گوشی نام‌برده‌ایم، برنامه‌هایی به‌منظور طراحی پوستر، بنر، لوگو و دیگر طرح‌های گرافیکی ، در گوگل پلی هستند که می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده در این برنامه‌ها بنر خود را شخصی‌سازی‌شده طراحی کنید در ادامه انواع نرم افزار ساخت بنر مذهبی برای کامپیوتر

همچنین اکثر این برنامه‌ها قابلیت این رادارند تا با ابزارهایی که در اختیار شما می‌گذارند فرایند طراحی بنر از صفرتا صد را برای شما آسان کنند. Banner Design Studio،EximiousSoft Banner Maker،My Banner Maker،Bannersnack از سری اپلیکیشن هایی هستند که با توجه به نیازتان می‌توانید از یک یا چند تا از این برنامه‌ها استفاده کنید.

ویژگی‌های بنر تلگرامی اثربخش

  • بهتر است حجم فایل بنری که طراحی می‌کنید کم باشد تا به‌سرعت باز شود و مخاطب را در انتظار نگذارد.
  • بهتر است بنر خود را در ابعاد مربع (طول و عرض مساوی) طراحی کنید ولی اگر لازم دانستید می‌توانید ابعاد را به‌دلخواه تغییر دهید. در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.
  • از تصاویر باکیفیت و فونت‌های جذاب برای جلب‌توجه مخاطب استفاده کنید
  • از روانشناسی رنگ‌ها در انتخاب رنگ دهی به بنر کمک بگیرید. رنگی که استفاده می‌کنید نباید چشم را آزار دهد.
  • سادگی در بیشتر حالات جواب می‌دهد. از شلوغ کردن طراحی خود و خسته کردن مخاطب بپرهیزید.
  • به برند خود هویت ببخشید. از لوگو اختصاصی خود و از یک قالب ثابت برای طراحی بنر های خود استفاده کنید.
  • در نگاه اول پیام را به مخاطب منتقل کنید.
  • از تکنیک CTA غافل نشوید. از مخاطبان در انتهای بنر خود بخواهید عملی را انجام دهند مثلاً روی لینک کانال شما کلیک کنند و در کانال عضو شوند.

نحوه طراحی بنر مذهبی

همان‌طور که میدانید صنعت طراحی و چاپ در ایران و به‌خصوص در ایامی مثل ماه محرم، ماه رمضان، شهادت‌ها و اعیاد بسیار داغ است و همه به دنبال طراحی بنر هیئت هستند. اکثر طراحان برای این ایام قالب‌های آماده استفاده می‌کنند اما در این مقاله می‌خواهیم از ابتدا به آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ بپردازیم.

می‌توانید از این مقاله به‌منظور آموزش طراحی بنر هیئت با فتوشاپ نیز می توانید کمک بگیرید. فتوشاپ برنامه‌ای حرفه‌ای برای طراحی انواع بنرها، کارت ویزیت‌ها، لوگو ها و دیگر پروژه‌های گرافیکی به‌حساب می‌آید. اگر قصد دارید به‌صورت حرفه‌ای در این حیطه کارکنید به آموزش طراحی بنر و مقالات مربوطه در این دسته بروید. طبق روال یک پروژه عملی را پیاده‌سازی خواهیم کرد تا با روند کار بیشتر آشنا شوید.

در ادامه این مقاله ساخت یک بنر مذهبی با موضوع لایو اینستاگرامی حسن آقا میری را مرحله‌به‌مرحله پیاده‌سازی می‌کنیم.

مرحله اول) باز کردن پروژه جدید

از طریق گزینه File و سپس گزینه New و یا استفاده از کلید میانبر ctrl+N یک پروژه جدید بازکنید. ابعاد آن را با توجه به اینکه برای چه هدفی طراحی می‌کنید مشخص کنید. به‌طور مثال ابعاد استوری های اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است. همچنین برای فضای مجازی باید ابعاد برحسب پیکسل و مود رنگ روی RGB باشد.

آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ

 

مرحله دوم) اضافه کردن تصویر

در این مرحله از آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ، تصاویری که نیاز دارید و قبلاً آن‌ها را ذخیره کرده‌اید را به پروژه اضافه کنید. می‌توانید تصاویر را بکشید و روی پس‌زمینه سفید رها کنید.

سپس inter را بزنید و یا از طریق گزینه File و Open عکس را در پروژه جدید بازکنید و به پروژه خودتان بیاورید. برای تغییر دادن سایز عکس کلیدهای ctrl و T را بگیرید. سپس از گوشه عکس آن را کوچک یا بزرگ کنید.

توجه کنید که اگر عکس شما نیاز به تغیراتی مثل حذف کردن بخش های اضافی داشت می توانید از ابزاری فتوشاپ مثل ابزارهای پاک کن استفاده کرد. روش دیگر برای حذف نوشته های اضافی از روی عکس روشی است که در ادامه آورده ایم.

با دابل کلیک روی نماد Thumbnail  پروژه را به صورت smart object باز کنید. بعد از این با ابزار recangle متن را انتخاب کنید و سپس نگه داشتن کلید های shift و backspace در پنجره Fill گزینه contentsرا بزنید.

اکنون به ترتیب content-aware>>colour adoption را انتخاب کنید با زدن ok متن انتخابی حذف خواهد شد. قبل از خروج از حالت smart object تغییرات را ذخیره کنید.

آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ

 

مرحله سوم) تغییر رنگ پس‌زمینه

برای تغییر دادن رنگ پس‌زمینه می‌توانید لایه پس‌زمینه را انتخاب کنید. از قسمت پایین منو لایه‌ها روی گزینه adjustment و سپس solid color کلیک کنید و رنگ دلخواه را به آن بدهید.

آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ

 

مرحله چهارم) اضافه کردن متن‌ها

در این قسمت از آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ می‌توانید با استفاده از ابزار T کادری روی بنر خود بکشید و در آن کادر متن دلخواه را وارد کنید. از طریق منوی بالا تغییراتی مثل فونت، سایز و… را به متن بدهید.

همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار مستطیل یا دیگر ابزارها ابتدا یک بستر برای متن ایجاد کنید و متن را روی آن بنویسید. اگر می‌خواهید از متن‌های آماده که به شکل عکس هستند استفاده کنید مانند مرحله 2 تصویر حاوی متنتان را وارد کنید و در صورت نیاز پس‌زمینه آن را به هر روشی که مایلید مانند استفاده از ابزار magic eraser پاک‌کنید.

آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ

اگر نیاز به گرد کردن گوشه های عکس را می بینید باید یک لایه ماسک از آن ایجاد کنید و سپس از ابزار گرادیانت کمک بگیرید. با انتخاب این ابزار از منوی بالا Foreground to Transparent را انتخاب کنید و رنگ را به دلخواه و متناسب با طراحیتان برگزینید.اکنون از منوی لایه ها با نگه داشتن کلید شیفت لایه ماسک را تا جایی که لازم است و به دفعات به سمت لایه عکس بکشید.

نتیجه نهایی کار به‌صورت زیر خواهد بود شما می‌توانید باسلیقه خودتان قادرید تغییراتی ایجاد کنید و طراحیتان را منحصر به شخص خودتان کنید.

آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ

در ادامه مقاله آموزش کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ و همین طور درست كردن بنر تبليغاتي در تلگرام و طراحی بنر تسلیت در فتوشاپ و طراحی بنر مذهبی و طراحی بنر هیئت خواهیم داشت:

آموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپآموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپآموزش طراحی بنر مذهبی در فتوشاپ

روش طراحی بنر تسلیت در فتوشاپ

حتما می دانید که صنعت چاپ از پرسود ترین و پر در آمدترین صنعت‌ ها به‌ خصوص در مناسبت‌ ها است. در کشوری مثل کشور ما که به اعیاد، شهادت‌ ها و دیگر مناسبت‌های مذهبی اهمیت زیادی می‌دهند، نقش صنعت چاپ بیشتر از قبل حس می‌شود و ما در ادامه مقاله خود به طراحی بنر چاپی در فتوشاپ می پردازیم.

در مقاله ی روش ساخت بنر تسلیت با فتوشاپ سعی داریم به آموزش طراحی بنر تسلیت با فتوشاپ بپردازیم. اگر می‌خواهید در بخشی از درآمد این صنعت سهیم باشید این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. در آموزش طراحی بنر به‌صورت حرفه‌ای این پروسه را دنبال کنید.

در این مقاله نیز طبق روالی که داریم یک پروژه را به‌صورت عملی به پایان می‌رسانیم تا بیشتر با محیط کار آشنا شوید.

چند نکته کلیدی آموزش درست كردن بنر تسليت

  • اگر میخواهید در ابعاد بزرگ کار کنید بهتر است از عکس های با کیفیت بالاتر استفاده کنید.
  • حاشیه ای اطراف کار خالی نگه دارید تا هنگام چاپ از آن قسمت پانچ شود.
  • درنهایت لایه هارا merge down کنید و در فرمت TIFF ذخیره کنید.

طراحی مرحله‌به‌مرحله ساخت بنر تسلیت

در ابتدا برای ایجاد لایه پس‌زمینه می‌توانید یک از طریق file >new یک پروژه جدید در سایز دلخواه مثلاً 300*400 بازکنید. دقت کنید color mode روی CMYK باشد و به آن رنگ و طرح دلخواه را بدهید ولی کار آسان‌تر استفاده از تصویر آماده است. می‌توانید تصویر خود را از طریق file > open بازکنید.

آموزش طراحی بنر تسلیت با فتوشاپ

اکنون در قسمت چپ تصویر با ابزار select یک مستطیل ایجاد کنید و به آن رنگ مشکی دهید. می‌توانید به سلیقه خودتان عکس‌های آماده دیگری مثل حاشیه‌ای که می‌بینید را دانلود کنید و در کار خود قرار دهید. عکس مرحوم را در کادر سیاه قرار دهید و اضافه‌های آن را با ابزار پاک‌کن پاک‌کنید.

آموزش طراحی بنر تسلیت با فتوشاپ

می‌توانید با اضافه کردن عکس شمع و دیگر عکس‌های مرتبط به کارتان جلوه بدهید. اگر عکسی که می‌خواهید اضافه کنید دارای بک‌گراند است می‌توانید عکس را در جای خود قرار دهید و سپس لایه آن را در زیر لایه قبلی بگذارید و روی آن کلیک راست کرده و creat clipping mask را انتخاب کنید.

آموزش طراحی بنر تسلیت با فتوشاپ

همچنین می‌توانید متن‌های آماده را استفاده کنید و یا از طریق ابزار T متن را بنویسید. با پایان مقاله آموزش طراحی بنر تسلیت با فتوشاپ وقت آن است تا خودتان را محک بزنید.

ازینکه تا انتها مقاله آموزش کتاب pdf طراحی بنر در فتوشاپ و همین طور درست كردن بنر تبليغاتي در تلگرام و طراحی بنر تسلیت در فتوشاپ و طراحی بنر مذهبی مارا همراهی کردید سپاس گزاریم.

 

این مقاله تمامی مراحل آموزش ساخت بنر تبلیغاتی با فتوشاپ را اموزش می دهد. با این اموزش ها می توانید به راحتی ساخت بنر تبلیغاتی تلگرام، طراحی بنر تسلیت، طراحی بنر مذهبی، طراحی بنر هیئت را انجام دهید. در ادامه این مقاله نرم افزار های ساخت بنر مذهبی برای کامپیوتر نیز بررسی می شود.

دیدگاه کاربران

بدون دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها