70% تخفیف تمدید جشنواره نوروز 1403 برای شروعی تازه
آموزش کار با لایت روم موبایل‎

آموزش کار با لایت روم موبایل

تاریخ انتشار : خرداد ۱۸, ۱۴۰۰ تاریخ به روز رسانی : بهمن ۳۰, ۱۴۰۲ نویسنده : پشتیبانی مکتب تی وی زمان مورد نیاز مطالعه : 9 دقیقه تعداد بازدید : 8.35هزار بازدید

در ادامه این مقاله با آموزش کار با لایت روم موبایل همراهتان خواهیم بود. اگر عکاسی انجام میدهید و یا به عکاسی علاقمندید و یا بطور روزانه عکاسی انجام میدهید، حتما نیازمند استفاده از ابزارهایی جهت ادیت و روتوش عکس هایتان خواهید بود.

آموزش لایت روم اندروید که در ادامه به آن بیشتر پرداخته می شود در این مسیر برای شما مفید خواهد بود.

اگر به دنبال نرم افزاری برای ادیت عکس های خود هستید و میخواهید با نحوه ویرایش، سازماندهی و به اشتراک گذاری عکس ها آشنا شوید آموزش لایت روم در این راه میتواند موثر واقع شود.

در کنار نرم افزار لایت روم مخصوص لپ تاپ، لایت روم اندروید نیز به کمک شما آمده است تا به راحتی و بدون نیاز به سیستم حرفه ای از عکس های خام دوربینتان عکس هایی جذاب بسازید.

قبل از شروع آموزش لایت روم اندروید، بهتر است در مورد تفاوت های این نسخه وLightroom Classic CC و Lightroom CC نیز مطالعه ای داشته باشید.

تفاوت بین Lightroom Mobile ، Lightroom Classic CC و Lightroom CC

Adobe Lightroom ابزاری قدرتمند است. با استفاده از آن می توانید تصاویر را به راحتی سازماندهی و دستکاری کنید، تصاویر (خام)RAW خود را به انواع فایل های دیگر تبدیل کرده و به طور کلی به ارتقا سطح عکاسی خود کمک کنید.

اگر در این خانواده نرم افزار خاص تازه وارد هستید، ممکن است نسخه های مختلف Lightroom موجود باعث ایجاد سردرگمی یا حتی اشتباه شود. امروز ما می خواهیم تفاوت بین سه گزینه محبوب: Lightroom Mobile ، Lightroom Classic CC و Lightroom CC را بررسی کنیم.

آموزش کار با لایت روم موبایل

Lightroom Classic CC

Lightroom Classic CC ، به سادگی به عنوان Lightroom Classic شناخته می شود. معرفی Lightroom CC باعث تغییر نام مستعار “Classic” شد.

Lightroom Classic یک برنامه مبتنی بر دسکتاپ که به شما امکان می دهد عکس های خود را وارد کنید ، مدیریت کنید و ویرایش کنید.

Lightroom CC

Lightroom CC از بسیاری جهات به Lightroom Classic شباهت دارد، اما بزرگترین تفاوت این دو در این است که گرچه Classic اساساً برای استفاده رومیزی است، CC یک سرویس مبتنی بر ابر است که عکس های شما را به دسکتاپ ، وب و دستگاه های تلفن همراه شما می آورد.

عکس های اصلی شما به جای ذخیره شدن در هارد دیسک محلی، در فضای ابری Adobe قرار دارند و به شما امکان دسترسی فراتر از رایانه را می دهند.

Lightroom CC بسیاری از ویژگی های مشابه Lightroom Classic را ارائه می دهد، اما این دو محصول کاملاً یکسان نیستند. علاوه بر بارگذاری عکسهای خود در ابر، امکان برچسب گذاری خودکار عکسها و قابلیت “جستجوی هوشمند” را برای کمک به شما در یافتن سریعتر عکسهای مورد نظر فراهم می کند.

Lightroom Mobile

همانطور که از نام Lightroom Mobile برمی آید، نسخه موبایل Lightroom CC است که به شما امکان می دهد از دستگاه های iOS (مانند iPad یا iPhone) و دستگاه های مختلف Android به برنامه دسترسی داشته باشید.

می توانید از طریق لایت روم گوشی به هر یک از عکسهایی که در ابر بارگذاری کرده اید دسترسی پیدا کرده و آنها را با استفاده از رابط کاربری تلفن همراه مرتب یا سازماندهی کنید. به ادامه مقاله آموزش کار با لایت روم موبایل توجه کنید.

آموزش نصب لایت روم در اندروید

برای نصب لایت روم در اندروید میتوانید به سایت Google Play Store یا برای گوشی های آیفون به App Store مراجعه کنید و برنامه را به‌صورت خود‌کار متناسب با مشخصات سخت افزاری گوشیتان نصب می‌کند.

ولی این برنامه ها کامل نیستند و ما به نسخه کامل این برنامه ها نیاز داریم و برای لایت روم موبایل کرک شده میتوانید به سایت‌های دانلود برنامه‌های اندروید و آیفون بروید و آن را از آنجا متناسب با سخت افزار خودتان نصب کنید.

آموزش کار با لایت روم موبایل

آموزش لایت‌روم (Lightroom) در موبایل به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های خود را به صورت حرفه‌ای و با کیفیت بالا ویرایش کنید. برای اموزش کار با لایت روم موبایل فقط کافیست 5 گام که در زیر به آن اشاره میشود را پشت سر بگذارید.

گام اول آموزش لایت روم اندروید: عکس ها را به Lightroom اضافه کنید

طبق آموزش کار با لایت روم موبایل، برنامه Lightroom را در دستگاه Android خود باز کرده و وارد سیستم شوید. عکس هایی را که از قبل در گالری موبایل یا آیپدتان هستند را اضافه کنید.

همچنین می توانید همان لحظه از منظره دلخواهتان عکس بگیرید و آنها را به Lightroom اضافه کنید. برای افزودن تصویری از دستگاه خود، روی نماد مستطیلی آبی رنگ مشخص شده در تصویر ضربه بزنید.

عکس یا عکس های دلخواهتان را انتخاب کنید، سپس روی افزودن ضربه بزنید. برای گرفتن عکس، روی نماد دوربین ضربه بزنید و روی نماد دایره آبی رنگ ضربه بزنید تا عکس بگیرید. همچنین می توانید روی JPG / DNG ضربه بزنید تا حالت های عکس برداری بین JPG یا DNG (قالب خام) تغییر کند.

عکس ها را به Lightroom اضافه کنید | آموزش کار با لایت روم موبایل

گام دوم آموزش لایت روم اندروید: مرتب سازی و جستجوی تصاویر

وقتی تصاویر را به Lightroom اضافه می کنید، همه تصاویر موجود در صفحه اصلی در دسترس هستند. برای دیدن عکس هایی که به ترتیب تاریخ عکس ظاهر می شوند، روی همه عکس ها ضربه بزنید.

برای تغییر ترتیب مرتب سازی، روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. برای انتخاب یکی از گزینه های مرتب سازی موجود، روی مرتب سازی بر اساس تاریخ ضبط ضربه بزنید.

Lightroom اشیا موجود در تصاویر شما را تشخیص می دهد و کلمات کلیدی قابل جستجو را پیاده سازی می کند. روی نماد جستجو ضربه بزنید و سپس کلمات کلیدی مانند “گل” ، “آب” یا “کوه” را جستجو کنید تا انواع مختلف تصاویر را پیدا کنید.در ادامه مقاله آموزش کار با لایت روم موبایل

مرتب سازی و جستجوی تصاویر | آموزش کار با لایت روم موبایل

گام سوم آموزش لایت روم اندروید: سازماندهی عکس ها در آلبوم ها

آلبوم ها یک روش آسان برای سازماندهی عکس های شما طبق آموزش کار با لایت روم موبایل ارائه می دهند. از صفحه اصلی Lightroom، روی نماد بعلاوه (+) ضربه بزنید، روی آلبومی ضربه بزنید، آن را نامگذاری کنید و روی تأیید ضربه بزنید.

برای افزودن عکس به آلبوم جدید، روی نام آلبوم ضربه بزنید و عکس ها را از دستگاه خود یا عکس های موجود در حساب Lightroom خود انتخاب کنید. همینطور با استفاده از دوربین درون برنامه، عکس های جدید بگیرید.

سازماندهی عکس ها در آلبوم ها | آموزش کار با لایت روم موبایل

گام چهارم آموزش لایت روم اندروید: عکسها را ویرایش کنید

در این بخش از مقاله آموزش کار با لایت روم موبایل نوبت به آموزش ادیت عکس با لایت روم اندروید میرسد. با استفاده از لایت روم اندروید، عکسها را برش دهید، رنگ و تن آنها را تنظیم کنید یا از پیش تنظیمات اعمال کنید.

برای ویرایش یک تصویر، روی تصویر ضربه بزنید تا در حالت ویرایش باز شود. سپس کنترلهای ویرایش را در پایین انتخاب کرده و از اسلایدرها و سایر تنظیمات برای انجام تنظیمات دلخواه طبق ذخیره عکس در لایت روم اندروید استفاده کنید.

پریست لایت روم گوشی

پریست ها در لایت روم قابلیتی مشابه افکت گذاری روی تصایر را می دهند. علاوه بر آن دست شما در ویرایش آنها باز است و مطابق سلیقه خود می توانید تغییرات را اعمال کنید. در اینجا آموزش استفاده از پریست در لایت روم موبایل را به طور مختصر میپردازیم.

اگر پریست های پیش فرض لایت روم نظرتان را جلب نکرد و مطابق با سلیقه شما نبود می توانید از طریق وب پریست مورد علاقه تان را پیدا و دانلود کنید و سپس به لایت روم اضافه کنید.

برای نصب پریست لایت روم موبایل شما باید پریست را داخل نرم افزار باز کنید. ممکن است فایل برای شما سیاه نمایش داده شود(این مورد در گوشی‌های ایفون دیده شده است). سپس از بالا سمت راست دکمه سه نقطه را بزنید و بعد از گزینه Create Preset را انتخاب کنید.

سپس اسم پریست را وارد می‌کنیم و برنامه پریست را در قسمت User Presets به طور پیشفرض ذخیره می‌کند.

تنظیمات نور و روشنایی در لایت روم

معمولاّ در هنگام عکاسی به ویژه با موبایل با مشکلات نور پردازی مواجه می شوید به همین دلیل در این بخش از مقاله آموزش کار با لایت روم موبایل تصمیم گرفتیم به نور پردازی در لایت روم بپردازیم.

از قسمت پایین light تنظیمات مربوط به نور پردازی را کم کم تغییر دهید. بهتر است قبل از هرگونه ویرایشی روشنایی را تنظیم کنید.پس از تنظیمات مربوط به روشنایی می توانید کنتراست، سایه ها و وضوح را نیز تغییر دهید تا کیفیت بهتری از تصویر داشته باشید.

تنظیمات رنگ در لایت روم

در شکل بعدی تنظیمات white balance را خواهید دید. گزینه Temperature به منظور اصلاح تنظیمات زرد و آبی (گرمی  یا سردی بخشیدن به تصویر) و گزینه Tint در رنگ های بنفش و سبز کاربرد دارد.

ابزار قطره چکان نیز در انتخاب رنگ کمکتان می کند.گزینه Vibrance  که نتیجه طبیعی تری از Saturation دارد در غلظت رنگ می تواند مناسب باشد.

از بین بردن نویز تصاویر در لایت روم

معمولاّ گوشی های همراه در حین عکاسی یا در ویرایش عکس نویز ایجاد می کنند به همین منظور گرفتن نویز در عکس بسیار کاربردی خواهد بود. توجه داشته باشید که با زیاده روی در روند کم کردن نویز ها ممکن است جزئیات تصویر را از بین ببرید.

از بین بردن نویز تصاویر در لایت روم | آموزش کار با لایت روم موبایل

crop کردن در لایت روم

باتوجه به اصول اولیه عکاسی در زاویه ای مناسب می توانید عکس را برش دهید تا زیبایی آن را چند برابر کنید. کراپ کردن در لایت روم  در هر زمان قابلیت برگشت به حالت قبل را دارد.

حذف المان های اضافی در لایت روم

اخرین مورد اموزش ادیت با لایت روم گوشی حذف موارد اضافی در لایت روم است. ابزار Healing Brush در لایت روم در حذف المان های اضافی عکس به شما کمک خواهد کرد. کافی است با این براش روی محل مورد نظر بکشید تا پاک شود.

گام آخر آموزش کار با لایت روم موبایل:  عکس ها را به اشتراک بگذارید

برای اشتراک گذاری عکس خود، روی عکس ضربه بزنید تا باز شود، روی نماد اشتراک گذاری ضربه بزنید و سپس روشی را که می خواهید عکس خود را به اشتراک بگذارید – از طریق متن، ایمیل یا رسانه های اجتماعی انتخاب کنید.

آموزش کار با لایت روم موبایل

در اینجا آموزش کار با لایت روم موبایل به پایان میرسد، اگر به دنبال آموزش های بیشتر در این حوزه هستید دوره آموزش لایت روم مکتب تی وی  را فراموش نکنید.

دیدگاه کاربران

۴ دیدگاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهام
الهام
1 سال قبل

سلام. من با لایتروم گوشی ایفون کار میکنم. فایل های پریست پسوند raw اضافه نمیشه و اخطار failed میده. نمیدونم چیکار کنم!

ایدا
ایدا
11 ماه قبل

سلام گوشیم ایفون لایت رومم دائم هشدار فول شدن ایمپورت میده و عکس اضافه نمیشه چیکار کنم؟